In de spier zie ik zelf niet zitten.. (naast dat ik dat zelf niet kan/aandurf ziet mijn man dat ook niet zitten). Ik spuit al bijna 3 maanden 2 cc onderhuids en gaat prima.. ! DML gaf ook aan dat je bij 1 cc veel minder snel resultaat boekt..
Ik denk dat je theorie ergens wel klopt hoor! Ik heb na 3 maanden al minder last van blauwe plekken.. Mijn eerste injectie in been was een mega mega blauwe plek en ze worden steeds kleiner!! (zou dat misschien al komen door herstel immuunsysteem???)
Verder voel ik me overall iets beter sinds ik Nexavir gebruik.. Ik heb nog geen grote sprongen gemaakt, maar merk het al heel duidelijk aan de kleine dingen.. paar voorbeelden..
0 pyamadagen meer! Elke dag aangekleed en dus gedouched! Af en toe op de fiets naar een winkel! Ik kan weer 1 keer in de week bezoek ontvangen en bellen zonder de volgende dag een terugval te hebben! Minder wattenhoofd.. Laat die grote sprongen nu maar komen ..
Wauw, Lynn! Dat klinkt heel goed: elke dag opgetut en zelfs mijn eigen boodschappen doen. Laat maar komen!
Jep, ik weet dat ik op den duur 2cc moet spuiten, maar ik wacht nog op de medicatie en tot die tijd hou ik dit maar aan om wat handigheid te krijgen in het spuiten. Een kwestie van oefenen en het ging vanmorgen voor het eerst bijna echt goed (lees: zonder gemopper of zelfs gevloek!).
@bloemetje, ja loodrechte naaldjes zullen wel niet langer zijn dan 13mm, maar een beetje zwelling is dus normaal.
Ik moet van Meirleir 2x 1ml per dag spuiten, dus wat grappig dat Lynn 2ml ineen keer mag spuiten. Ik moet zeggen dat is wel veel voor subcutaan idd. Ze zeggen dat je vanaf 2ml intramusculair moet spuiten.
Nou vanavond nog maar een keer proberen, wat dieper in de huid. En we hopen maar dat het resultaat heeft, want het is niet goedkoop verdorie.
plassterk schreef:Nou vanavond nog maar een keer proberen, wat dieper in de huid. En we hopen maar dat het resultaat heeft, want het is niet goedkoop verdorie.
Nee, dat is het verdorie zeker niet. En gemakkelijk verdorie ook niet. Wie had tien jaar geleden gedacht dat ik elke ochtend met mijn broek op de knietjes in de keuken mezelf een prik zou geven?! Verdorie!
Ik heb voor je op de verpakking gekeken: mijn naaldjes zijn 0.4 x 16 mm en die moet ik er helemaal induwen. Sterkte ermee!
Zelf opgelost: het 3e deel is een rubberen randje aan de binnenzijde. Maar die zitten er nu ook niet in de spuiten die ik gebruik. Bij wie van jullie wel? Is dat aan te raden?
Mag ik ff een stomme vraag stellen: zitten er niet een heleboel dingen in je bovenbeen of -arm die je per ongeluk kan raken bij het spuiten van Nexavir? Bijv een ader, zenuwen? Of zit ik me plots druk te maken om nix?
Hoi Bloemetje.. Ik heb een heel schema erbij had gehad waarin aangegeven stond op welke plekken je mag prikken.. Wil je dat ik het plaatje mail?? Zijkant bovenbenen/zijkant armen/buik/plek boven stuitje.. Maar plaatje is duidelijker.. Bestand is te groot om hem hier neer te zetten.. Mailen lukt ook niet.. Als je je eigen mailadres per pb stuurt kan ik hem zo sturen..
Lynn, dank voor je reaktie. Ik heb prikles gehad en weet hoe ik moet prikken. Het gaat al die tijd al goed. Eeuh... voor zover er iets mis kan gaan? Niks toch? Dat zei mijn huisarts tenminste... Maar ik vraag me af wat er daar allemaal onder die huid zit en of je niet per ongeluk daar iets van kan raken.
Op al die aangegeven plekken kun je hooguit een adertje (of bloedvat??) raken voor zover ik weet.. Heb ik 1 keer gehad.. Toen gilde ik wat harder en droop er na de prik bloed uit.. Maar was snel weer over..
Ben onlangs dan gestart met de behandeling van DML (combi van antibiotica, probiotica en Nexavir plus diverse supplementen).
Het prikken viel mij aanvankelijk mee. De eerste keer heeft de assistente van de huisarts mij geholpen, daarna ging het op 1x na zonder blauwe plekken, maar de laatste paar keer bijna steeds een blauwe plek erbij.
Is dit normaal volgens jullie? Of doe ik iets verkeerd?
Ik prik in de buik en wissel wel af. Gebruik ook 0,4 bij 16 mm naaldjes.
De assistente deed mij voor: huidplooi met ene hand vastpakken en naar voren trekken, dan de naald er rechtop in en langzaam inspuiten.
Overweeg in bovenbeen te spuiten, ter afwisseling, maar vind dit om een of andere reden enger, omdat hier geen huidplooi valt op te pakken. Moet je dan recht of schuin erin?
Hi Andreas, ik prik in mijn bovenbenen ook met een soort huidplooi, maar dat is niet noodzakelijk, ik vind het gewoon makkelijker op die manier. Je prikterrein is van zo'n 10 cm boven de knie tot 10 onder je kruis. Best een groot gebied, en je hebt er twee van *wink* En idd je steekt de naald er rechtop in, haaks dus op je lijf.
Blauwe plekken zijn gewoon, meestal van ongeveer 1 cm doorsnee. Voel ik zelf eigenlijk nix van. Maar op een of andere manier krijg ik het toch voor elkaar om onderhuids een ader te raken soms en dan krijg je dus wel een bloeduitstorting van een paar cm. Voelt alsof je een blauwe plek hebt opgelopen door je te stoten of iets. Ms is mijn aderwand een beetje dun en daarom vlot geraakt of stuk? Anderen op dit forum die Nexavir spuiten hoor ik nooit over bloeduitstortingen, maar altijd over blauwe plekjes. Die zijn dus heel normaal, hoef je je geen zorgen om te maken.
Ik ben ook over gegaan op mijn bovenbenen.. Ik ben vreselijk blauw.. De baluwe plekken op mijn armen zitten er nog steeds en daar heb ik 4 weken geen spuit in gehad :-S.. Echt niet grappig.. Ik heb eigenlijk tegenwoordig bij elke prik een bloeduitstorting.. Weet niet of het meespeelt, maar ben erg mager.. En adertjes raken.. Pff praat me er niet van.. ..
Succes met spuiten iedereen..!! Ik hoop over een maandje te weten wat de NExavir met mijn immuunsysteem heeft gedaan.. Er is al bloed afgenomen om de huidige stand van zaken te bekijken.. Spannend!
Ik heb ook altijd blauwe plekjes die zo'n 5 dagen blijven zitten. Ik spuit nu een half jaar, en alle plekken raken 'op', om het zo maar te zeggen. Ik heb het idee dat hoe langer je spuit, hoe zeerder het gaat doen en hoe blauwer het wordt. Omdat de huid telkens en telkens weer wordt 'gepest'.
Ook heb ik -als ik me slechter voel- er meer last van. Als ik me iets beter voel en echt goed rustig aan heb gedaan, doet ook het spuiten minder pijn.
@Tanto: inderdaad navragen bij DML. Ik heb het gevoel dat hij nu makkelijker Nexavir voorschrijft bij mensen, aangezien de XMRV/MLV's zijn ontdekt. Is XMRV bij jou getest? Zo uit je berichten op te maken denk ik het niet. En het is inderdaad heel duur. Voor een gewoon mens niet op te brengen.
Hi Lynn, ik vind t wat suf van mezelf, maar ben 'blij' te lezen dat jij ook bloeduitstortingen hebt. Ik ben idd ook echt dik/breed en kan wegens mijn bleke huid wel de oppervlakkige kleine adertjes zien en dus vermijden, maar ja... zo'n spuit gaat er wel 16 mm diep in. Blijft dus een beetje gokken. Gelukkig ging het vanmorgen wel goed.
Ik hoop op een goede verbetering van je immuunsysteem, hoor! Voel je je al beter? Een petit peu misschien? Groetjes van Bloempie