XMRV-test in Benelux

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Wat hebben kippen met MLV te maken?
Ben al met het dieet begonnen (geen eieren/kippeneiwit/kippeneigeel, geen bakkersgist, geen melkproducten (ben zowel lactose- als caseine-intolerant)), alles voor het goede doel:) DML zei dat hij het behandelplan eventueel nog zou aanpassen afhankelijk van het resultaat van de MLV-test.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
metoo
Gevorderd lid

Bericht door metoo »

marlène schreef:Wat hebben kippen met MLV te maken?
Ben al met het dieet begonnen (geen eieren/kippeneiwit/kippeneigeel, geen bakkersgist, geen melkproducten (ben zowel lactose- als caseine-intolerant)), alles voor het goede doel:) DML zei dat hij het behandelplan eventueel nog zou aanpassen afhankelijk van het resultaat van de MLV-test.
Niets waarschijnlijk...het is denk ik n.a.v. de US Biotek test op voedselintollerantie's, net als bij mijzelf komt daar o.a. ei, gist, lactose en gluten in voor, deze dus beter niet meer nemen, ter herstel van de 'leaky gut'...staat dus in dat opzicht los van het XMRV/MLV verhaal.
Naar mijn weten is deze test nu dus beschikbaar, ook vorige week bloed opnieuw afgestaan bij DML voor de nieuwe test op XMRV en de MLV's...uitslag volgt na +/- 8 weken.
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door niessie »

Er is bij mij vrijdag ook opnieuw bloed geprikt op XMRV en MLV!
Ik heb vandaag REDLAB gebeld om te vragen hoe lang het gaat duren de uitslag en ze zeiden 6 weken.....
Ik hoorde wel van diegene die ik aan de telefoon kreeg van redlab dat er heel veel Nederlanders bellen voor info......
poppetje
Donateur
Donateur

Bericht door poppetje »

Hmmm, ik snap het ook niet zo meer, is de MLV test dus al wel beschikbaar????, of bijvoorbeeld alleen voor de patienten van DML? Ik zal ze morgen eens mailen/bellen.
nabo
Gevorderd lid

Bericht door nabo »

Ik ben een paar weken geleden ook bij dml geweest en getest op xrmv.
Maar nu is er dus nog een test??? En waarom moet je ze dan allebei laten doen?
Kost zeker weer een paar honderd euro pfff
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door annemoontje »

@Nabo: de MLV-test is 108 euro, geeft Princesa aan. Dat is ook een hoop geld, maar iig geen paar honderd euro..
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Lynn
Donateur
Donateur

Bericht door Lynn »

Ik voel me een beetje blond, maar snap het niet meer.. Kan iemand mij uitleggen wat MLV precies inhoudt????
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur

Lynn: wat je niet weet kun je niet snappen. Wat ik heb begrepen is MLV een retrovirus (murine leukemia viruse), net als XMRV waar XMRV weer een mutatievirus van is, dus afgeleid ervan. MLV is dus de 'moeder' van het 'kindje' XMRV. Heb ik het zo goed begrepen jongens?
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur

Oh ja en MLV is in beeld gekomen in kader van ME dankzij de studie van FDA en NIH dacht ik. Daar bleken mensen soms XMRV te hebben en soms een MLV (zijn geloof ik ook meer soorten van?). Daarom wordt nu ook op MLV('s) getest. Zo zit het geloof ik kortgezegd, mocht ik ergens een feit mis hebben, corrigeer me aub!

poppetje
Donateur
Donateur

Bericht door poppetje »

He annemoontje.

Ja zo begrijp ik het ook. MLV is een grote familie van een nieuw type retrovirussen die recent gelinkt zijn aan ME/CVS, en waarvan XMRV er slechts 1 is. Daarom is het voor ME/CVS patienten belangrijk om je zo breed mogelijk te laten testen, dat wil zeggen op de gehele MLV familie. Als je alleen de XMRV test doet mis je mogelijk de broertjes en zusjes van die MLV familie. Veel mensen wachten daarom op de serologie test die binnenkort beschikbaar komt (en die kijkt naar ALLE MLV's binnen de famlie en niet alleen XMRV, zoals in de huidige culture test die REDLABS aanbiedt). Je kunt immers XMRV negatief zijn, maar wel positief voor andere MLV's (zoals in de recent studie van Lo/Alter ook is gevonden).

Ik heb gisteren nog een mailtje naar Redlabs gestuurd over de beschikbaarheid van de serologie test. (omdat er toch al een aantal mensen op de site aangaf getest te worden op MLV, maar REDLabs op hun site nog niet meldt dat de test beschikbaar is). Als ik iets hoor laat ik het weten.

Doeg
Lynn
Donateur
Donateur

Bericht door Lynn »

Ok! Bedankt voor al deze info! Ik ben weer wat wijzer geworden! Wat me nog opvalt. Ik ben 20 augustus ook nog getest op het cytomegalovirus.. Is dit er ook een onderdeel van of staat dat er weel helemaal los van? Dit kwam op mij namelijk ook over als een nieuw virus...
poppetje
Donateur
Donateur

Bericht door poppetje »

He Lynn,

Nee cytomegalie is geen retrovirus. Er zijn maar een heel beperkt aantal (3) retrovirussen nu bekend (waarvan MLV's een nieuwe is en bijvoorbeeld HIV een wat oudere/reeds bekende). Cytomegalie is bij ME/CVS een van de virale invloeden die je moet uitsluiten, omdat het soortgelijke klachten kan geven, dus goed dat ze het even testen.

Doeg
Laatst gewijzigd door poppetje op 07 sep 2010, 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.
kim27
Actief lid
Contacteer:

Bericht door kim27 »

Cytomegalievirus (cmv) is een broertje van Pfeiffer...
Lynn
Donateur
Donateur

Bericht door Lynn »

Goh wat word ik slim vandaag :mrgreen:
Dank allemaal!!!!
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door niessie »

Lynn ik begrijp je goed hoor ik ben de weg soms ook ff helemaal kwijt!!
Ik ben wel benieuwd naar de uitslagen :wink:
Plaats reactie