Candida Albicans

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Weet er iemand of DML je hier op laat testen ?
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
princesa
Donateur
Donateur
Berichten: 109
Lid geworden op: 15 jul 2010, 21:05

Bericht door princesa »

Ik ben erop getest door DML. Weet alleen niet precies wat hij er precies aan gaat doen (positief getest), maar dat ga ik de volgende keer vragen:)

Nog meer mensen die getest zijn?
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

ik heb verschrikkelijk last van uitslag en jeuk, babybilletjes uitslag zeg maar
ik heb zoiets gehad toen ik net in de Caraïben ging wonen. Verschrikkelijk! De arts noemde het Bourbouille en omdat ik hoogzwanger was mocht ik er niets aan doen.
Vergeet het nooit. Heb weken geslapen in natte handdoeken om mezelf niet kapot te krabben.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Bericht door JannekeB »

Geen idee wat dit betekent... Ref waarde iGg 0-125 mijn waarde 5,74

geen Candida zou ik zeggen met mijn lekenkennis.... :wink:
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
janine
Gevorderd lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: 04 okt 2008, 21:25

Bericht door janine »

Geen idee JannekeB.

Ik ben sinds het weekend aan de Caprylzuur. Ben berooooeeerd,maar dat kan ook komen doordat ik weer naar mijn paardje ben geweest.

Ben weer terug 95 jaar, stram, pijnlijk, stijf, duizelig, trillerig.
Het kan dus altijd erger weet ik nu. Aftakeling nog steeds geen halt.
Gisteren geholpen met de kerstboom optuigen, dat duurde niet lang aangezien ik allerlei kertballen uit mijn handen liet vallen ipv dat ze in de boom belandde.
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Bericht door JannekeB »

Je moet ze er ook niet in gooien :wink:
Alle gekheid op een stokkie, dit is verre van leuk natuurlijk!!! :cry:
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
janine
Gevorderd lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: 04 okt 2008, 21:25

Bericht door janine »

Wel interessant janneke.
Bij mij stond er dus candida albicans 1.0-10.4e, heb er op gezocht maar kan nergens referentiewaarden vinden over candida.

Ja beroerd.. hoop snel weer wat beter te worden want nu is alles gewoon k**, liggen, staan, zitten, slapen (als ik dat kan vanwege de rotheid).
Hopelijk ligt het aan de caprylzuur en betekend het dat de candida WEER niet weg was, en nu dus lekker kan vechten.
Gebruikersavatar
startdust
Actief lid
Berichten: 396
Lid geworden op: 01 nov 2010, 20:46
Locatie: nijmegen

Bericht door startdust »

Nieuw onderzoek van pubmed! mischien doet mijn kruidenkast toch zijn werk, want ik heb zelf nooit darmproblemen, dat is dan ook het enigste wat nog werkt

Eucalyptus globulus (eucalyptus) treatment of candidiasis in normal and diabetic rats.
Bokaeian M, Nakhaee A, Moodi B, Ali Khazaei H.

Dept. of Laboratory Sciences, School of Paramedical Sciences, Zahedan University of Medical Sciences, Zahedan, Iran. bokaeian.m@gmail.com

Abstract
BACKGROUND: The leaves of Eucalyptus globulus (eucalyptus) are used for treatment of diabetes mellitus in traditional medicine. The aim of this study was to evaluate the effects of eucalyptus in treatment of established systemic infection with Candida albicans in normal and streptozotocin-induced diabetic rats.

METHODS: Sixty normoglycemic male Wistar rats, weighing 200-250 g, were selected and randomly divided into six groups (n= 10): normal control, control + C. albicans, control + eucalyptus + C. albicans, diabetic control, diabetic + C. albicans, diabetic + eucalyptus + C. albicans. Diabetes was induced after a single intraperitoneal injection of streptozotocin (60 mg/kg body weight) and eucalyptus was added to the diet (62.5 g/kg) and drinking water (2.5 g/L) of treated animals for 4 weeks. The concerned groups were inoculated with C. albicans 15 days after diabetes induction. At the end of one month experiment, fasted rats were killed by cervical decapitation. Blood was collected from neck vein for estimation of glucose. C. albicans concentrations were estimated in liver and kidneys using serial dilution culture of tissue homogenates.

RESULTS: Eucalyptus administration significantly improved the hyperglycemia, polydipsia, polyphagia, and it also compensated weight loss of diabetic rats (P less than 0.05). Moreover, eucalyptus caused a significant reduction in C. albicans concentration in liver and kidney homogenates (P less than 0.01).
CONCLUSION: The results revealed that eucalyptus improves Candidia infection in normal and diabetic rats that in some ways validates the traditional use of this plant in treatment of diabetic patients.
Met de kennis van het heden verslaat de toekomst ons verLeden.

Nirvana; Oh Me
http://www.youtube.com/watch?v=zgDKHG4K ... re=related
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Dat is leuk nieuws om lezen :) Ik heb hier enkele maanden geleden nog een droom beschreven waarin mijn huisarts zes producten opsomde om te genezen en Eucalyptus zat daarbij.

Toen ik het kort daarna aan de huisrat vertelde, kon hij er alleen maar vol ongeloof op reageren. Hij kende niets van de mogelijke behandeling van eucalyptus bij ME/cvs.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Stardust,

Ik heb zelf ook nooit darmproblemen, maar toch zit ik vol "intoleranties"...
Waarmee ik niet wil zeggen dat ME zonder darmproblemen niet kan, hoor.
janine
Gevorderd lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: 04 okt 2008, 21:25

Bericht door janine »

eucalyptus? Iemand een klein uitlegje over bovenstaand engels? Ben nu niet in staat iets tebegrijpen.

Ben nu wel ook begonnen met oa shitake,olive lead, shrubby rooth enzovoort (PvM).
Hebben ook antiseptische werkingen oid.
Gebruikersavatar
startdust
Actief lid
Berichten: 396
Lid geworden op: 01 nov 2010, 20:46
Locatie: nijmegen

Bericht door startdust »

karolien schreef:Stardust,

Ik heb zelf ook nooit darmproblemen, maar toch zit ik vol "intoleranties"...
Waarmee ik niet wil zeggen dat ME zonder darmproblemen niet kan, hoor.
Hey Karolien,

Ja dat klopt zeker! ondanks dat ik niet vaak buikpijn-slechte ontlasting heb.
heb ik wel veel intoleranties en allerhande allergien,maar toch mogen we daarmee denk ik van geluk spreken ofzo :D

greets
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Ah zo bedoel je dat...
Idd, je hebt gelijk... :wink:
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

@ Janine

Ze hebben een stel ratten diabetes en/of candida gegeven. Sommigen kregen een dieet met eucalytus (water en voedsel).

Na 4 weken werden ze een kopje kleiner gemaakt.
Uit het nekbloed werd de glucose gemeten. Uit de gemalen lever en nieren werden schimmels gemeten.

Wat bleek?
Diabetische ratten bleken een sterk verminderde hypoglycemie te hebben alsook minder dorst en eetlust. Ze hadden ook minder last van gewichtsverlies.

Maar nu komt het interessante nieuwtje voor ons:

Eucalyptus verminderde significant sterk de schimmel in de lever en nieren. (P less than 0.01).
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
anaska
Actief lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 29 apr 2010, 21:49

Bericht door anaska »

Ik heb het net laten testen. Jaren geleden was mijn candidawaarde '++', wat uitgelegd werd als 'vrij ernstig'. Ik heb dit jaar een dieet gedaan en veel rauwe knoflook en kokosolie gegeten, en na vier maanden had ik geen candida meer in mijn darmen. Helaas merk ik hierdoor geen verbetering in klachten.
Plaats reactie