Dieet Christine Tobback
Moderator: Moderators
@ janine
mais is een graansoort. Eet je dat op advies van Ch Tobback? Dat gaat 'bloemen' (voedt de schimmels) in je darmen en paprika is een moeilijk te verteren groente. Geen gelukkige combinatie in mijn geval.
mais is een graansoort. Eet je dat op advies van Ch Tobback? Dat gaat 'bloemen' (voedt de schimmels) in je darmen en paprika is een moeilijk te verteren groente. Geen gelukkige combinatie in mijn geval.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Als je rijst niet zo lekker vindt, het merk Sharwoods heeft een licht pikante pasta zonder kleurstoffen en bewaarmiddelen (rayon oosters eten) die je eronder kan mengen.
Ik eet het met alles want voor de rest gebruik ik enkel Himalayazout, tijm en laurier. Oh ja, ook wel eens bio-bouillonpoeder.
Verder ben ik een echte rijst-eter geworden ... Alle dagen sinds bijna twee jaar nu. Een grote zak van 10 kilo in de SunWah supermarkt en een rijstkoker doet de rest.
Ik eet het met alles want voor de rest gebruik ik enkel Himalayazout, tijm en laurier. Oh ja, ook wel eens bio-bouillonpoeder.
Verder ben ik een echte rijst-eter geworden ... Alle dagen sinds bijna twee jaar nu. Een grote zak van 10 kilo in de SunWah supermarkt en een rijstkoker doet de rest.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com
Je kan dit vergelijken met een baby. Die krijgen ook last als er nieuwe voedingsmiddelen bijkomen. Is dit slecht? Volgens mij niet. Het is op deze manier dat de darmflora gevormd word.janine schreef:Ja maar toch blijft het wazig.
Aan de hand van vorige week reageer ik super heftig, eet ik die producten verder dan lijkt het alsof mijn lichaam er aan went.
En nu weer afgestompt is oid|?
De klachten mogen alleen niet blijven duren.
Ikzelf heb bv na het eliminatiedieet er 1 maand over gedaan om terug te wennen aan tomaten. De 1ste maal had in bijna instant krampen, een week gewacht en terug geprobeerd, enz. Nu heb ik er geen last meer van.
Er zijn voedingsmiddelen die ik niet verdraag en nooit zal verdragen, maar ergens wist ik dat al omdat ik daar nooit zin in had. (courgette, komkommer, fruit in het algemeen (om maar een paar voorbeelden te geven)).
Wat ik wil zeggen is dat je niet te lang, te streng mag dieten want voor je het weet verdraag je niets meer. Mij 2cents.
Daar ben ik dus ook achter gekomen, thnx.marlène schreef:@ janine
Maar mais wilde ik gaan eten in een 4 dagen rotatiedieet.. elke dag een ander graan (amarant, rijst, mais, haver).. haver moet ik nog proberen hoor.
Naturel aardappel chipjes lijken goed te gaan. (yes, eindelijk iets calorierijks).
En mais zou zo gaaf zijn.. lekker tortillachipjes enzo..al is het slecht voor mijn candida.
hmm..
Ik ken heel CH Tobback verder niet, maar volg wel dit dieettopic.
Dat merk ik nu dus ook.wendy123 schreef:Ja, bij het dieet, kreeg ik van alles behalve rijst en drie soorten groenten diarree!!
Bij langzaam terug invoegen kan ik weer tegen meer dingen. Daarom dat ik zeg dat dit dieet zeker niet voor iedereen goed is en dat je 1) naar je lichaam moet luisteren en 2) je gezonde verstand gebruiken. Veel gezond voedsel weglaten lijkt me niet goed, tenzij je er zwaar op reageert. Voor mensen met 1, 2 of 3 toleranties ken dit dieet wonderen doen. Immers je laat deze zaken weg en je lichaam kan tot rust komen. Voor mensen zoals ikzelf wier immuunsysteem in overdrive zit en op bijna alles reageert, kan dit dieet slecht zijn. Immers je traint je lichaam om nog erger op al die voeding te reageren.
En dan terug gaan inbouwen is zeeeeer moeilijk.
Echt belachelijk... heb ik nu 4 dingen toegevoegd, heel mijn buik en darmstelsel van streek.
Ja dan denk ik: laat maar lekker zeuren (al doet het zeer en is het onprettig).. moet toch WAT eten.
Mijn haar valt met bossen uit..en ik voel mij zwak. En ik wil echt niet nog meer afvallen, dit is echt mijn min.
Je kiezen tussen 2 kwaden hoor...
Rijstnoodles zijn ook verkrijgbaar in chinese toko's / supermarkten. Mijn broer heeft van de week een aantal rijstproducten voor me meegenomen van de chinese winkel. Bijvoorbeeld ook rijstvellen, dan kan ik lekker een keer loempiaatjes maken, mjammie. En noodles dus ook. Noodles ook lekker in een chinese kippensoep! In gewone soep doe ik de laatste tijd vaak quinoa, bevalt me ook goed.
Ik laat het ook maar zeuren. Het ligt hier altijd wat overhoop, maar zolang ik geen diarree heb, let ik er niet op. Voel me zo veel beter, dan met rijst en groenten.Echt belachelijk... heb ik nu 4 dingen toegevoegd, heel mijn buik en darmstelsel van streek.
Ja dan denk ik: laat maar lekker zeuren (al doet het zeer en is het onprettig).. moet toch WAT eten.
Gewoon de ergste allergenen vermijden. Bij mij zijn dat tarwe, eieren, melk, soja, suiker, alcohol, chocolade en fruit. Dat is al erg genoeg.
Stier, kan je ons blij maken met een recept van deze soepjes?stier schreef:Rijstnoodles zijn ook verkrijgbaar in chinese toko's / supermarkten. Mijn broer heeft van de week een aantal rijstproducten voor me meegenomen van de chinese winkel. Bijvoorbeeld ook rijstvellen, dan kan ik lekker een keer loempiaatjes maken, mjammie. En noodles dus ook. Noodles ook lekker in een chinese kippensoep! In gewone soep doe ik de laatste tijd vaak quinoa, bevalt me ook goed.
Nope, behalve als ik een enkele keer er enorme zin in heb, maar da's bijna nooit (nu je het zegt...). In pinda's zouden schimmeltjes zitten die dus een nadelig effect op een evt. candida in je darmen. Ook meen ik me te herinneren dat Tobback het afraadt in haar boek, maar ben daar niet zeker van. Als je denkt dat je er tegen kunt, dan is een zo puur mogelijke pindakaas wel idd het beste, bij de biowinkels verkopen ze meestal wel goed spul. Uitsluitend gemalen pinda's: daar blijft je mes rechtop in staan!
@ janine : Zo hevig reageren op mais en paprika met als reactie opgeblazen, last einde dikke darm en veel lucht lijkt me duidelijk van fructose hoor. 100% zeker is men nooit, maar het past er perfect in. Mss eens over opzoeken, mss dat je je erin herkent. Bij paprika's er zeker aan denken altijd te schillen, het vel verteert nl. enorm slecht !
With hands held high into a sky so blue,
as the ocean opens up to swallow you.
as the ocean opens up to swallow you.