Vit b12 zelf spuiten? (Halve ampul? elke dag?)

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

janine
Gevorderd lid

Bericht door janine »

Ik had de eerste 6-10 keer zelf ook buikpijn (ga je lekker van naar de wc hahha) en klamme handen.
Maar alles wend, en nu prik ik met een joekel van een naald (vind ik , maar iedereen prikt met zo'n naald IM) en deed het gisteren voor het eerst weer weinig pijn.
Oefening baart kunst, ook voor de pijn.

Even doorbijten, heel veel succes.
metoo
Gevorderd lid

Bericht door metoo »

Ik heb net de B12 van Antverpia binnen, eindelijk.
Schrok wel een beetje van de naalden die erbij zitten, 0.8 en 0.9x40mm...schijnt normaal te zijn?
Het lijkt mij een beetje groot...maar goed, dat zal ook nog wel wennen...voorlopig hier ook een beetje buikpijn.
Ik ga volgende week de eerste laten zetten bij de HA (assistene) en HA wil het evt. ook aanleren aan iemand die het voor mij wil/kan doen, maar daar wacht ik nog even mee geloof ik. Maar ben allang blij dat ze wil meewerken, had ik niet verwacht eigenlijk...maar goed, hopelijk heeft ze de dosis goed gelezen en gaat niet alsnog zeuren, ze zei wel dat 2 keer per week wel erg veel was, normaal was 1 keer per maand ofzo...we zullen zien hoe het loopt...

@Tanto, ook veel succes gewenst ermee, en met de HA...volgens mij is IM toch wel aan te raden, dus vraag of het niet toch kan evt. of dat iemand anders het mag doen?
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
princesa
Donateur
Donateur

Bericht door princesa »

Tanto, hoe is het gegaan?

Metoo, jij ook veel succes!

Heb nu bestelling naar Antverpia gemaild, hoop dat het allemaal een beetje snel gaat! Omdat ik SC ga spuiten, heb ik gelukkig wel kleinere naalden (maar wel elke dag spuiten dus).

Heb vandaag wel drie andere bestellingen binnengekregen joehoe! Nu is het alleen nog wachten op de spullen van Antverpia en dan heb ik alles!
Don't judge what you don't understand...

Mijn blog: princesasview.blogspot.com
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door tanto »

mwa, niet zo best. Ik zal er niet teveel over uitwijden.
Himmunitas heeft me in ieder geval xylocaine aangeraden.
Heeft iemand daar ervaring mee?
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Ikke! Een aanrader :)

Als het de prik is die pijn doet, dan raad ik je tevens 500 mg D-phenylalaline aan. Dat neem ik nu sinds een tweetal weken en de prik is duidelijk lichter!

Als je tevens last hebt van de vloeistof, reken dan 1ml xylocaine gemengd met 5ml vitamine B12.
Spuit een klein beetje in, laat de verdovingsvloeistof even inwerken in je weefsel en spuit vervolgens héél langzaam verder.

Soms wacht ik zelfs een halve minuut of langer ...

Zonder xylocaine doe ik het niet.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
janine
Gevorderd lid

Bericht door janine »

metoo schreef:Ik heb net de B12 van Antverpia binnen, eindelijk.
Schrok wel een beetje van de naalden die erbij zitten, 0.8 en 0.9x40mm...schijnt normaal te zijn?
Het lijkt mij een beetje groot...maar goed, dat zal ook nog wel wennen...voorlopig hier ook een beetje buikpijn.
Ik ga volgende week de eerste laten zetten bij de HA (assistene) en HA wil het evt. ook aanleren aan iemand die het voor mij wil/kan doen, maar daar wacht ik nog even mee geloof ik. Maar ben allang blij dat ze wil meewerken, had ik niet verwacht eigenlijk...maar goed, hopelijk heeft ze de dosis goed gelezen en gaat niet alsnog zeuren, ze zei wel dat 2 keer per week wel erg veel was, normaal was 1 keer per maand ofzo...we zullen zien hoe het loopt...

@Tanto, ook veel succes gewenst ermee, en met de HA...volgens mij is IM toch wel aan te raden, dus vraag of het niet toch kan evt. of dat iemand anders het mag doen?
Beetje groot he! (kan wel, en mensen doe het ook wel, maar zo groot is niet perse nodig)
Of prik je in je bil?
Zoals al in dit topic stond, 0,6x25 mm is prima.
( ik neem aan dat je normaal postuur hebt )
janine
Gevorderd lid

Bericht door janine »

marlène schreef:Ikke! Een aanrader :)

Als het de prik is die pijn doet, dan raad ik je tevens 500 mg D-phenylalaline aan. Dat neem ik nu sinds een tweetal weken en de prik is duidelijk lichter!

Als je tevens last hebt van de vloeistof, reken dan 1ml xylocaine gemengd met 5ml vitamine B12.
Spuit een klein beetje in, laat de verdovingsvloeistof even inwerken in je weefsel en spuit vervolgens héél langzaam verder.

Soms wacht ik zelfs een halve minuut of langer ...

Zonder xylocaine doe ik het niet.
Goede tip! Raad ik ook aan. (of methylcobalamine bestellen uit amerika/italie)
Marlene, prik jij 5 ml?

@ Tanto, wat was gemeen? De prik? Het branden (als betadine) van de vloeistof? Of allebei?
*geeft dikke knuffel*
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

@ janine: ja 1 x 5ml per week

Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
janine
Gevorderd lid

Bericht door janine »

marlène schreef:@ janine: ja 1 x 5ml per week
Dat is ook een interessante!
Ik heb veel gelezen, maar dit nog niet!
Hoeveel mg b12 zit er in die 5 ml?
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door tanto »

Marlene, bedoel je soms 5 mg?

Wat doe die DL-Phenylalanine precies? (ik lees vnl dat je er goede zin van krijgt :-))
Laatst gewijzigd door tanto op 24 sep 2010, 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.

tanto
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door tanto »

Oh ja over die xylocaine: als je dat in je been spuit, kun je daarna dan nog wel lopen?

marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Nu doe je me twijfelen. Oma koopt zo'n doosje Neurobion met ampoulen van 5ml ...

tanto
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door tanto »

Hallo allemaal,

Ik heb nog een vraag: als je xylocaine mee spuit, heb je dan grotere spuiten nodig dan 2 ml? Je zuigt immers extra vloeistof op.

marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Wat doe die D-Phenylalanine precies? (ik lees vnl dat je er goede zin van krijgt )
LOL jaja laat die man van je maar oppassen.

Het maakt in je lichaam dezelfde stoffen aan als wanneer je sport, beweegt, blij bent, ... en zo gaat de pijngrens naar beneden.

Mijn acute pijn vermindert duidelijk. De scherpe randjes verdwijnen. Ik merk het onmiddellijk als ik er eentje ben vergeten te nemen. De prikken beteren ook zo.

Het is een essentieel aminozuur, dus je kan het niet zelf aanmaken. Alleen via voeding of supplementen dus.

Zou ook prima werken bij overgewicht omdat het 'drang naar' mindert en verzadigingsgevoel verbetert. Heeft tevens te maken met insuline enz. Ik vind het in ieder geval een ontdekking.

janine
Gevorderd lid

Bericht door janine »

tanto schreef:Hallo allemaal,

Ik heb nog een vraag: als je xylocaine mee spuit, heb je dan grotere spuiten nodig dan 2 ml? Je zuigt immers extra vloeistof op.
Ik heb standaard spuiten van 5 ml.
Plaats reactie