NCRV Dokument: Onverklaarbaar?

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws, artikelen en onderzoek over ME (cvs)

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Alabama
Gevorderd lid
Berichten: 515
Lid geworden op: 01 dec 2008, 20:45

NCRV Dokument: Onverklaarbaar?

Bericht door Alabama »

"Jazzpianist Rick van Hek raakt halfzijdig verlamd. De artsen staan voor een raadsel. In de Kliniek voor Onverklaarde Klachten gaat Rick wanhopig op zoek naar de oorzaak van zijn ziekte."

Ik heb dit net bekeken. Het heeft heel veel indruk gemaakt. Sommige stukjes zullen velen van ons herkennen.

http://player.omroep.nl/?aflID=11582899
God is closest to those with broken hearts..
Melanie
Donateur
Donateur
Berichten: 7073
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:35

Bericht door Melanie »

Indruk maken,
ik vond het een waardeloos doku en leek wel of er iemand dood ging en ik vond het ook reclame voor dat centrum onverklaarbare lichamelijke klachten en ook vond ik dat de peut dat groepje gewoon wat aan zit te praten.

En ik vind dit soort doku absoluut niet meer van deze tijd.

ze gingen er al vanuit dat hij weer piano kon spelen want de paino stond al klaar op dat kamertje daar waar hij verbleef.

Ik heb het niet afgekeken maar ik wil wedden dat die hij aan het eind van de doku weer piano speelt.

Dit is mijn bescheiden mening en voor mij werd maar weer eens duidelijk dat anno 2010 hier geld aan verspild wordt om uit te zenden op tv.

de patient zegt op een gegeven moment ja ik wil nog een keer door de scan om toch dingen uit te laten sluiten terwijl de scan aal aangaf dat ik niets had. Maar hier zeggen ze ( dat centrum dus) dat heeft geen zin omdat je klachten niet te herleiden zijn etc.
Net of we zo graag door een scan gaan om maar iets te vinden.
:evil:
en net of we ook in aanmerking komen voor een scan, dus niet duhhhhhh.

en voor mij getuigd dit maar weer dat er in NL aan verkeerde beeldvorming wordt gedaan, NL democratisch. laat me niet lachen zeg!

ik vind zelfs dat deze berichten hier niet eens meer thuis horen. mijn bescheiden mening.
Dear Karma, I have a list of people you missed
Gebruikersavatar
pip
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 543
Lid geworden op: 25 apr 2009, 15:44

Bericht door pip »

Ik was wel benieuwd naar de documentaire, maar had hem niet opgenomen. Misschien ga ik hem nu binnenkort via deze weg alsnog kijken! Ik zal er nu verder nog geen oordeel over vellen, daarvoor wil ik eerst de documentaire zelf helemaal gezien hebben. In elk geval bedankt voor de link Alabama!
Teken deze petitie! http://petities.nl/petitie/erken-myalgi ... che-ziekte Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Alabama
Gevorderd lid
Berichten: 515
Lid geworden op: 01 dec 2008, 20:45

Bericht door Alabama »

@ pip, graag gedaan! ik vond het de moeite waard om hem helemaal te kijken. ben benieuwd wat je ervan vindt.
God is closest to those with broken hearts..
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Amai, aangrijpende reportage.


Wat me stoort is de mindere positie waarin de patient gezet word, en de psycholoogskes zullen het allemaal es zeggen hoe het moet.

Ik kan echt aannemen dat ie daar weg wil, ik denk niet dat ik het er zo lang zou uitgehouden hebben.
Gebruikersavatar
zonaanbidster
Gevorderd lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 08 jun 2007, 23:49

Bericht door zonaanbidster »

Ik vind deze uitzending verschrikkelijk om te zien.
:evil:
Gebruikersavatar
hopeless
Beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 aug 2010, 15:05

Bericht door hopeless »

Ik lees al een tijdje mee, En ik zal me nog wel voorstellen , maar hier moest ik op reageren.
Zo moellijk om dit te zien.
In 2008 heb ik zelf in dit centrum een OLK revalidatie gevolgd.
Ik ken de behandelaars en de manier van werken.
Ik ging erin met de gedachte "jullie vertellen me dat je me beter kan maken, dus ik probeer het , ik wil"de geen gemiste kansen. Daarnaast wist ik nog heel weinig van Fibro/ME-CVS.
Ik kwam er gebroken uit.
Het heeft me bijna een jaar gekost om een beetje op niveau terug te komen , het hevige graven in het verleden pakte me teveel.

Wel heeft de Arts van dit Centrum voor het eerst uitgesproken dat ik CVS had ..ik ging voor fibromyalgie en niet meer kunnen lopen...
In Dossiers kom ik weer Pijnsydroom tegen...
Dit Centrum bevind zich in Gorinchem en is een onderdeel van GGZ Grote Rivieren Dordrecht.
Gebruikersavatar
solidg
Beginner
Berichten: 37
Lid geworden op: 29 sep 2010, 09:15

Bericht door solidg »

klinkt als lyme of guillaime barre ziekte, goed behandelbaar bij goeie diagnose.
Maar heb de reportage niet gezien, geen id wat getest is en welke resultaten.
Plaats reactie