Griepprikpol

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Ik ga dit najaar een griepprik laten zetten

Peiling eindigde op 16 aug 2011, 08:58

ja
7
18%
nee
31
82%
 
Totaal aantal stemmen: 38
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

No way : ik vertrouw geen enkele vaccinatie.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gast

Bericht door Gast »

toch vreemd dat de ene huis(arts) het afraadt en de ander het aanraadt..
ik ga sinds een aantal jaren wèl om de griepprik, vorige jaar ook, de mex spuit incl
heb er niet echt nadelen van ontvonden, dus ga dit jaar weer.
als je een hefige reactie krijgt vd griepspuit dan snap ik wel dat je twijfelt, of dat het niet doet.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Als ik ME/CVS overleef, dan lukt de griep ook wel ... Geen extra (onnodige) triggers in mijn lijf spuiten dank.

"Zwangere vrouwen tot de zogenaamde risicogroep en worden gevaccineerd met het griepvaccin met als bewaarmiddel Thimerosal. Een stof die bestaat voor 50% is samengesteld uit het neurotoxische ethylkwik.
Professor Vodjani toonde voor het eerst aan in 2003 aan dat auto-immune aandoeningen en autisme mede ontstaan door de binding van ethylkwik op de lymfocyten receptors en zo de auto-immune reacties in gang zetten. (bron) In 2008 werd de genotoxiteit van Thimerosal bevestigd. (bron)

In 1997 werd aangetoond dat de minste aanwezigheid van ethylkwik onder invloed van lipopolysacchariden (het belangrijkse component van de celwand van Gram-negatieve bacteriën in de dikke darm) vele malen in toxiteit toeneemt. bron
Volgens de bekende arts-epidemioloog Luc Bonneux is de werkzaamheid van het vaccin (mexicaanse griep) nooit aangetoond. (bron) In Amerika schreven 300 vrouwen hun verhaal over miskraman na deze injecties. (bron)

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/14611720
http://www.iocob.nl/nieuws/de-werkzaamh ... strie.html
http://organichealthadviser.com/archive ... do-not-mix

bron: www.de-poort.be
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

Oei dat zijn wel heftige berichten Marlene!

Ik heb wel vernomen dat er dit jaar niet meer de hulpstoffen van vorig jaar in zitten (mex. griep). Maar precies hoe en wat kan ik zo snel niet vinden.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Wat kun je slikken op je weerstand te verhogen?

Groetjes,
Sterre
Gebruikersavatar
jessie
Actief lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 13 dec 2005, 11:55

Bericht door jessie »

Zeker!, vorig jaar herfst/winter was ik echt elke 3 a 4 weken een week ziek/griep toen ik eindelijk weer wat was opgekrabbeld werd ik weer ziek. Ik ga nu weer die kant op, nog geen 3 weken geleden een week ziek en nu dus weer....

@sterre veel vitamine c 1000 slikken of drinken/ fruit multitotaal hoge doseringen en geregeld naar buiten gezond/vitamine d opdoen. Probiotica Maar ja ik doe dit ook en ben nu dus na 3 weken ook alweer ziek. Iets is beter dan niets denk ik dan maar...en hopen dat de griepprik er een beetje voor gaat zorgen dat ik niet weer zo'n winterperiode heb als vorig jaar...
neeltje4
Actief lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 10 mei 2008, 12:19

Bericht door neeltje4 »

Ik haal hem al bijna tien jaar en kan echt niet zeggen dat ik nadien er negatieve gevolgen van heb gehad. Ik ga dus ook dit jaar weer.Mijn arts raadt me dit ook aan, aangezien ik door longproblemen meer kans heb op een lingontsteking en dan ben ik nog verder van huis. Maar mocht ik er toch ooit heel slecht op reageren dan zou ik ook wel overwegen de prik niet meer te halen.
Gebruikersavatar
Esther
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 jul 2010, 18:58
Contacteer:

Bericht door Esther »

Ik heb nooit een griepprik gehad en dat had geen voor of nadelen voor mijn CVS. Vorig jaar eigenwijs wel een prik tegen de Mexicaanse griep gehaald. Mijn afweer ging in overdrive en ik werd er hartstikke ziek van. Nu het erop lijkt dat wij wellicht het xmrv virus onder de leden dragen en wie weet wat voor andere virussen, wil ik deze zeker niet opnieuw reactiveren. Ik vrees namelijk dat dit vorig jaar wel gebeurd is. Bij mensen met CVS zie je vaker een reactivitie van EBV (Epstein Barr virus). Geen prik voor mij dus!

Liefs,
Esther

http://www.onwilliglichaam.blogspot.com
neeltje4
Actief lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 10 mei 2008, 12:19

Bericht door neeltje4 »

Ik heb vorige woensdag mijn groepprik gehaald en tot hier toe merk ik er helemaal niks van. Ik hoop dat het zo blijft.
Groetjes Nele
Plaats reactie