ervaringen lichttherapie?
Moderator: Moderators
ik vroeg me af of er mensen zijn die lichttherapie geprobeerd hebben. Ik heb weleens gehoord dat mensen met cvs daar baat bij kunnen hebben, en omdat ik zelf merk dat het in de herfst/winter veel slechter gaat met mij wil ik het miss gaan proberen.
Hi Lano,
Ik heb dit idd een tijdje gedaan, was toen meer voor PMS toestanden dan voor de winterdip, maar ik zat daar wel tussen allemaal mensen die het daarvoor ook hadden. Mij heeft het niet echt wat opgeleverd, alleen op dat moment een wat beter slaap/waak ritme, maar dat is ook allang weer zoek...
Ik heb dit idd een tijdje gedaan, was toen meer voor PMS toestanden dan voor de winterdip, maar ik zat daar wel tussen allemaal mensen die het daarvoor ook hadden. Mij heeft het niet echt wat opgeleverd, alleen op dat moment een wat beter slaap/waak ritme, maar dat is ook allang weer zoek...
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Hoi Lano,
Ik heb twee jaar geleden ook zo'n finse lamp gekocht. Het design was ook mooi en ik gebruikte hem ook als licht op mijn bureau als ik aan het studeren was. Ik kreeg inderdaad meer energie. Het probleem was echter dat ik ook te veel begon te doen en vervolgens weer last van PEM (post exertionele malaise) kreeg. Dat was dus geen oplossing. Die lamp hield mijn brein voor de gek en ik maar denken dat ik weer van alles kon doen. Totdat
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Liefs,
Esther
http://www.onwilliglichaam.blogspot.com
Ik heb twee jaar geleden ook zo'n finse lamp gekocht. Het design was ook mooi en ik gebruikte hem ook als licht op mijn bureau als ik aan het studeren was. Ik kreeg inderdaad meer energie. Het probleem was echter dat ik ook te veel begon te doen en vervolgens weer last van PEM (post exertionele malaise) kreeg. Dat was dus geen oplossing. Die lamp hield mijn brein voor de gek en ik maar denken dat ik weer van alles kon doen. Totdat
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Liefs,
Esther
http://www.onwilliglichaam.blogspot.com
"Helpt tegen de winterblues en verhoogt uw alertheid
Als u de goLITE-energielamp slechts 15 tot 45 minuten per dag gebruikt, voelt u zich de hele dag merkbaar beter en energieker"
Kost wel wat geld dus ik ben ook op zoek naar positieve ervaringen.
Dit model is wel zeer compact.
Als u de goLITE-energielamp slechts 15 tot 45 minuten per dag gebruikt, voelt u zich de hele dag merkbaar beter en energieker"
Kost wel wat geld dus ik ben ook op zoek naar positieve ervaringen.
Dit model is wel zeer compact.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !
Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Time For Lyme BE-NL
Hallo,
Heb wel pos. ervaring met de golite.
Het heeft mij geholpen om mijn dag/nachtritme wat te corrigeren. Kan nu meestal rond 10.30h opstaan ipv 13.30h enkele jaren geleden. Al ben ik 's morgens nog wel altijd op men slechtst.
Ik zit er 30' voor na het opstaan ( tijdens het ontbijt)
Afgelopen zomer heb ik ze voor het eerst niet gebruikt, maar nu de dagen terug beginnen te korten en er niet veel zonlicht is, ga ik er terug mee beginnen. Het helpt idd ook tegen winterblues.
Heb wel pos. ervaring met de golite.
Het heeft mij geholpen om mijn dag/nachtritme wat te corrigeren. Kan nu meestal rond 10.30h opstaan ipv 13.30h enkele jaren geleden. Al ben ik 's morgens nog wel altijd op men slechtst.
Ik zit er 30' voor na het opstaan ( tijdens het ontbijt)
Afgelopen zomer heb ik ze voor het eerst niet gebruikt, maar nu de dagen terug beginnen te korten en er niet veel zonlicht is, ga ik er terug mee beginnen. Het helpt idd ook tegen winterblues.
Ik ga binnenkort ook weer beginnen met lichttherapie. Helemaal nadat de tijd weer verzet wordt.
Ik voel me in de winter ook altijd slechter.
vorig jaar hielp het me wel. Meer ook om wat minder somber te zijn.
Ik zal laten weten hoe het gaat.
Ik heb zo'n grote van phillips de daylight power meen ik..
Ik voel me in de winter ook altijd slechter.
vorig jaar hielp het me wel. Meer ook om wat minder somber te zijn.
Ik zal laten weten hoe het gaat.
Ik heb zo'n grote van phillips de daylight power meen ik..
Ik heb net zo'n golite aangeschaft de p1. Ik gebruik hem pas enkele dagen 15min om 17:00. Het is een behoorlijk fel licht, uit een klein kastje. Ik merk het wel een beetje op mijn gemoed, voornamelijk het uur nadat ik er net achter heb gezeten. Mijn doel was niet meer energie, maar een beetje winterblues vermijden in november en december, waar ik altijd een beetje last van heb.
Be warned. De E-spirocheet veroorzaakt E-lyme, is kritiek resisitent en onuitroeibaar. Heeft uw forum E-lyme? Let op buitensproige quotes
Ja daarvoor wil ik hem ook gebruiken plassterk. Maar is 17.00 wel een goede tijd??
Mij is altijd gezegd dat dat veel te laat was om hem te gebruiken. Het beste is in de ochtend of begin van de middag.
Als je hem later gebruikt dan krijg je biologische klok er last van.
Ik weet het niet hoor, dat is wat mij gezegd is toen ik hem ging gebruiken
Mij is altijd gezegd dat dat veel te laat was om hem te gebruiken. Het beste is in de ochtend of begin van de middag.
Als je hem later gebruikt dan krijg je biologische klok er last van.
Ik weet het niet hoor, dat is wat mij gezegd is toen ik hem ging gebruiken
-
- Gevorderd lid
Ik gebruik ook zo'n lamp. Mijne is van Medisana. Ik zit er zo'n 30-40 minuten per dag voor. Ik heb er vorig jaar veel baat bij gehad. Had tenminste niet last van een winterdepressie. Dit jaar heb ik hem ook al gebruikt en ik voel me dan net een stokstaartje. Enige wat wel in de gebruiksaanwijzing stond was dat je het na een bepaalde tijd (dacht 8 uur 's avonds) niet mag gebruiken.
Er zit een gebruiksaanwijzing bij mijn golite. Al ben je in de avond moe en wordt je te vroeg wakker dan moet je zo'n lamp gebruiken in de namiddag wanneer de vermoeidheidsverschijnselen optreden, maar i.i.g. niet later dan twee uur voor het slapengaan. Word je te laat wakker, dan moet je het weer zo snel mogelijk na het opstaan gebruiken.
Helpt dat niks dan moet je 2x per dag gebruiken. De gebruiksaanwijzing praat vooral over het aanpassen van dag/nachtritme en niet echt over winter blues.
Helpt dat niks dan moet je 2x per dag gebruiken. De gebruiksaanwijzing praat vooral over het aanpassen van dag/nachtritme en niet echt over winter blues.
Be warned. De E-spirocheet veroorzaakt E-lyme, is kritiek resisitent en onuitroeibaar. Heeft uw forum E-lyme? Let op buitensproige quotes
-
- Gevorderd lid
Vandaag in Het Laatste Nieuws :
Lamp kan winterblues doen verdwijnen
Lichttherapie efficiënter dan dagelijkse wandeling
professor Cluydts VUB
Bevat best blauw licht (maar dat zie je niet altijd) om de melatonine te onderdrukken.
Lamp kan winterblues doen verdwijnen
Lichttherapie efficiënter dan dagelijkse wandeling
professor Cluydts VUB
Bevat best blauw licht (maar dat zie je niet altijd) om de melatonine te onderdrukken.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !
Time For Lyme BE-NL
Time For Lyme BE-NL