testen voedselintoleranties

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

poppetje
Donateur
Donateur

Bericht door poppetje »

He allemaal,

Ik heb even een vraag.
Waar hebben jullie voedselintoleranties laten testen. Mijn huisarts wil er niet aan, vindt het onzin toen ik het voorstelde en ik ben geen patient bij de Meirleir ofzo.
Dus mijn vraag is, waar kan ik als particuliere patient, zonder verwijzing van arts, mij het beste laten testen.
Ik geloof dat sommigen ook in Amerika bloed hebben laten testen, ging dat via De Meirlier, of kan ik dat ook zelf regelen?

Dank !
Poppetje
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Hallo Poppetje

Er zijn hier vast mensen die je die informatie kunnen geven. Lees ook dit artikel eens over de oorzaak van voedselintoleranties.

http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... highlight=

Veel leesplezier!
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door tanto »

Voordat ik naar De Meirleir ging heb ik hier een test laten doen:

http://www.amsterdamkliniek.nl/articles ... SANTÉ.html

Lydia Boeken werkte vroeger samen met Paul van Meerendonk.

Uit deze werden een aantal zelfde voedingsmiddelen getest als bij US BIOTEK maar ook veel andere. De resultaten van beide tests waren heel verschillend. Eigenlijk zet ik dan ook best wel mijn vraagtekens bij het nut van deze testen. Maar als je bijvoorbeeld een glutenintolerantie hebt is het wel handig om te weten natuurlijk.

Oh ja de test kost over de 200 euro en wordt niet vergoed door de verzekering (ook niet met goedkeuring van de huisarts).

Suc6! Tanto
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
janine
Gevorderd lid

Bericht door janine »

Neem eens contact op met http://www.medischcentrumbunnik.nl/
http://www.europeanlaboratory.nl/

(bijv IgG testen, enzovoort, vergoed)
sterre
Gevorderd lid

Bericht door sterre »

Janine; krijg je deze testen allemaal vergoed?

Groetjes,
STerre
poppetje
Donateur
Donateur

Bericht door poppetje »

Dank voor de reacties, het europeanlab / medisch centrum bunnik, had ik al eens gebeld, maar die willen toch een "verwijzing" van een arts. Zijn/haar naam moet op het aanvraagformulier staan en ook de uitslagen worden naar de huisarts teruggestuurd. Helaas wil mijn huisarts hier niet aan meewerken.....

Ben dus echt op zoek naar iets wat ik zelf kan regelen/aanvragen en een test die ook echt uitgebreid is (dus veel voedingsmiddelen test). Ben benieuwd hoe jullie dit hebben gedaan en of het een uitslag was waar je wat aan had, of dat het toch twijfelachtig was.
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Uit deze werden een aantal zelfde voedingsmiddelen getest als bij US BIOTEK maar ook veel andere. De resultaten van beide tests waren heel verschillend.
De reden waarom je verschillend reageert op de testen is eenvoudig.

Er is reeds sprake van een lekke darm als je reageert op voeding want voedingsdeeltjes mogen namelijk niet door de darmwand heen kunnen.

De darmwand is lekgeprikt door bv schimmel die te ijverig is gaan woekeren in de darmwand. Dit kan zijn door in de kinderjaren regelmatig antibiotica te gebruiken.

De ene keer gaat door de darmwand dus een stukje banaan, de andere keer een stukje rijst. Zo kan je dus anders gaan reageren bij verschillende testen.

De enige oplossing is dus de oorzaak aanpakken: de gaatjes dichten van de darmwand.
Geen rauw (fruit en groenten) voedsel meer eten noch granen gedurende meer dan een jaar in combinatie met sterke probiotica en je bent al goed op weg. Het GAPS dieet is specifieker voor diegenen die interesse hebben.

Glutenintolerantie is een ander verhaal. Meestal kan je gluten wel verdragen maar werkt het enzym om ze af te breken niet goed (meer). Eigenlijk is het niet eens gluten alleen, meer gliadine. Daar valt dus ook mais onder.

Dus worden gluten gifstoffen in de darmen met de nodige neurologische en immunologische gevolgen vandien.

Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

Hoop doet leven!
janine
Gevorderd lid

Bericht door janine »

misschien een arts bij het bunnikcentrum?

ontlasting,bloed en voedingstesten zijn vergoed bij mij.
bellaa
Actief lid

Bericht door bellaa »

marlène schreef:
De darmwand is lekgeprikt door bv schimmel die te ijverig is gaan woekeren in de darmwand. Dit kan zijn door in de kinderjaren regelmatig antibiotica te gebruiken.

De enige oplossing is dus de oorzaak aanpakken: de gaatjes dichten van de darmwand.
Geen rauw (fruit en groenten) voedsel meer eten noch granen gedurende meer dan een jaar in combinatie met sterke probiotica en je bent al goed op weg. Het GAPS dieet is specifieker voor diegenen die interesse hebben.
Ik heb (o.a.) vanaf dat ik baby was aan 1 stuk door tot mijn 5de antibiotica (peneceline) geslikt.
Zou ik lekkende darmen kunnen hebben?
En helpt hier dat GAPS dieet voor? (geen idee wat het is trouwens :?, maar zal ik opzoeken)
Is er een test die aangeeft dat je lekkende darmen hebt?

Ik heb eindelijk na jaren een verwijzing (naar Lelystad) weten te bemachtigen, doen ze in Lelystad iets met lekkende darmen?
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

tanto
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door tanto »

@marlene. Ik heb zeker een lekkende darmwand. Maar de vraag is of ik specifiek op bepaalde voedingsmiddelen reageer of dat ik op alles reageer als mijn immuunsysteem onder druk staat. Ik zie die dingen wel los van elkaar.

Ik voordat ik ziek werd nooit antibiotica geslikt. En ook geen lange perioden de pil geslikt, dus ik weet niet hoe ik er aan kom.

Ik reageer overigens niet op veel voedingsmiddelen. Bij US Biotek waren het er vier. En dan nog maar matig.

marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

@ tanto

Volgens wat ik gelezen heb, begint alles al bij de geboorte.

We worden geboren met een steriel darmkanaal.
Wie via de natuurlijke weg geboren wordt, slikt vlokjes in die zich in de vagina van de moeder bevinden.

De vagina en de darmwand staan met elkaar in contact. Als de darmen van de moeder dus ongezond zijn, zal haar vagina dat ook zijn.

Met andere woorden, de kwaliteit van de darmflora die een pasgeborene zal opbouwen, hangt rechtstreeks samen met deze van de moeder.

Het is duidelijk een verhaal zonder einde die lekkende darm ...

tanto
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door tanto »

Hi Marlene,

Ik las dat inderdaad op de site die je op gaf.
Zou waar kunnen zijn, maar ik neem niet zo snel iets aan.
Ik zou eerst wel wat meer onderzoek willen zien (eigenwijsheden).

Ik was overigens in mijn jeugd nooit ziek. Het begon pas in mijn 20e toen het ook op andere vlakken niet zo goed ging. Ik denk dan ook dat er meer dingen spelen dan een slechte darmflora bij de geboorte. Maar daar heb ik ook geen bewijzen voor.

bellaa
Actief lid

Bericht door bellaa »

@marlene,

Bedankt,

Enorme lappen engelse tekst, vertalen via google ...mwoh ... dan maar het engels ...

Zal mijn 'slapede hersens' erdoorheen proberen te slepen, de moeite waard om in ieder geval eens door te lezen (even een blik op geworpen).
Plaats reactie