Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Ik denk dat 2 of 5 ml niet zoveel uitmaakt voor het spuiten.
Maar je hebt wel 5 ml nodig, in jou geval, voor die pijnstilling.
Anderzijds is de 5 ml wel erg fijn, genoeg plastic in je handen om goed vast te houden, langzaam te spuiten en zovoort.
Ik ben er sinds vorige week ook mee begonnen. Neurobion 3ml, 2x/week. Mijn vriend moet ze in mijn bil zetten, maar ik durf niet. Ik heb normaal nooit schrik van spuiten maar nu dus wel. Ik denk dat dat puur om het feit is dat hij ze moet zetten. Vandaag dan toch maar naar de dokter gegaan om ze te laten zetten.
Is er een andere manier om deze te zetten? Ik vroeg aan de dokter of het in mijn been mocht, maar hij zei dat ik dan 2 dagen ga manken. Of kun je het makkelijk zelf in de bil zetten?
Ik zie hier boven dat Neurobion wordt gebruikt. Even oppassen. Dit is niet alleen B12. B12 in gote hoeveelheden is geen bezwaar. Maar andere B'tjes wel.
Dit kan ook neurologsche klachten veroorzaken.
Tevens bevat het middel benzylalcohol en kaliumcyanide, dit wordt door de meeste mensen met een B12 dificientie niet gewaardeerd, door de allergische reacties.
Bij mij janken ze 2x per week een ampul van 10mg/2ml hydrocambam met een naald van 0.4x25 mm in mijn bilspier. Dus beide billen komen aan bod per week. Het doet mij erg veel pijn en ik wil het dan ook niet zelf leren. Kan daar ook niet bij en als manlief het zou doen ram ik hem misschien wel in elkaar op een goeie dag omdat de pijn soms 2 uur lang niet te dragen is. Er is bij mij nooit gesproken over een verdovingsmiddeltje hoor. Ik zal het de assistente, die gelukkig heel lief is, eens vragen.
Trouwens wel raar dat er altijd heel veel naalden voorgeschreven worden want mijn assistente zuigt en spuit met dezelfde naald.
Ik ga weer 10 weken pret tegemoet. Zijn er echt mensen die dit standaard elke dag in deze hoeveelheden spuiten moeten? En zijn bij jullie de B12 waarden überhaupt gemeten ( bij mij nl niet )?.
Liefs, Fladderaar
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
@ nabo; jawel, ik moet t zeker wel IM.
Deze naalden krijg ik mee vanuit Lelystad waar het voorgeschreven wordt, dus ik ga ervan uit dat dat goed is. Ik vond ze zelf al best een heel eind om helemaal in die bilspier te duwen, brrrrrr. En mijn huisartsassistente vindt ze blijkbaar ook groot en dik????
Hoe dan ook; tanden op elkaar, ontspannen en blijven ademen!
Groetjes,
Vlindertie
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
Kijk even naar deze link: http://www.stichtingb12tekort.nl/forum/ ... ?board=8.0
We hebben het over B12 dan kan je ook hun kennis gebruiken.
Het is vooral belanrijk om lanzaam te spuiten. De naald is over het al gemeen niet het probleem. 0.4x25 is eigenlijk te klein. zeker voor de bil spier.
Bil = 0.8x38/40
Boven been = 077x32 of 0.8x38
Het ligt er natuurlijk wel aan hoeveel vet er aanwezig is.
Ik spuit zelf in het boven been. Als je het lanzaam doet is de pijn na 5 minuten weg.
(pijn is hier een groot word) Je moet wel ontspannen blijven.
@Gerard: Oei, dat wist ik niet. Tja, ik ken daar dan ook niks van.
Mijn dokter wist er ook niet zoveel van af. Ik stelde hem dat voor van die B12 maar hij wist niet goed wel hij mij moest geven. Ik denk dat hij vooral Neurobion voorgeschreven heeft omdat dat goedkoop is.
Er zijn twee merken B12 in Nederland (Nycomed en Centrafarm)Hydroxocobalamine.
Ik gebruik Nycomed 1mg per ampul van 2 ml.
De kosten per ampul zijn nog geen Euro.
Centerfarm bevat benzylalcohol, waar sommige mensen alergisch op kunnen reageren.
Gr. Gerard
P.S. Deze producten zijn in Duitsland vrij verkrijgbaar. Zonder recept.
vlindertie schreef:@ nabo; jawel, ik moet t zeker wel IM.
Deze naalden krijg ik mee vanuit Lelystad waar het voorgeschreven wordt, dus ik ga ervan uit dat dat goed is. Ik vond ze zelf al best een heel eind om helemaal in die bilspier te duwen, brrrrrr. En mijn huisartsassistente vindt ze blijkbaar ook groot en dik????
Hoe dan ook; tanden op elkaar, ontspannen en blijven ademen!
Groetjes,
Vlindertie
Vreemd hoor! Als je heel dun zou zijn dan zou t wel kunnen. Maar bij een gemiddeld persoon is die naald echt te klein. Dan kun je niet in de spier komen. Maargoed, ze zullen het daar wel weten!
Veel sterkte er nog mee.
Nou, ik ben niet zo heeeeeeel dun ( meer ) hoor. Gewoon een kleine 38, met genoeg vrouwlijk spek. Omdat ik nu weer een oorinfectie heb moet ik ze vanmiddag laten uitspuiten en dan zal ik het gelijk eens vragen. En ik zal het ook eens navragen in lelystad. Misschien dat het zo'n zeer doet vanwege de verkeerde naalden. Zou fijn zijn als dat opgelost was.
Bedankt allemaal voor de tips!
Vlindertie
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.