Krachtsverlies?
Moderator: Moderators
Oh ja, je evenwicht stoornis, zodat je minder tegen deurposten aanloopt, kun je trainen door je middenrif spieren te trainen. Koop zo'n grote fitnes bal, en ga er gewoon eens opzitten, rol eens wat heen en weer, til eens een been op, zonder dat je je spieren teveel belast, en prober darbij rechtop te zitten, dus zonder knik in je middenrif. Dan train je automatisch je middenrif, en daarmee je hersenen. De positie van je middenrif is bepalend of je in het midden van een deur loopt of teveel aan de zijkant waardoor je er tegenaan loopt. Je hersneen moten weer leren om het juiste contact te krijgen met je middenrif, en dan loop je opeens rechter door deurposten heen.
het heeft helaas niet alleen met hersenen te maken
maar ook met het zenuwstelsel en spieren
zoals jullie weten heb ik dit al meer dan 35 jaar en heb veel
onderzoeken gehad onderandere MRI scans en EMG dat is een spieronderzoek en een paar keer een lumbaal punctie
daaruit kwam tevoorschijn dat het van de hersenstam en zenuwstelsel vandaan kwam die zijn beschadigt, het kwadranten syndroom
en daar is niets aan te doen
ik moest zorgen dat ik niet overmoeid word
dat was de remedie van de neuroloog
en inderdaad blijven bewegen
groetjes alie
maar ook met het zenuwstelsel en spieren
zoals jullie weten heb ik dit al meer dan 35 jaar en heb veel
onderzoeken gehad onderandere MRI scans en EMG dat is een spieronderzoek en een paar keer een lumbaal punctie
daaruit kwam tevoorschijn dat het van de hersenstam en zenuwstelsel vandaan kwam die zijn beschadigt, het kwadranten syndroom
en daar is niets aan te doen
ik moest zorgen dat ik niet overmoeid word
dat was de remedie van de neuroloog
en inderdaad blijven bewegen
groetjes alie
Hersenen en spieren zijn te trainen, echter het zenuwstelsel laat zich niet zo makkelijk trainen. Tenzij de oorzaak in de hersenen ligt, maar als de oorzaak in het zenuwstelsel ligt dan zijn de mogelijkheden nihil. Bij de meesten ligt de oorzaak in de hersenen. En uiteraard moet je niet oververmoeid raken. Maar je hoeft niet een sportschool binnen te lopen om je spieren en hersenen te trainen, dat kan ook eenvoudig thuis zonder veel spier inspanning. Niet iedereen zal er wat aan hebben, maar misschien een paar mensen wel.
- sunshine1982
- Donateur
Heb toevallig gister weer een spelletje Sudoku opgepakt. Had ik al zo lang niet gedaan, weet nu ook weer waarom... Lastig dat je binnen 2 seconden vergeten bent met welk cijfer je bezig bent! Duurt dus langer, maar heb er wel 2 gemaakt, ook een soort braintraining denk ik
Bedankt voor de tips...Ik ben nog niet zo lang uit bed, mijn lichaam slaapt nog; Laat mijn broek 2x vallen, mijn lenzen uit het bakje, mijn beker water, bah lekker om de dag zo te beginnen!
Wil sowieso wel zo'n fitnesbal halen, mijn buikspieren zijn zo slap, dat rechtop staan al een hele opgave is. Bedankt voor de tips, het blijft eng en lastig vind ik...

Wil sowieso wel zo'n fitnesbal halen, mijn buikspieren zijn zo slap, dat rechtop staan al een hele opgave is. Bedankt voor de tips, het blijft eng en lastig vind ik...
Een vriend is iemand die naar je toe komt als anderen weggaan.
Toevallig dat je hier jou onhandigheden van vandaag vertelt! Ik heb net ook weer een stoot uitgehaald.
Ik laat een glazen fles water vallen op de grond, gevolg de boeken in mijn boekenkast en alles errond zijn nat. Dus ik zit op mijn knieën het water af te kuisen en ik moet ergens tegen gestoten hebben want er valt van bovenop de kast een grote (30 op 30 cm) fotokader kapot op mijn hoofd, waardoor het glas breekt en ik samen met de vloer en kast dus onder de scherven zit.
Gevolg nu weer enorme koppijn en nekpijn etc van de klap op mijn kop!
Echt soms wordt je er zo moedeloos van, hoeveel ongelukkigheden kan een mens meemaken door die rotziekte!
nu ja, goed dat we zo'n stomme dingen hier eens kunnen ventileren hé!
Ik laat een glazen fles water vallen op de grond, gevolg de boeken in mijn boekenkast en alles errond zijn nat. Dus ik zit op mijn knieën het water af te kuisen en ik moet ergens tegen gestoten hebben want er valt van bovenop de kast een grote (30 op 30 cm) fotokader kapot op mijn hoofd, waardoor het glas breekt en ik samen met de vloer en kast dus onder de scherven zit.
Gevolg nu weer enorme koppijn en nekpijn etc van de klap op mijn kop!
Echt soms wordt je er zo moedeloos van, hoeveel ongelukkigheden kan een mens meemaken door die rotziekte!
nu ja, goed dat we zo'n stomme dingen hier eens kunnen ventileren hé!
- sunshine1982
- Donateur
@Sowfia, ja idd, goed dat we kunnen ventileren, wat balen dat dit allemaal gebeurde! Kost weer een berg energie die je zo graag aan iets anders wilt besteden...
Moest vandaag even naar de dokter, hele toer om er te komen, 20 min fietsen. Ik was kapot toen ik daar aankwam! Moest een UUR wachten
Kon mijn tas niet eens meer vasthouden en mijn spieren waren zo aan het trillen..heel vaag allemaal...
Moest vandaag even naar de dokter, hele toer om er te komen, 20 min fietsen. Ik was kapot toen ik daar aankwam! Moest een UUR wachten

Een vriend is iemand die naar je toe komt als anderen weggaan.
Als je je buikspieren wil trainen op een fitnessbal moet je langzaam met je bekken naar voren rollen, rug naar achter. buik aanspannen en weer terugrollen. Verzeker je er van dat je benen goed vast staan anders kukel je er af.
Ik zelf herken de willekeurige trekkingen. En ook bij mij staat vaak iets in de weg of zijn de deurposten te smal
Iets omscheppen of opendraaien is al snel te zwaar.
Ik zelf herken de willekeurige trekkingen. En ook bij mij staat vaak iets in de weg of zijn de deurposten te smal

Iets omscheppen of opendraaien is al snel te zwaar.
- sanniepannie
- Beginner
shit typ ik een heel verhaal druk ik op het verkeerde knopje :@
overnieuwe dan maar weer:P
ik vroeg me af of ik ook iets zou kunnen doen aan de spierslapte in mijn armen, bij de kleinste dingen doen mijn armen al zeer bijvoorbeeld bij haarkammen tandenpoetsen enz. ik heb een electrische tandenborstel gekocht en dat scheelt wel heel erg. maar ik wil zo graag wat meer kunnen hebben met mijn armen, ik ben al bij de fysio geweest en die gaf me oefeningen, maar die doen veel zeer en de boel zit ook steeds vast tussen mijn schouders dus dat maakt het er niet echt makkelijker op. dus nu probeer ik door gewoon huishoudelijke taakjes mijn kracht wat meer te maken, zoals boodschappen uitruimen iets strijken dit typen:P enz. heeft iemand van jullie mischien nog tips voor mij want ik merk geen vooruitgang, maar je moet het toch op de 1 of andere manier wel kunnen aansterken of zit ik al aan mijn limit?
overnieuwe dan maar weer:P
ik vroeg me af of ik ook iets zou kunnen doen aan de spierslapte in mijn armen, bij de kleinste dingen doen mijn armen al zeer bijvoorbeeld bij haarkammen tandenpoetsen enz. ik heb een electrische tandenborstel gekocht en dat scheelt wel heel erg. maar ik wil zo graag wat meer kunnen hebben met mijn armen, ik ben al bij de fysio geweest en die gaf me oefeningen, maar die doen veel zeer en de boel zit ook steeds vast tussen mijn schouders dus dat maakt het er niet echt makkelijker op. dus nu probeer ik door gewoon huishoudelijke taakjes mijn kracht wat meer te maken, zoals boodschappen uitruimen iets strijken dit typen:P enz. heeft iemand van jullie mischien nog tips voor mij want ik merk geen vooruitgang, maar je moet het toch op de 1 of andere manier wel kunnen aansterken of zit ik al aan mijn limit?
Ik heb de laatste tijd steeds vaker last van krachtsverlies in mijn benen. Ik ben er nog nooit echt doorheen gezakt, maar zo voelt het wel soms, dat ik er zo doorheen kan zakken. Ik had het eerder ook weleens, maar nu lijkt het erger en het blijft soms de hele dag. Eerlijk gezegd vind ik het een doodeng gevoel. Het roept bij mij angsten op over rolstoelen, MS etc.
Tot nu toe kan ik nog wel gewoon douchen en afwassen enzo, maar het voelt niet fijn. Een flink stuk wandelen lukt me niet, ook omdat ik dan vrij snel licht in mijn hoofd word.
Heeft iemand iets gedaan wat hielp tegen die krachteloze benen? Ik neem al B12, D en glutamine.

Tot nu toe kan ik nog wel gewoon douchen en afwassen enzo, maar het voelt niet fijn. Een flink stuk wandelen lukt me niet, ook omdat ik dan vrij snel licht in mijn hoofd word.
Heeft iemand iets gedaan wat hielp tegen die krachteloze benen? Ik neem al B12, D en glutamine.

Hi Stier,
Ik heb het ook met periodes. Dan kan ik haast niets meer, zelfs niet lang genoeg staan om een afwas te doen. Maar het gaat altijd weer over. De ene keer duurt het een week, de andere keer maanden. Op gegeven moment komt de kracht dan toch weer terug. Ik heb nog niet ontdekt wat er precies tegen helpt en waar het precies door komt. Het gaat meestal wel gepaard met algehele malaise. Een oplossing heb ik dus niet voor je. Je zou wat extra magnesium kunnen slikken of misschien ATP. Maar ik hoop dat het bij jou net als bij mij vanzelf weer over gaat. Voorlopig even rustig aan!
Ik heb het ook met periodes. Dan kan ik haast niets meer, zelfs niet lang genoeg staan om een afwas te doen. Maar het gaat altijd weer over. De ene keer duurt het een week, de andere keer maanden. Op gegeven moment komt de kracht dan toch weer terug. Ik heb nog niet ontdekt wat er precies tegen helpt en waar het precies door komt. Het gaat meestal wel gepaard met algehele malaise. Een oplossing heb ik dus niet voor je. Je zou wat extra magnesium kunnen slikken of misschien ATP. Maar ik hoop dat het bij jou net als bij mij vanzelf weer over gaat. Voorlopig even rustig aan!
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)
Absence of proof is not proof of absence
Absence of proof is not proof of absence