Niet actief of Overactief immuunsysteem?

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

Plaats reactie
nabo
Gevorderd lid

Bericht door nabo »

Hoi allemaal,

Ik vroeg mij af of jullie juist een overactief of een onderactief immuunsysteem hebben.

Dit kun je zien bij de uitslagen van de onderzoeken (perforin, nk cellen enz) van dml, of hij heeft het misschien tegen je gezegt?

Ik had van kim hier op het forum gelezen dat het moeilijker is om een overactief immuunsysteem aan te pakken.
Wat zijn jullie ervaringen?

liefs
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door vlindertie »

Hai Nabo,

Deze testen zijn bij mij helemaal niet gedaan en de artsen vinden het ook niet nodig om ze te doen ( heel raar ). Maar in NL lopen ze ook nog een eind achter op de ontwikkelingen.

Succes.

V
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
startdust
Actief lid

Bericht door startdust »

Hey Nabo,
Ik ben helaas geen klant van dml, maar ik denk dat ik een overactief systeem
Ik ben namelijk voor een heele waslijst allergies geworden sinds MEcvs, en ik kan dat heel goed merken aan de reacties in mijn lichaam, die reacties gaat dan ook samen met inflamatie. ik zie het aan me gezicht die word dan opgepoft. en dan voel ik me net een allien die in een andere freqeuentie leeft (niet prettig) ik ben ook bijna nooit ziek van allerhande griepjes/verkoudheden, maarja ik voel me wel altijd dood ziek door ME cvs

Wat bij mij goed werkt is cox-2 remmen met natuurlijke middelen, histamine onderdrukken. laag glysemedish dieet+ illiminatie dieet.N-acetyl-l-cysteine sole hymalaya zout opossing
dingen zoals cats claw die werken ook averechts bij mij.pfff dat was een weekjes plat

Dit is nooit onderzocht maar hier ben ik ondertussen zelf achter gekomen na 3 jaar trail en error ](*,) en veel gelezen te hebben

Greets
startdust
Actief lid

Bericht door startdust »

waarom suiker hand in hand gaan met inflamatie,
1. Hyperinsulinaemie, ofwel een verhoogd gehalte aan insuline geeft op de volgende manier verhoogde ontstekingsactiviteit:
Verhoogd suiker en koolhydraat gebruik --> verhoogde bloedsuiker --> verhoogde afgifte van insuline om de bloedsuiker te verlagen --> steeds hogere insulinespiegel. Insuline --> stimulering cyclooxygenase 2 ( COX2)--> aanmaak van zgn. prostaglandine E 2 --> ontsteking. Door het verhoogde gehalte aan insuline wordt de balans tussen prostaglandine 1 en prostaglandine 2 verstoord. Moderne pijnstillers zoals Viox, dat uit de handel moest worden genomen omdat er doden door vielen, remmen de COX 2. U kunt zelf echter uw COX 2 op een veilige en gezond mannier remmen door uw suiker en koolhydraatgebruik te temperen. Nuancering: is Cox 2 dan alleen maar slecht en Cox 1 alleen maar goed? Dat bij diabetes mellitus meer ontstekings-mediatoren ontstaan blijkt ook uit onderzoeken (2). Hoog insuline verhoogt de ontstekingsmarkers) (3,4)
Insulineresistente ratten blijken een overactief COX 2) te hebben. Hoog insuline komt nogal eens voor en kan dus leiden tot ontsteking en ziekte.
startdust
Actief lid

Bericht door startdust »

http://www.ergogenics.org/supplement217.html

Het is helaas een reageerbuis studie, maar dat heb je vaker bij niet pattenteerbare middelen,maar het laat wel goed zien wat de werking van gember op het imuun systeem is en wat het met onstekingen doet in het lichaam, eb tevens voor de doorbloeding en dus fosfodiesterase. die bij ME ook overhoop licht
Met de kennis van het heden verslaat de toekomst ons verLeden.

Nirvana; Oh Me
http://www.youtube.com/watch?v=zgDKHG4K ... re=related
Gast

Bericht door Gast »

Ervaring heb ik niet daarin weet wel dat de huisarts mij gemeld heeft dat mijn lichaam 24u op 24u vecht tegen van alles en nog wat. Ik bedoel hiermee tegen ziektes, ontstekingen en weet ik wat allemaal maar ook tegen zichzelf. Ook wat goed is vecht mijn lichaam aan.
Plaats reactie