metoo schreef:Oh nee, dat is dan anders dan hoe ik het heb gedaan, de vorige keer...moest telkens ook ieder half uur blazen, maar dan in een aparaatje, dat direct een waarde aangaf op display...vandaar vroeg me af of het hoog was, de waardes, maar dat zul je dus niet weten. Ben dan wel benieuwd hoe ze dat aflezen vanuit die buisjes bij jou, je hebt dus hierin je adem opgevangen en afgesloten?
Ik ga het niet zelf doen, maar bij DML in Brussel volgende week...
Yep, adem opgevangen en afgesloten. In elk buisje meten ze 'iets' anders(ben vergeten wat) , dat was de rede dat er telkens 2x geblazen moest worden in telkens een ander buisje (dus 2 buisjes per keer) per 30 minuten.
Ik kreeg geen keuze, zelf doen of in het ziekenhuis, mn sprak me van Lactose -en Fructose ademtest en dat ik het thuis kon afnemen.
Thuis = des te beter. Die 2 onderzoeken is de eerste keer bij mij.
Heb wel iets gevonden op het internet als je dat kan helpen:
U mag de voorbije 4 weken geen antibiotica hebben ingenomen!
· Als U een darmonderzoek onderging, moet er minstens 1 week verstrijken alvorens de ademtest uit te voeren!
· Als U een andere ademtest onderging, moet er minstens 48 uur verstrijken alvorens deze ademtest uit te voeren!
· De avond voor het onderzoek mag U geen vezel- of koolhydraatrijke maaltijd eten (geen bruin- of volkorenbrood, geen fruit of groenten zoals uien, kolen, bonen, tomaten, druiven, kiwi,…)
Dat laatste is 'iets' dat ze me dus niet hebben gezegd in het ziekenhuis en stond ook niet op informatieblad. We zullen wel zien wat de results zullen zijn.
Een hond heeft maar 1 doel in zijn leven. Zijn hart schenken.