Pukkels, puisten, wratten en aanverwante uitbraken

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door vlindertie »

Beste Allemaal,

Ja hoor, ik doe het weer; een enigszins genant onderwerp aansnijden.

Ik heb al heel lang last van puisten, pukkels en wratten. Ik ben 34, maar mijn gezicht is van de eeuwige puber. Wratten heb ik op veel plaatsen, ook op en in de genitalien. Volgens de dermatoloog die mij heeft onderzocht en de gynaecaloog zijn dit hele duidelijke tekenen van een storing in je immuun-en afweersysteem.

Hebben meer mensen hier last van? En wat doen jullie eraan?

Liefs, Vlindertie
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Pukkels blijven me achtervolgen maar van wratten ben ik al heel mijn leven gespaard gebleven.

Mijn zoon heeft het ook heel erg. Die krijgt er - schrik niet - een soort chemotherapie voor. Zijn teen en hiel zijn helemaal aangetast. Voor de rest is ie kerngezond.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door niessie »

Gelukkig geen last van lijkt me heel vervelend
Ik kreeg wel ontstekingen van de vitb12 injecties in mijn gezicht
Ik heb wel veel last van ontstekingen maar gelukkig niet in mijn gezicht

Ik hoop dat ze er je ooit vanaf kunnen helpen Vlindertie
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur

Er schijnt voor die pukkels een middeltje te zijn waardoor je er voorgoed vanaf bent, alleen maakt dat middeltje je heel erg moe en daarom wil de dermatoloog het mij niet geven.
Ik vergat nog te melden dat ik ook regelmatig uitbraken heb van schimmels en eczemen op handen en voeten. En die pukkels zitten ook op mijn hoofdhuid.

@ Marlène; als klein meisje ( 5 ofzo ) zaten mijn buik, benen en armen ook vol. Ik ben allergisch voor stikstof dus die zijn zonder verdoving allemaal weggelepeld. Ook had ik toen eczeem in mijn elleboogholtes. Het schijnt toch een woekering van cellen te zijn die niet oke is als ze steeds terugkomen of zich uitbreiden. Hou je mannetje in de gaten!

@ Niessie; dankjewel voor je reactie. Is het stom te vragen waar jouw ontstekingen dan zitten?
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door sowfia »

hoi vlindertie,
ja hoor, ik heb heeeeeeel veel last van acne, ik geraak er maar niet vanaf, vind het zooo lastig, het ondermijnt mijn zelfvertrouwen.
ik neem er geen antibiotica voor want dat heb ik als tiener wel gedaan en daardoor is waarschijnlijk heel de ziekte getriggerd bij mij!!
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door niessie »

Vlindertie ik heb veel ontstekingen in mijn borst/pezen/klieren en heel vaak pijn in de keel ziet ook vaak rood
Ik heb nooit last gehad van puisten ook niet in de pubertijd gelukkig.....
Mijn moeder bv heeft er ook nooit last van gehad dus mss heb ik mazzel dat ik dit mee heb gekregen van mijn moeder :wink:

Is het ook niet iets wat met hormonen te maken kan hebben???
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur

He Niessie, jet zit me toch geen ziekte aan te praten he? hahahahahaha, geintje.
De dermatoloog zei niets over hormonen, maar had t over auto-immuunziekte.
Ik had als puber wel puisten, was er toen 15 jaar vanaf en toen begon t gedonder rond mijn 30e weer. 2e puberteit dus. De een krijgt rimpels, wij pukkels.

Die keelpijn heb ik idd ook vaak, vooral als ik over de grens ben gegaan.
Horen jouw ontstekingen bij je afwijkende immuunsysteem of is het wat anders?
Lijkt mij heel pijnlijk. Dat zijn die pukkels dan weer niet.
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door niessie »

Vlindertie bij mij heeft het zeker te maken met het immuunsysteem en het is soms erg pijnlijk dat is wel heel vervelend
Ik voel de keelpijn als ik teveel heb gedaan........
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur

wat hebben we toch een hoop te verduren!
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door niessie »

Tja dat mag je zeggen , we hebben erg veel te verduren.....
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Vlindertie

wat gek dat je dat vertelt, dat was ik vergeten. Als kleine jongen had ie daar ook heel veel last van. Allemaal weggelepeld zoals bij jou. Super besmettelijk zei de dermatoloog en toen hadden ze het alletwee ...

Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Bente
Gevorderd lid

Bericht door Bente »

oja herkenbaar. Ik heb ook heel veel last van pukkels en puistjes. Maar is dus ook een bijwerking van de hoge dosering vit 12 die ik krijg..

Ik heb al veel smeermiddeltjes geprobeerd. Wil nu gaan overstappen naar vichy normaderm. Kijken of dat wat brengt...
Is er geen wonderpotje ofzo voor?? haha
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

@ Loesje

wat jij een bijwerking noemt, zijn de gifstoffen die uit je lever en huidlagen komen door de vit B12

zolang die in je lever en huid zitten, zal jij puistjes blijven krijgen

blijven spuiten en ooit ben je helemaal schoon vanbinnen :)

niessie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door niessie »

Ik moest stoppen van DML omdat ik zulke ontstekingen kreeg van de injecties .....ik ben nu an de smelttabletten 35 mg en dat gaat prima!
Mijn lever zou anders overbelast worden en dat was ook weer niet de bedoeling!
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur

Dat is interessant: inderdaad is het erger geworden sinds ik B12 spuit! Nooit bij stil gestaan. Eerst was het alleen mijn snoet maar sinds die injecties dus ook hoofdhuid en nu schouders erbij. Getver. Ik was altijd trots op mijn mooie lijfhuidje. Afgezien van alle littekens dan.

@ Marlène: precies die besmettelijke variant had ik dus ook als kleintje.
@ Sowfia: nooit gehoord van AB tegen acne.
@ Loesje23: Er zijn wel smeersels die het beter moeten maken, ik zal ze effe opzoeken en dan zal ik ze posten. kan ze niet onthouden, sorry. Kreeg ze van de dermatoloog trouwens.

Realiseer me ook net dat ik rond mijn 20-23e altijd keel en longontsteking had. Uiteindelijk bleek ik chronisch ontstoken amandelen (keel ) te hebben en die zijn weggehaald want ik was immuun voor AB geworden. Ben ook ineens allergisch geworden voor de griepprik en verdoving bij de tandarts. Van de een op andere dag. Ik was al allergisch voor stof, huismijt, wol, knaagdieren en acryl. Ik ben dus altijd al ziekelijk geweest ( astma als minimensje ) en kon me overal uitvechten maar nu ben ik verslagen. Mijn lijf heeft gewonnen.
Plaats reactie