Alle info op www.erkenme.nlOp 26 mei 2010 is de financiële teller van ErkenME opgelopen naar: 24.414,01 euro.
Een maand voor de overhandiging van de totale opbrengst aan dokter R.C.W. Vermeulen van het CVS/ME Centrum te Amsterdam, willen wij graag nog een sprintje trekken. Daarom: helpt u ons mee naar de 25.000 euro…?
Bijdragen kunt u overmaken op rekeningnummer: 1116.72.694 t.n.v. Stichting ErkenME te Rijnsaterwoude.
Iedereen die ons steunt: heel hartelijk bedankt!
Helpt u ErkenME (onderzoek Vermeulen) aan 25000€?
Moderator: Moderators
- Zuiderzon
- Site Admin
- Contacteer:
N.a.v. de blog van Christine van Reeuwijk, een warme oproep:
Hoop doet leven!
€7,00 vanuit België gedoneerd (nog 579 te gaan
)

- Zuiderzon
- Site Admin
- Contacteer:
Het is gelukt, de teller heeft de kaap van 25.000€ bereikt!
http://www.me-gids.net/module-Columns-d ... d-218.html
Wie helpt mee om daar boven te gaan?
http://www.me-gids.net/module-Columns-d ... d-218.html
Wie helpt mee om daar boven te gaan?
Hoop doet leven!
- vlindertie
- VIP-donateur
Goedenavond,
Ik ben er wat laat mee, maar beter laat dan nooit.
Nu die dokter die € 25000 heeft, wat gaat hij ermee doen en wanneer kun je daar een publicatie van verwachten? Weet iemand of hij de enige is in Nederland die onderzoek doet?
Of zijn er ook andere ziekenhuizen dan wel universiteiten die met name naarHET virus onderzoek willen doen? Want als er geld voor nodig is, zet ik graag mijn connecties ( klinkt veel zwaarder dan het is hoor trouwens ) in en zorg er met een of andere actie via de media voor dat er geld komt. Maar dan wil ik wel weten of iemand er dan ook nuttig mee zal omgaan. Kan iemand me daarover meer vertellen?
XXX Vlindertie
PS; misschien komt mijn mail arrogant over maar dat is helemaal niet de bedoeling. Ik ken toevallig hier en daar wat mensen en wil gewoon helpen.
Ik ben er wat laat mee, maar beter laat dan nooit.
Nu die dokter die € 25000 heeft, wat gaat hij ermee doen en wanneer kun je daar een publicatie van verwachten? Weet iemand of hij de enige is in Nederland die onderzoek doet?
Of zijn er ook andere ziekenhuizen dan wel universiteiten die met name naarHET virus onderzoek willen doen? Want als er geld voor nodig is, zet ik graag mijn connecties ( klinkt veel zwaarder dan het is hoor trouwens ) in en zorg er met een of andere actie via de media voor dat er geld komt. Maar dan wil ik wel weten of iemand er dan ook nuttig mee zal omgaan. Kan iemand me daarover meer vertellen?
XXX Vlindertie
PS; misschien komt mijn mail arrogant over maar dat is helemaal niet de bedoeling. Ik ken toevallig hier en daar wat mensen en wil gewoon helpen.

Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
- Guido_den_Broeder
- Gevorderd lid
Dag Vlindertie,
Zie www.erken-me.nl .
Zie www.erken-me.nl .
Persbericht: Donatie Stichting ErkenME aan CVS/ME Centrum Amsterdam: 30.000 euro!
Biomedisch onderzoek is meer dan nodig
Lexmond - Op 26 juni 2010 zal Stichting ErkenME de totale opbrengst van alle sponsoracties en donaties aan dokter R.C.W. Vermeulen van het CVS/ME Centrum te Amsterdam overhandigen: 30.000 euro.
In de afdeling immunologie van de Erasmus Universiteit Rotterdam zal onderzoek plaatsvinden naar de genactiviteit van witte bloedcellen.
Dit project wordt in samenwerking met dokter R.C.W. Vermeulen uitgevoerd.
Stichting ErkenME heeft het afgelopen jaar met haar acties aandacht voor Myalgische Encefalomyelitis gevraagd. ME is een ziekte waarbij patiënten na elke minimale inspanning abnormaal lang uitgeput en doodziek zijn.
Er zijn in ons land naar schatting 30.000 patiënten.
Stichting ErkenME vindt het belangrijk dat het biomedische project herkenbaar is en bijdraagt aan de ontwikkeling van de kennis over ME in Nederland.
Meer kennis over de ziekte zal in de toekomst hopelijk ook tot nog meer wetenschappelijk onderzoek leiden.
Namens ErkenME,
Christine van Reeuwijk
Inzake onderzoek Ruud Vermeulen
Het onderzoek van Vermeulen lift mee met dit onderzoek van de Erasmus Unversiteit.
zie:http://www.erasmusmc.nl/immunologie/ond ... n/1269070/
De verschijning van een publicatie zal nog wel op zich laten wachten. De heer Vermeulen publiceert relatief weinig. Zijn middelen zijn schaars. We wachten nog op een publicatie over de inspanningstesten.
Voor de bij dit onderzoek betrokken wetenschappers zal het publiceren ongetwijfeld van belang zijn.
Het kleinschalige onderzoek (N=10?) van Vermeulen richt zich op de subgroep met post-EBV. Wellicht wordt aangetoond dat een deel van deze patienten kampt met ontstekeningen aan hersenen en ruggemerg (echt ME dus). Niet onbelangrijk!
zie:http://www.erasmusmc.nl/immunologie/ond ... n/1269070/
De verschijning van een publicatie zal nog wel op zich laten wachten. De heer Vermeulen publiceert relatief weinig. Zijn middelen zijn schaars. We wachten nog op een publicatie over de inspanningstesten.
Voor de bij dit onderzoek betrokken wetenschappers zal het publiceren ongetwijfeld van belang zijn.
Het kleinschalige onderzoek (N=10?) van Vermeulen richt zich op de subgroep met post-EBV. Wellicht wordt aangetoond dat een deel van deze patienten kampt met ontstekeningen aan hersenen en ruggemerg (echt ME dus). Niet onbelangrijk!
Toen ik daar 2 jaar geleden was had de internist het ook al over onderzoek en Erasmus.niessie schreef:Ik ga over een aantal weken naar ruud Vermeulen (Me/cvs centrum) zou ik dan ook al mee kunnen doen aan de onderzoeken die ze dan gaan doen in het Erasmus??
Dat zou ik echt geweldig vinden
Dacht dat dit onderzoek dus allang begonnen was.
Dear Karma, I have a list of people you missed
Tsjah..ik mag hopen dat het nu onderhand eens gaat gebeuren, ondertussen ga ik alleen maar achteruit.. ben ook wel benieuwd of die EBV nog steeds op alle fronten positief test enzo.. en de u.wv arts drukte mij maaaanden geleden op het hart mij zeer snel immuunologisch diepgaand te testen..
" En we wachten al zo lang, lalalalalalalala"
" En we wachten al zo lang, lalalalalalalala"
- Guido_den_Broeder
- Gevorderd lid
Met de gift van ErkenME wordt de tweede fase van het aandeel van Vermeulen in dit onderzoek gefinancierd.Melanie schreef:Toen ik daar 2 jaar geleden was had de internist het ook al over onderzoek en Erasmus.niessie schreef:Ik ga over een aantal weken naar ruud Vermeulen (Me/cvs centrum) zou ik dan ook al mee kunnen doen aan de onderzoeken die ze dan gaan doen in het Erasmus??
Dat zou ik echt geweldig vinden
Dacht dat dit onderzoek dus allang begonnen was.
Het onderzoek van de EUR zelf loopt al iets langer. Ze zijn begonnen met andere aandoeningen.
Ik heb net contact gehad met het ME/cvs centrum Amsterdam en aan ze gevraagd of ze idd samenwerken met het Erasmus en of ze ook patienten die bij hun komen ook wel eens doorsturen
Volgens de medewerkster komt het zeker voor dat ze patienten doorverwijzen voor verder onderzoek maar dat hangt af welke patienten ze zelf filteren nav onderzoek dus lang niet alle patienten worden naar het Erasmus gestuurd daar hebben ze zelf wel richtlijnen voor maar welke dat zijn???
Ze kijken naar de patient zelf en niet elke patient is natuurlijk hetzefde....
Ik ben benieuwd want ik heb 7 oktober de eerste afspraak

Volgens de medewerkster komt het zeker voor dat ze patienten doorverwijzen voor verder onderzoek maar dat hangt af welke patienten ze zelf filteren nav onderzoek dus lang niet alle patienten worden naar het Erasmus gestuurd daar hebben ze zelf wel richtlijnen voor maar welke dat zijn???
Ze kijken naar de patient zelf en niet elke patient is natuurlijk hetzefde....
Ik ben benieuwd want ik heb 7 oktober de eerste afspraak