Medicijnen DML
Moderator: Moderators
L - glutathion
Dml heeft mij 3 maanden lacteol voorgeschreven en nu zie ik op internet 2 verschillende soorten lacteol; in gelvorm en filmomhuld (enteric coated).
Nu zie ik dat de lacteol in gelvorm veel goedkoper is dan de filmomhulde. Zijn deze wel goed? Er zijn zoveel verschillende merken dat ik niet weet waar ik goed aan doen... Of iemand een tip waar je goedkoop lacteol kunt bestellen?
Nu zie ik dat de lacteol in gelvorm veel goedkoper is dan de filmomhulde. Zijn deze wel goed? Er zijn zoveel verschillende merken dat ik niet weet waar ik goed aan doen... Of iemand een tip waar je goedkoop lacteol kunt bestellen?
L - glutathion
Heeft iemand ervaring met ATP slikken?
Ik slik carnitine en Q10 om meer ATP te kunnen maken, en ik gebruik hiervoor ook een APS-zapper.
Ik wist niet dat er ook ATP supplementen bestonden.
Ik slik carnitine en Q10 om meer ATP te kunnen maken, en ik gebruik hiervoor ook een APS-zapper.
Ik wist niet dat er ook ATP supplementen bestonden.
L - glutathion
Gister het nieuwe behandelplan van Dml ontvangen en er staat nu specifiek Yaeyama Chlorella 500 mg 4/dag op ipv chlorella 500 mg 3/dag. Bij Protea is chlorella nu ook vervangen voor Yaeyama chlorella.
Bij protea zijn ze 20 euro voor 120 stuks 500 mg, maar bij iherb drie, misschien wel 4 keer zo goedkoop, 400 mg en dan 5 per dag...
http://www.iherb.com/Jarrow-Formulas-Ya ... s/155?at=0
Iemand hier ervaring mee? Vind wel eng om zomaar ander merk te nemen, maar ja... als het zo'n hoop geld scheelt??? Iemand een idee?
Bij protea zijn ze 20 euro voor 120 stuks 500 mg, maar bij iherb drie, misschien wel 4 keer zo goedkoop, 400 mg en dan 5 per dag...
http://www.iherb.com/Jarrow-Formulas-Ya ... s/155?at=0
Iemand hier ervaring mee? Vind wel eng om zomaar ander merk te nemen, maar ja... als het zo'n hoop geld scheelt??? Iemand een idee?
L - glutathion
kim27 schreef:Dml heeft mij 3 maanden lacteol voorgeschreven en nu zie ik op internet 2 verschillende soorten lacteol; in gelvorm en filmomhuld (enteric coated).
ik neem aan dat het een medicijn is wat je op voorshrift moet halen?
zoja dan kan ik je waarschijnlijk helpen, stuur even een persoonlijkberichtje anders kan het heele www meegenieten

Greets
L - glutathion
Kan je de zgn 'goede bacterieen' die DML voorschrijft (Lacteol, Mutaflor) te veel of te lang innemen? Of kan je hiervan niet genoeg krijgen en zit er dus geen max aan?
L - glutathion
De probiotica die je via poeder of pil tot je neemt vormen geen stammen en zijn dus alleen maar een opvulling. Een goede opvulling dat wel. Het geeft de slechte bacteriën minder kans om kolonies te vormen zodat de goede meer kans krijgen. De kolonies zitten vanf de foetustijperk al in je. Afkomstig van je moeder dat geldt voor de goede en slechte bacteriën.
L - glutathion
Ik zal mijn moeder de schuld gevenkillmenow schreef:De probiotica die je via poeder of pil tot je neemt vormen geen stammen en zijn dus alleen maar een opvulling. Een goede opvulling dat wel. Het geeft de slechte bacteriën minder kans om kolonies te vormen zodat de goede meer kans krijgen. De kolonies zitten vanf de foetustijperk al in je. Afkomstig van je moeder dat geldt voor de goede en slechte bacteriën.

Ik denk niet dat er een goedkoop alternatief bestaat voor lacteol.senna schreef:Ik denk niet dat een overdosis probiotica bestaat.
Ik vind de Lacteol ook duur.
Iemand die een goedkoop alternatief neemt ?
In vgl met de andere probiotica valt het nog mee, vind ik.
Ik betaal 16 euro voor 20 pillen terwijl bijv. VSL #3, 19.75 euro kost voor 10 zakjes en mutaflor kost ook meer.
Ik heb de ervaring met Bififlor forte (E 11.16 voor 45 tabt bij de online Zwitserse apotheek), die ook wordt voorgeschreven door DML, dat deze probiotica de darmflora zeer snel herstelt, vooral wanneer je de tabletten opzuigt i.p.v. doorslikt.
Volgens Bioscreen data (waar gebruik van wordt gemaakt bij het stoelgangonderzoek van Redlabs) heeft de hoeveelheid goede darmbacteriën ook een bovengrens.
Toen ik de 45 tabletten op had, kreeg ik ook het idee dat mijn darmflora wat naar de goede kant doorsloeg.
P.S.
Als de gasproduktie aan het begin van het gebruik of later sterk toeneemt, is het beter te minderen in het gebruik aangezien gassen het darmslijmvlies beschadigen c.q. doorlaatbaarder maken, wat je nu net niet wilt.
Volgens Bioscreen data (waar gebruik van wordt gemaakt bij het stoelgangonderzoek van Redlabs) heeft de hoeveelheid goede darmbacteriën ook een bovengrens.
Toen ik de 45 tabletten op had, kreeg ik ook het idee dat mijn darmflora wat naar de goede kant doorsloeg.
P.S.
Als de gasproduktie aan het begin van het gebruik of later sterk toeneemt, is het beter te minderen in het gebruik aangezien gassen het darmslijmvlies beschadigen c.q. doorlaatbaarder maken, wat je nu net niet wilt.
Ik heb nochtans ergens gelezen dat er een grote hoeveelheid bacterien in de darm zitten, ik schrok toen van wat er stond, meer dan een, 2 kilo.
En dat het dus heel lang kan duren vooraleer die aangevuld is met goede bacterien.
Het zou me verwonderen als dat aangevuld is na 45 tabletten.
Dit is mijn mening, he.
En dat het dus heel lang kan duren vooraleer die aangevuld is met goede bacterien.
Het zou me verwonderen als dat aangevuld is na 45 tabletten.
Dit is mijn mening, he.
Eerst een antwoord op de lacteol enteric coated, de enteric coated betekent dat het speciaal behandeld is om het maagzuur te weerstaan waardoor de bestanddelen pas op de goede plaats in de darmen vrijgesteld worden. Als er vermeld wordt "enteric coated" kan dus dat met een duidelijk bedoeling, medische reden zijn.
Nu een vraag. Ik heb hier al gelezen dat patienten van DML in het buitenland bestellen, bvb bij iHerb.com Ik wou dat ook doen, heb trouwens zeer goede ervaringen met iHerb.com, maar wat mij ervan weerhield was dat sommige producten enkel bij protea-nutraceuticals verkrijgbaar zijn. Je kunt natuurlijk alternatieven zoeken, wat sommigen hier doen, want protea is behoorlijk prijzig. Als je de maandelijkse factuur met de helft kunt verminderen, zou je voor minder eens op een ander zoeken. Mijn vragen zijn, waar bestel je en welke vervangmiddelen gebruik je?
De supplementen die ik moet nemen zijn:
- Combizym,
- Chlorella (ProHealth, 1000 mg),
- Lipospheric Vit C,
- MorEPA,
- CoQ10 (Protea-nutraceuticals , 400 mg),
- Permplus Coated (Protea-nutraceuticals ),
- Bififlor Forte,
- Mutaflor
dank bij voorbaat
Nu een vraag. Ik heb hier al gelezen dat patienten van DML in het buitenland bestellen, bvb bij iHerb.com Ik wou dat ook doen, heb trouwens zeer goede ervaringen met iHerb.com, maar wat mij ervan weerhield was dat sommige producten enkel bij protea-nutraceuticals verkrijgbaar zijn. Je kunt natuurlijk alternatieven zoeken, wat sommigen hier doen, want protea is behoorlijk prijzig. Als je de maandelijkse factuur met de helft kunt verminderen, zou je voor minder eens op een ander zoeken. Mijn vragen zijn, waar bestel je en welke vervangmiddelen gebruik je?
- Combizym,
- Chlorella (ProHealth, 1000 mg),
- Lipospheric Vit C,
- MorEPA,
- CoQ10 (Protea-nutraceuticals , 400 mg),
- Permplus Coated (Protea-nutraceuticals ),
- Bififlor Forte,
- Mutaflor
dank bij voorbaat
- Zuiderzon
- Site Admin
- Contacteer:
- Combizym: gewoon apotheekyogan schreef:waar bestel je en welke vervangmiddelen gebruik je?
- Chlorella (ProHealth, 1000 mg), iHerb
- Lipospheric Vit C: Protea
- MorEPA, iHerb of iHerb superEPA
- CoQ10 (Protea-nutraceuticals , 400 mg), iHerb: Now Foods of Natural Factors
- Permplus Coated (Protea-nutraceuticals ), Protea
- Bififlor Forte, VitaFytea?
- Mutaflor: Medikamente-per-klick.de
Laatst gewijzigd door Zuiderzon op 24 nov 2010, 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoop doet leven!
Als je de prijzen vergelijkt moet je ook goed naar de inhoud kijken natuurlijk.
Zoals MorEpa : hoeveel mg EPA zit erin ?
Ik neem het familypack van Minami : 635 mg EPA !
Superkwaliteit
!
Zoals MorEpa : hoeveel mg EPA zit erin ?
Ik neem het familypack van Minami : 635 mg EPA !
Superkwaliteit

Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !
Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL