ontkenningsfase

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Lea
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Lea »

Hi Karolien,

Het is niet gemakkelijk zo. Als moeder ben je zowiezo al bezorgd rond je kinderen en als ze dan ook nog ziek zijn...

Ik herken het allemaal wel, omdat ik het in een andere context ook heb meegemaakt bij mijn dochter.
Door mijn bezorgde opmerkingen, creëerde ik meer een afstand dan een basis voor een dialoog.
Opvoeden van kinderen is het moeilijkste dat er is, vind ik. Maar met vallen en opstaan leren we veel.

Door haar meer los te laten, te luisteren naar wat ze zelf wilde vertellen en daarin positief meegaan, dat heeft toen wel geholpen.

De zaken die ik voor haar gezondheid zo belangrijk vind, die geef ik nu informatief door. Dikwijls onder de vorm van een artikel via mail. Zo komt het van een onpartijdig iemand. Het werkt wel ondertussen!

Er is geen pasklare oplossing karolien en ik weet dat het pijn doet als je ziet dat ze zo zelfdestructief bezig is.
Dat haar vader zo tegenwerkt zal ook niet helpen.
Maar heb vooral vertrouwen in haar en laat haar weten dat je er voor haar bent als ze je nodig hebt. Je hebt er al een goede band mee, zo te horen. Dan komt de rest ook wel goed.

Nog veel sterkte en goede moed!
groetjes.
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Als het een troost kan zijn. Mijn man heeft ADHD en hij ontkent het ook in alle toonaarden ... Ik mag wel zijn puinhoop opruimen elke dag opnieuw.

Opruimen staat niet in zijn woordenboek. Na twintig jaar woon ik nog steeds tussen de verhuisdozen.

En nu heb ik al helemaal geen energie meer om iets te doen lol.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

Dank jullie wel allemaal!

Ik ga vanaf nu gewoon gewoon normaal doen, en als ze zelf iets aangeeft, kan ik erop ingaan.
Want ze zet zich echt nu af tegen mij.
als ik al maar mijn mond wil opendoen,(over CVS) tegenwoordig, moet ik al stoppen met vertellen, dus, ik ga haar gewoon laten doen.

Ze weet waar de suplementen staan, ze kent mijn mening, dus, ik laat het vanaf nu van haarzelf komen.

Ben toch blij dat ik het op het forum gezet heb, want ik wist ergens wel dat dit de beste oplossing is, maar ik woon alleen,(met haar) dus ik moet ook altijd maar alles alleen beslissen.
Plaats reactie