Dieet Christine Tobback

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

senna
Donateur
Donateur

Bericht door senna »

Ik slik al een hele tijd Daily Health Propack.
37 eu voor 30 d
zie www.protea-nutraceuticals.nl
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door annemoontje »

Kim27 schreef: Nou ja, vind erg moeilijk om te achterhalen waar de reacties zitten in eten, als ik 24 pillen per dag slik, daar nog veel zieker van ben en bijna niets eet, omdat ik gewoon niets weg krijg, maar goed... ik merk het morgen vanzelf wel, ze zal het wel weten!
Dat herken ik! Leek me ook onmogelijk daar nog iets uit af te kunnen leiden, maar toch kon het.

Wat zijn habituele voedingssupplementen? Ik ben niet bekend met die term.
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
kim27
Actief lid
Contacteer:

Bericht door kim27 »

Dml heeft me habituele voedingssuplementen voorgeschreven op het plan:

- dieet volgens nutrioniste (christine dus)
- habituele voedingssuplementen

Maar ben benieuwd wat dit is en vooral wat dit gaat kosten! 't Is al zo duur allemaal :-S
hayes
Actief lid

Bericht door hayes »

@ kim27 : Je moet je geen zorgen maken over het feit dat de reacties van voeding moeilijk te herkennen zijn. Ik had het hier in het begin ook moeilijk mee, maar de lijst die ze met je zal mee geven is zeer duidelijk.

Je zult er van verstelt staan hoeveel zaken je op een dag eet die feitelijk een reactie geven. Door dat dit er zo veel zijn heb je nu constante chronische klachten. Als er een hele hoop reacties zal worden vermeden door algemene zaken te schrappen, voel je veel duidelijker wanneer je toch weer reageert, dan worden de klachten acuut.

Misschien is het wel handig om dan elke dag kort op te schrijven wat je hebt gegeten, zo is het makkelijk om te kijken wat de reactie heeft veroorzaakt.
With hands held high into a sky so blue,
as the ocean opens up to swallow you.
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur

Kim27 schreef: Dml heeft me habituele voedingssuplementen voorgeschreven op het plan:
- dieet volgens nutrioniste (christine dus)
- habituele voedingssuplementen
Eehhh... was ie ziek die dag? :wink:

Maar serieus: ik ken het echt niet. Habituele zou ik vertalen als 'gewoonte' (opgezocht hoor). Maar je hebt zoveel voedingssuplementen, wat zijn 'habituele'? Ik zou anders gewoon de praktijk bellen hoor, hier kun je niets mee toch? Of mss dat 1 van onze zuiderburen weet wat DML daarmee bedoelt, is het een term die wij in NL gewoon niet kennen?
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
kim27
Actief lid
Contacteer:

Bericht door kim27 »

Tja, heb er net ook op gegoogled: habituele voedingssuplementen, maar kwam niet 1 zoekactie op uit!

Ben ik ook de enige die ze voorgeschreven krijgt? Nee, niet ziek die dag, staat op mijn beide behandelplannen tot nu toe, ha ha ha... maar had gekund! :-s
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

de supplementen die op je vorige behandelplannen staan
die je dus voorheen al nam
om niet de hele lijst te moeten herhalen

neem ik aan tenminste...
Hoop doet leven!
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur

Ha, Zuiderzon, dat klinkt heel logisch!

kim27
Actief lid
Contacteer:

Bericht door kim27 »

Ik weet het niet... Dit stond nl. ook al op mijn eerste behandelplan! apart van medicatie, onder: dieet nutriotioniste (of zoiets)
kim27
Actief lid
Contacteer:

Bericht door kim27 »

Ow wacht... had hem bij intake een briefje gegeven met supplementen die ik toen slikte! zou dat het zijn? nou, in dat geval: lekker lomp van mezelf, want zit al in maand 4, ha ha ha
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur

Dat zal het zijn Kim! Ach ja, we slapen allemaal weleens (hoe toepasselijk!) :D

kim27
Actief lid
Contacteer:

Bericht door kim27 »

Héél toepasselijk! Zit in ieder geval op de goeie plek hier! hi hi

Zo, en nu stop ik er mee, dit lijkt niet echt op een dieet! Bedankt voor jullie mee-denkwerk!
kim27
Actief lid
Contacteer:

Bericht door kim27 »

Vanochtend telefonische intake gehad met Christine, leuk mens zeg! Ze kon ook in 1 keer alles plaatsen, heel bijzonder...

Weet iemand waar en/of bij welke supermarkten koolzaadolie in nederland te vinden is?
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur

Ja, tof is zij he? Ik vind haar ook geweldig, zowel qua persoon als in wat ze doet!

Koolzaadolie is een lastige heb ik gemerkt. Bij de supermarkten heeft mijn vriend het niet kunnen vinden (kenden ze het ook niet). Bij de natuurwinkel hebben ze het vaak wel, maar die bij ons in de buurt moest em bestellen. En ik had inmiddels op internet gezocht en Odin gevonden. Dan kun je online bestellen en zij leveren je bestelling bij een winkel in jouw buurt op meestal 2 vaste dagen in de week zodat je het kunt afhalen, erg handig! En daardoor heb je geen verzendkosten http://odinwinkel.nl/koolzaadolie.html Misschien vind jij dit ook iets.

Ik raad je aan niet meteen meer dan 1 fles te kopen (wat ik had gedaan) omdat ik er slechter van werd en een vetintolerantie bleek te hebben en ermee moest stoppen, Hayes had hetzelfde. Komt ook vaak voor bij ons, dus verstandig eerst te kijken hoe het bij jou valt.

Succes!

kim27
Actief lid
Contacteer:

Bericht door kim27 »

Hoi Annemoontje,

Thanks again voor je antwoord! Ga eens bellen met mijn natuurwinkel en anders doe ik het via Odin!

Prijs valt nog mee vind ik... bedankt!
Plaats reactie