Hoi iedereen
@Tanto, dank voor je complimenten. 'k ga dat dus proberen om alles voor die rizivdokter eens op een rijtje te zetten maar ik heb bijzonder veel last van angst. Hier schrijf ik bladzijden vol omdat ik mij hier intussen veilig voel maar als ik bang ben komt er geen woord meer uit. Zeer vervelend. Omdat ik niet bij de pakken wil blijven neerzitten (veel zieker ben ik in m'n leven nog niet geweest als nu, tenzij dat ik soms ook niet kan typen) begin ik binnen enkele maanden aan een cursus mindfulness zowel voor de angst nu maar ook omdat ik hoop dat ik bij verbetering verstandiger kan handelen waarvan ik geloof dat je dan ook sneller geneest.
Ik ben steeds meer een optimist ('k vond maaia haavisto of hoe zo ook weer heet) haar houding ('k heb inmiddels haar boek doorgenomen) bijzonder inspirerend.
En ja Tanto, ik vind dat je gelijk hebt om vast te houden aan één therapie tegelijk, het kost meer tijd maar is dan tenminste wel duidelijk over wat wel en niet werkt. Ik ben inmiddels wel al met DML gestopt omdat er dingen zijn die ik nu eerst wil proberen en waarin ik voorlopig meer in geloof (exorfine dieet of eventueel eliminatiedieet en LDN, mindfulness om dan over te schakelen op het gupta programme (daar ga ik op een later ogenblik wel eens wat meer over zeggen maar momenteel ben ik te ziek om te veel hooi op m'n vork te nemen). Als dit alles niet helpt ga ik misschien nog terug naar DML maar dat zie ik dan nog wel.
@ Karolien. Met withdrawal bedoel ik wat druggebruikers afkick noemen en een variant is rebound bij gebruik van stimulantia (niet helemaal hetzelfde). Kortom: ontwenningsverschijnselen. Ik link dat dus ook aan rebound wat het effect is wanneer een medicatie begin uit te werken omdat dit natuurlijk het begin is van ontwenning. Het was mij dus al opgevallen dat ik vaak dezelfde verschijnselen vertoon als na het gebruik van legale en (tot mijn scha en schande) illegale stimulantia (lang geleden wel te verstaan) zonder dat ik iets genomen heb. Da's voor mij een sterke indicatie dat de theorie van de exorfines misschien steek houdt. Het is ook m'n ervaring dat stoppen met gluten en suiker de eerste week een extreme reactie teweeg brengt (heb dat bij verschillende dieten al ondervonden). Angstaanvallen, extreem veel pijn, echte junky gedachten en een verschrikkelijk honger. Na een week gaat dat over en dan voel je echt een ongelooflijke bevrijding. Ik word al heel mijn leven gepest door een voortdurende honger (met alle gevolgen van dien voor mijn gewicht en gezondheid) die bij een glutenvrij en south beach dieet spectaculair afnam. Ik kan dus uit eigen ervaring al bevestigen dat diëten een spectaculair effect kunnen hebben op bepaalde gevoelens enzo. Helaas bleven die effecten op lange termijn niet behouden en werd ik bij beide diëten na enkele maanden beterschap terug zieker. Vandaar dat ik geloof dat ik op de goede weg zat maar er nog niet helemaal was. Ben enorm benieuwd of ik er nu wel ben, binnen enkele maanden zullen jullie het weten! (als ik dan niet lekker egoïstisch in de Pyreneeën aan 't klimmen ben of aan 't rondtrekken in Australië tenminste!

LOL)
@ Melanie. Precies! Ik heb me daar inmiddels al uitgebreid over gehad op dat adhd-forum waar Greta naar verwijst. Je moet je helaas wel inschrijven om te kunnen meelezen, ze zijn daar wat paranoïde...
@ Lano. Voor jou hetzelfde als bij Melanie hierboven. 't tragisch om te zien dat die adhd-ers wetenschappelijk nog nergens staan qua inzichten en alles pikken wat de farma-industrie hen letterlijk in lepelt.
Ik ben een beetje van m'n melk door je laatste zin, ik kan eigenlijk wel huilen. Ik durf aan heel m'n schema bijna niet meer beginnen uit schrik dat het niet zal helpen en dat wat ik hier lees allemaal een droom is. Hoe optimistisch we hier soms ook worden, de wanhoop staat ons ook nabij. Er zullen waarschijnlijk mensen zijn waarbij LDN en een dieet niets uithalen. Wat een nachtmerrie. Helpen jullie duimen dat het bij mij ook helpt? Ik schaam mij om m'n egoîsme. Godverdomme wat een rotte ziekte is dit toch. Ik ben weg want nu ben ik echt helemaal van slag.