roken

Stel hier je vragen over gezondheid in het algemeen (niet specifiek over ME)

wat is bij jou van toepassing?

nooit gerookt
46
49%
ik rook 1-5 per dag
2
2%
ik rook 5-10
3
3%
ik rook 10 of meer
19
20%
gestopt door cvs/me
12
13%
gestopt toen ik nog gezond was
11
12%

Totaal aantal stemmen: 93
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door vlindertie »

Hallo Allemaal,

So far, so good. Het valt me lastiger dan ik dacht, maar blijkbaar zijn mijn overtuiging en wilskracht toch zo gek nog niet. Het rothumeur is er nog niet en ik heb zowaar even geslapen overdag, iets wat me normaal nooit lukt. Ik heb elders op de site aangegeven dat ik de eerste € 50,00 die ik heb bespaard door niet meer te roken, doneer aan deze websitesite. Dat zou er dus over een dag of 12 wel moeten zijn..........

Zijn er meer stoppers in de zaal? Want samen staan we sterk.

Liefs,
Opgetogen Vlindertie
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
Nymf
Actief lid

Bericht door Nymf »

Hoi Vlindertje,

Wat goed dat je bent gestopt met roken! Ik rook nog wel, jammer genoeg.

8)
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur

@Marije3; dankjewel! Ik heb het 20 jaar uit volle borst en overtuiging gedaan en mij lukt t nu ook om te stoppen. Rookte ongeveer een pakje per dag.
Zou je wel willen stoppen? Wat weerhoudt je ervan?
Ik vond een hele poos dat ik "moest stoppen" voor de doktoren, de buitenwereld maar niet vanuit mezelf. Dat is nu anders maar dat heeft heel lang geduurd hoor.

Liefs,

Vlindertie
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Als ex-roker kan ik je initiatief alleen maar toejuichen!
Voel de zuurstof in je longen die kracht geven aan je cellen, kijk naar de kleur van je huid en haar die zal verbeteren, voel wat fladderend vlindertje doet ...
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur

Ooooh Marlene, wat schrijf je dat mooi!
Ik word er helemaal vrolijk van.

Hoe lang ben jij al gestopt en wat heeft het je qua ME-CVS gebracht?

XXX Vlindertie
Nymf
Actief lid

Bericht door Nymf »

Hoi Vlindertie,

Ik rook niet veel, sinds de ME niet meer dan 3 per dag, maar ik rook al wel bijna 30 jaar. Niet heel handig dus voor de gezondheid! Maar ik heb niet het gevoel dat het me nu gaat lukken, mijn relatie is net uit en ik voel me nogal alleen. Nu stoppen is niet zo'n goed moment, ik zit ook op een streng suikervrij dieet enzo, dus af en toe een trekje moet wel kunnen nu. Maar ga jij vooral door! Het allerbeste is natuurlijk stoppen! Weer heerlijk gezonde longen krijgen! En verdere schade in iedere geval stoppen!
:wink:
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur

Hai Marije3,

Ik vind het heel knap dat je ondanks de lastige situatie waar je in zit slechts 3 peukies per dag rookt. En weet je, als je er zelf nu niet achter staat moet je het ook niet gaan proberen. Het brengt alleen maar meer stress.
Het raakt me diep als je mailt dat je zo alleen bent. Ik denk dat velen met mij je gevoel helemaal herkennen ( ondanks dat ik een relatie heb )
Sterkte met alles Marije en schrijf hier maar lekker alles van je af.

Liefs Vlindertie
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

@ Vlindertie

Ik kan me niet exact herinneren wanneer ik het laatst gestopt ben, was ergens in 2006 vermoed ik na een kortstondige rookbeurt tgv stress, nl. ik was doodmoe en wist niet waarom ;)

De chemische geur van sigaretten wekken een ongelofelijke walging in mijn brein op. Toen ik de laatste keer op een brancard werd binnengebracht in een ziekenhuis, stonden er aan de ingang ook zo'n stel die-har
d rokers om 7u30 's morgens.

Ik heb ter plekke een neurologische aanval gekregen die ik nooit meer zal vergeten. Mijn stem vertraagde, het licht werd grijs en ik trad uit mijn lichaam. Dat laatste overkwam me wel vaker maar deze werd duidelijk uitgelokt door rook.

Never again please.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur

Hallo Allemaal,

Het is nu zondag, en nog steeds van het roken af. Het is een wonder, echt waar.
Ik ben er niet direct humeuriger van, maar wel snel geïrriteerd en dan met dreigend ontploffingsgevaar. Gelukkig heb ik niet meer trek in eten dan voorheen ( zoals manlief die blijft knabbelen op van alles ) en ben ik gewoon trots op mezelf.

@ Marlène: hemel, wat een ervaring. Als ik het zo lees zou ik nu zeggen dat ik dan ook zou zijn gestopt, maar dat is een leugen als ik nog zou roken.......het is echt
een psychische verslaving!

Fijne dag allemaal
XX Vlindertie
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door niessie »

Vlindertie ontzettend goed en knap van je dat je gestopt bent !!!!!!
Ik weet nog dat ik gestopt ben (14 jaar geleden) en hoe moeilijk het was.....
Ik wens je heel veel sterkte en doorzettingsvermogen en hou vol he!!!
Ik denk aan je en als je je wat chagarijnig voelt ........schrijf het van je af :wink:

Denk aan wat Marlene zo mooi schreef echt het doet je zo goed om te stoppen maar het is en blijft moeilijk :wink:

STERKTE EN SUCCES !!!!!!!
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur

Dankjewel voor je lieve woorden en steun!
Dat ik jullie woorden op moeilijke momenten kan teruglezen is heerlijk.
Het werkt krachtig en opbeurend.

Bedankt.
Liefs, Vlindertie
engelke69
Actief lid

Bericht door engelke69 »

Allereerst: Proficiat Vlindertje!

ten tweede: van deze topic te lezen heb ik zin gekregen in een sigaret. Maar ik ga proberen het zo lang mogelijk uit te stellen.
Ik heb het er gisteren met mijn vriend nog over gehad. Maar hij wilt nog steeds niet stoppen. Ik kan misschien beginnen met eerst sociale roker te zijn. Enkel op café of bij vrienden roken. En dan kan ik misschien zo stoppen.

Maar ik weet niet of stoppen echt zo een goed idee is. Dat is nog meer stress en zenuwen he.
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur

Dankjewel Engelke voor je felicitaties.
Ik geef toe; het is echt niet makkelijk hoor, maar het is een vreemd psychologisch spelletje deze verslaving. Die zin in dat peukie is niet zomaar weg.
Ik bedgrijp dat jij zelf wel wilt stoppen met roken? Maar ik zie ook dat je nog excuses en uitvluchten voor jezelf opwerpt. Geloof me dat dit geen kritiek is, alleen maar pure herkenning. Heb je ooit het boek Stoppen met Roken van Allen Carr gelezen? Dat is echt de moeite waard. Het is geen garantie natuurlijk want JIJ moet het maar effe doen, maar dat boek geeft wel een goed inzicht in het psychologische gedoe ervan. Ik kan het je aanraden gewoon eens te lezen.

Oh Hemel, ik lijkt nu wel zo'n goeroe. Dat is niet de bedoeling. Het enige dat ik kan zeggen is dat het alleen maar lukt als je het voor jezelf en je eigen overtuiging doet. Anders is het idd stressvol en mislukt het zowiezo en dat is niet goed voor je.

Succes!!!!
Liefs, Vlindertie
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!

Ik heb het vandaag erg moeilijk met NIET/roken. Potverdorie.
Heb ook een enorme terugval na 6 waanzinnige dagen en dat helpt
niet mee. Tel daarbij de pms monsters op en compleet is het feestje.
Wel goed nieuws ook; mammografie was helemaal goed.
Ik ga heel vroeg naar bed, hopelijk gaat het morgen allemaal weer beter.

Fijne avond allemaal.

Liefs, Vlindertie
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door niessie »

Sterkte Vlindertie!!!!!!!!!
Hou vol he :wink:
Plaats reactie