Bloemkoolroosjes in keel?

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

lano
Actief lid

Bericht door lano »

Ik heb al een aantal jaren eigenlijk altijd het gevoel van een brok in mijn keel, met periode wat erger/minder erg.

Van tijd tot tijd heb ik ook last van zogenaamde bloemkoolroosjes, die een vervelende smaak geven en ook stinken. Een soort ontsteking dus.

Ik heb ook al een gastroscopie gehad voor mijn maag en daarbij gevraagd of ze ook naar mn keel wilden kijken, maar toen was er niets te zien.

Hoort dit bij de nasleep van pfeiffer(na 4 jaar nog??) of bij cvs/me? (of miss een voedselintolerantie? Te weinig rust?) De huisarts heeft ernaar gekeken maar die vind dat er niks aan de hand is.

Hoop dat jullie me iets wijzer kunnen maken want van de artsen moet ik het niet hebben :(
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Hoop dat jullie me iets wijzer kunnen maken want van de artsen moet ik het niet hebben
Je hebt me net even hardop doen lachen!

Maar ik kan je niet helpen ... jammer genoeg.

Die brok in de keel herken ik wel. Dat is bij mij de schildklier die gezwollen is. Hebben ze er al eens naar gekeken?
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
truus73
Gevorderd lid

Bericht door truus73 »

Lano bedoel je misschien je keelamandelen/tonsillen?

Na miijn Pfeiffer heb ik een jaar lang met ontstoken tonsillen rondgelopen die groot waren en gele plekken vertoonden. Na een jaar ben ik naar een Keel-Neus-Oorarts gegaan die ze toen heeft verwijderd. Dat was dringend nodig,zo ontstoken waren en die gele plekken bleken gewoon pus te zijn.

Ik zou zeggen maak een afspraak met een KNO-arts en vertel hem het verhaal.
Succes ermee.
lano
Actief lid

Bericht door lano »

Nee het zit niet in mn keel zelf, athans niet zichtbaar, daarom stuurt de huisarts me telkens naar huis want de brok in mn keel zit tussen mn oren :evil:

Een verwijzing voor de kno-arts krijg ik dus ook niet.

Schildklier hebben ze al nagekeken, die was goed.
Tussen mijn oren, zit een ziek lichaam!
senna
Donateur
Donateur

Bericht door senna »

Kwam eens een mooi woord tegen : het globus-gevoel !
Via google zie je dat het psychisch is hoor ! :wink:
Hier geven ze wat meer mogelijkheden :

http://www.betrouwbarebron.nl/ziektecat ... =component
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
imagine
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door imagine »

Ja, herkenbaar....
Op het juiste moment wel weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer naar huisarts en blijven vragen om doorverwijzing en dan... een goede KNO treffen die meezoekt.
Maar ook die beste KNO kon niets meer met mij, 'k had overigens geen bloemkool maar compleet witte laag op op wang, tong en keel.
Als ongeluk in een klein hoekje zit......
zit dan geluk in de rest?
metoo
Gevorderd lid

Bericht door metoo »

Hi Lano,
Ik had ook van veel last van keelpijn en van de vieze stinkende bloemkooldingetjes uit mijn keel. Drie jaar geleden zijn bij mij toen ook de keelamandelen eruit gehaald. Daar heb ik nog altijd veel spijt van, heb nog steeds veel last van keelpijn, mijn immuunsysteem is nog meer onder druk komen staan, en al mijn klachten zijn veel erger geworden vanaf dat moment, die dingetjes zijn wel zo goed als weg...en de KNO arts ziet geen causaal verband natuurlijk...wat je zegt van artsen moet je het echt niet hebben.
Dus wat betreft die bloemkolen, die komen wss wel van je amandelen, heb je helemaal geen last van keelpijn?
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
lano
Actief lid

Bericht door lano »

Ik heb nu toevallig wel last van keelpijn, maar normaal gesproken niet, alleen het gevoel dat het opgezwollen is.

@senna, dat een brok in je keel tussen je oren kan zitten weet ik, maar ik heb er dus ook bloemkoolroosjes bij, dus weet wel zeker dat dat bij mij niet het geval is ;)
senna
Donateur
Donateur

Bericht door senna »

Hadden we allemaal maar "bewijsmateriaal" ! :)
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

Mijn dochter had vorig jaar ook bloemkoolroosjes in haar keel, dat waren haar amandelen die onder de etter zaten.
Het was dan zo erg dat ze in't ziekenhuis gelegen heeft, en "platgespoten " werd met antibiotica.
Als het dat is, zal je toch aan de AB moeten,v eronderstel ik, want dat is een echte ontsteking.
karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

En DML zag wel een duidelijk verband met haar ME.
Door haar melkintolerantie komen er afvalstoffen in je lichaam en ontsteken de zwakste delen, volgens DML.
Nu ze geen melk meer drinkt, is ze veel beter.
lano
Actief lid

Bericht door lano »

hmm melk drink ik niet, maar eet wel elke dag kaas, miss toch maar een tijdje minderen dan kijken of dat helpt
truus73
Gevorderd lid

Bericht door truus73 »

Lano, niet minderen maar helemaal mee stoppen.
Let ook op andere dingen waar koemelkeiwitten in zitten.

Helpt dat niet dan kan je altijd nog weer kaas eten.
karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

Kaas is idd niet goed, ik heb es erger gelezen dat dat nog erger kan zijn dan melk zelf, als je intolerant bent.

Je kan altijd es uittesten, he, of het betert door de melkprodukten te laten.
Het kan zijn dat je dat misschien ook kunt krijgen door gluten,, fructose, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Mijn dochter geloofde me niet dat ze lactoseintolerantie had,(ze was al getest bij homeopaat) maar toen we bij DML waren en ze voor de testen smorgens lactose moest drinken, had ze diezelfde avond enorm veel krampen en echt vreselijke diarree, toen geloofde ze het wel, gelukkig!
Ze had 2 maanden ervoor ook een gastroscopie moeten laten doen, want haar maag en darmen lagen zo goed als stil.
En ik heb zelfs tegen die dokter gezegd dat ze lactoseintolerantie had, en die dokter zei me vlakaf dat dat daar niks mee te maken kon hebben.
Zo zie je maar weer dat je dokter idd niet kan vertrouwen of geloven.

De osteopaat heeft haar maag en darmen weer op gang gekregen en dan is ze gestopt met melkprodukten en nu is ze veel beter, hopelijk blijft het zo.
mariabel
Beginner

Bericht door mariabel »

ik heb ze ook weleens.. maar lees nu voor het eerst dat iemand anders het ook heeft..
ik ben er nooit voor bij de dokter of zo geweest... en heb geen idee wat het is of waar het door komt.. dus volg dit topic vol interesse..
Plaats reactie