Honger

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Shavonne
Gevorderd lid

Bericht door Shavonne »

Oh, je bedoelt die vieze troebele koffie!! Mijn tante maakt die vaak, bah!! En ze hebben beide veel gezondheidskwalen en drinken die vieze koffie!!
truus73
Gevorderd lid

Bericht door truus73 »

Prutjeskoffie, jakkes!
mamalou
Beginner

Bericht door mamalou »

Ik heb ook steeds zin in zoet. maar gisteren heb ik erover gepraat met mijn dietiste. Zij raad me aan om mijn bloedsuikerspiegel op peil te houden, door 6 maaltijden per dag te nemen. Dus nu eet ik ontbijt, lunch en diner met veel groenten, mager vlees of vis en beperkt brood (smorgens 6Og smiddags 100g) en tussenin een stuk fruit, of yoghurt of een rijstwafel ofzo.
Dat trillen van de honger is echt je suikerspiegel die daalt hoor
Puck74
Actief lid

Bericht door Puck74 »

Zo, even dit topic nieuwe leven inblazen.
Ik ben het afgelopen jaar 10 (!) kilo aangekomen en kreeg steeds vaker honger. Ook 's avond en uiteindelijk ook 's nachts. Geen wonder dat de kilo's er aan vlogen. Ik zat/zit echt met mijn handen in het haar. Want toen ik op de magische grens van 80 kilo kwam raakte ik toch wel in paniek. Waar gaat dit heen???
Net op dat moment wordt ik getipt door mijn tante en op het boek "Grip op koolhydraten" van Yvonne Lemmers gewezen. Al lezende dacht ik dat dit wel eens de oplossing zou kunnen zijn. In het kort: je gaat het erg koolhydraat arm eten.
Ik ben nu twee weken bezig. Ik heb wel minder honger 's avonds en 's nachts en kan ook al langer zonder eten. Misschien moet ik hier ook gewoon tevreden mee zijn en me zelf de tijd gunnen. Ik val er (nog) niet van af en dat is wel het idee er ook van. Ik zit ook op het forum en zie het ene succes verhaal na het andere voorbij komen. Ook wel met strubbelingen en zo, maar ik zit toch wel erg te klooien voor mijn gevoel.
Ik merk bv op slechte dagen dat ik veel meer honger heb, zo wie zo, dus ook nu ik anders eet.
Die k*t ME/CVS heeft ook op alles invloed.

Ik wil graag gezond eten, minder honger hebben en afvallen. Hoe is dat bij jullie???

Ik zet trouwens wel door hoor. Terug naar veel brood eten zie ik niet zitten. Had ik nog veel meer honger!
Lynn
Donateur
Donateur

Bericht door Lynn »

Door ME ben ik dag in dag uit zo misselijk dat ik nooit honger heb.. Voor elk hapje moet ik mijn best doen.. Verder drink ik voedingsshakes (caloriebommen) om niet extreem licht te worden.. Dus mijn verhaal is het tegenovergestelde :-S
josje
Gevorderd lid

Bericht door josje »

hallo puck74

ik ben de afgelopen jaren 25 kilo aangekomen en weet me er ook geen raad mee. ik heb vorig jaar zeker een half jaar op dieet gestaan,maar viel niet af.ik heb voor de vakantie nog 5 weken het atkinsdieet gedaan maar viel niet af,maar voelde me er wel goed bij, is ook een koolhydraatarm dieet. ik ben nu net weer begonnen met het atkinsdieet en ik wil dit een lange tijd vol gaan houden, dan moet mijn lichaam op een keer de omslag maken om gewicht te gaan verliezen volgens mijn sportarts.
Feniks
Vertaler

Bericht door Feniks »

Puck 74, bij bijna zelfde verhaal 8 kilo erbij. Eet nu ook minder koolhydraten. Helpt wel.
engelke69
Actief lid

Bericht door engelke69 »

Pff, ik lees hier altijd van "niet te veel suikers" en "suikerdieet"
Helpt dat echt zo veel? Das een ramp dan. Ik kan niet zonder snoep en chips en koekjes. Het is niet dat ik dat de hele dag door eet, maar ik moet toch mijn dagelijkse suiker-snack hebben...
Gast

Bericht door Gast »

hoi josje,

ik ben zelf in 2 jaar tijd 22 kg afgevallen, en eigenlijk niet door een dieet, maar wel door anders te eten.
ben al eerder zoveel afgevallen, want was erg aangekomen door een slechtwerkende schildklier, kilo's gingen eraf door medicatie, en zelf opletten wat je eet(dus geen snoep-toastjes--koekjes chips etc)maar dat houd je ook niet zolang vol..
toen cvs, niet meer werken, bewegen, en mijn eetpatroon niet aangepast dus de kilo's er weer aan

ben toen naar een dietiste gegaan, meer als stok achter de deur.
bleek best veel goed te doen, maar ben wel overgegaan op mager vlees, en vooral magere 30+ kaas, ben nl. een echte kaaskop. verder meer vis eten, en zit dus nu op een goed gewicht
ben er zelf ook wel verbaasd over, heb ook absoluut geen hongergevoel, je mag genoeg eten, en zo nu en dan iets extra's kan ook
groetjes
metoo
Gevorderd lid

Bericht door metoo »

Even over dat honger gevoel...
Ik ben sinds vorige week met glutenvrij begonnen, en heb nu een constant honger gevoel, werd er bv. vanochtend heel vroeg al van wakker...heb het idee dat het niet uitmaakt hoeveel van die crackers en rijswafels ik eet, het zeurderige gevoel blijf ik houden...afvallen hoeft van mij helemaal niet, maar ben bang dat ik dat niet ga tegenhouden op deze manier...
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
aura
Actief lid

Bericht door aura »

Ik heb er sinds twee weken ook heel veel last van. Sinds mijn crash in februari was ik 9 kilo afgevallen. Ik had totaal geen eetlust meer en als ik honger had dan kon ik bijna niet eten omdat ik te moe was. Het begint een beetje beter met me te gaan en ik heb weer heel veel honger. Nog geen uur na een maaltijd heb ik alweer zo n honger alsof ik niets heb gegeten. Ik ben koolhydraten verslaafd. Zelfs pasta eet ik met brood. Ook voor het slapengaan moet ik wat eten omdat ik anders door de honger niet kan slapen. Ik was blij dat er wat kilo s af waren en ben bang dat ze er zo weer bij zullen komen...zucht
Vrienden zijn die zeldzame mensen die vragen hoe het met je gaat en dan wachten op je antwoord.
Eressea
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Eressea »

engelke69 schreef:Pff, ik lees hier altijd van "niet te veel suikers" en "suikerdieet"
Helpt dat echt zo veel? Das een ramp dan. Ik kan niet zonder snoep en chips en koekjes. Het is niet dat ik dat de hele dag door eet, maar ik moet toch mijn dagelijkse suiker-snack hebben...
Dat is juist een teken dat het bij jou zou kunnen helpen... Hypoglycaemie wordt gekenmerkt door honger naar zoetigheid. Het is de eerste weken dat je stopt ontzettend moeilijk, maar als je het een paar weken volhoudt en je lichaam eraan is gewend, is de kans groot dat je dingen met suiker veel te zoet vindt en er misselijk van wordt... En je hebt wat alternatieven zoals cake gezoet met honing in plaats van suiker enzo. Suikervervangers zijn helaas geen goed idee, die zijn slechter dan suiker zelf.

Ikzelf word ook gek van de honger. En ik probeer af te vallen :P Momenteel zit ik met een voorhoofdsholteontsteking, en als ik ook maar 2 uur niets eet, word ik helemaal duizelig en flauwvallerig. Normaal kan ik het tot 4 uur volhouden, dus ik baal er wel van :S En altijd zoute stengels naast mijn bed, als ik 's nachts wakker wordt ben ik ook helemaal naar van de honger. Ik probeer ook suiker te vermijden, alleen chocola... na 5 jaar suikerloos is dat het enige dat ik nog steeds echt niet laten staan :roll:
Laatst gewijzigd door Eressea op 09 sep 2010, 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends. ~ Martin Luther King
Lynn
Donateur
Donateur

Bericht door Lynn »

Daarnaast is suiker heel erg slecht voor ME'ers... Suiker verzwakt je immuunsysteem onmiddellijk en die bevindt zich al in een belabberde staat..
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Lea »

ondersteuning om de drang naar zoet te overwinnen : een tabletje chroom per dag
tegen de honger drink ik tegenwoordig een tas rijstdrank en dat helpt voor mij toch
janine
Gevorderd lid

Bericht door janine »

Ik zou toch echt iedereen aanraden vooral door te zetten.

Ik dieet nu bijna 2 maanden en ik voel mij er wel lekker bij.
De eerste weken droomde ik van koekjes, beschuitje met suiker, chocola.. of dan alleen maar een hapje vla. Elk moment van de dag. En ik was erg ziek, was echt een volle week uit de running en moest daarna mijn spieren weer trainen om naar de supermarkt te kunnen.
Dat is allang over. Wel at ik alleen maar vlees en vis, en groente. Ik merk dat nu ik amaranth eet en meer suikers in de vorm van fruit, dat ik toch weer vaker trek heb. Maar geen dromen meer. En soms kom ik erachter dat ik al uren niets gegeten heb.
Voorheen moest ik de hele dag door eten.
Plaats reactie