Hoe voelde je je na de inspanningstest?
Moderator: Moderators
Hallo allemaal,
ik heb vanochtend de inspanningstest gehad in Amsterdam..is op zich best goed gegaan..
maar toen ik thuis kwam trok ik het echt niet meer..heb de hele dag op bed gelegen heb nog pijn in mn benen..voel me zo labiel als wat en ben bang dat ik de aankomende dagen nodig heb om bij te komen..
wie heeft dat ook gehad?
Gr.
ik heb vanochtend de inspanningstest gehad in Amsterdam..is op zich best goed gegaan..
maar toen ik thuis kwam trok ik het echt niet meer..heb de hele dag op bed gelegen heb nog pijn in mn benen..voel me zo labiel als wat en ben bang dat ik de aankomende dagen nodig heb om bij te komen..
wie heeft dat ook gehad?
Gr.
Heb die test vorig jaar ook gedaan. Kort gezegd : ik wandelde naar binnen, fietste een redelijk goede FQ en ben met een rolstoel terug buiten gekomen. Twee weken nodig gehad om te herstellen. Ik geloof eerlijk gezegd niet in de fietstest. Ik heb die test op karakter gedaan en niet op energie. Ik ben een doorzetter en zal niet opgeven als het niet mag. Wat heeft dat resultaat dan in godsnaam met je cvs te maken. Ter info: Ik heb de aansluitende therapie ook gevolgd. Heb er toch wel wat tips aan over gehouden maar fietsen doe ik niet meer. Ik geloof er niet meer in. Toen ik hun confronteerde met het feit dat ik niet kon begrijpen dat mijn FQ zo hoog was en ik toch in een rolstoel door het leven moet antwoordden ze dat ik waarschijnlijk een hele goede conditie had voor ik ziek werd omdat ik veel ging sporten. Het verschil tussen toen en nu zou dus wel eens groot kunnen zijn. Laat me niet lachen. Conditie verlies je onmiddellijk als je stopt met sporten.
De FQ is je fysieke quoificient die ze berekenen na je proef. Die krijg je echter pas te horen als je al weken verder bent.
De FQ is je fysieke quoificient die ze berekenen na je proef. Die krijg je echter pas te horen als je al weken verder bent.
Heb een pakje gezondheid op mijn boodschappenlijstje gezet.
Het goedje is steeds uitverkocht.
Hoipascha schreef:Hallo allemaal,
wie heeft dat ook gehad?
Gr.
ik heb mijn eigen inspanningstest gedaan afgelopen maandag
( nu dus 2 dagen later) op de fiets
1800 meter en mijn conditie is voor ME/cvs begrip best goed.
maar ben nu nog aan het herstellen en dat valt me tegen

Het is dan wel niet de test in Amsterdam maar uiteindelijk heb ik ook een inspanning op de fiets geleverd en nog voorzichtig gefietst ook,
of ik was nog niet hersteld van het fietsen drie dagen daarvoor en dat was ook nog geen 2 kilometer.

Nowww en bij de cgt school fietste ( ik toen nog veel zieker ) minimaal 20 minuten en daarvoor nog hardlopen op de band en daarvoor nog fitnesstoestellen over inspanning gesproken en dat in 45 minuten.

en zeiden gewoon doorheen......als ik er nu aan denk ....pffffff zou ik ook niet meer kunnen opbrengen ook.
ohhja en een uur later moest je minimaal 10 baantjes zwemmen
Dear Karma, I have a list of people you missed
Ik had gewoon niet verwacht dat ik me er zo beroerd van zou voelen,
mijn longinhoud is niet al te best en ik heb last van hartritmestoornis...ik heb de test eigenlijk best wel goed gedaan..ik ben ook een doorzetter..ga dan tot over het randje..maar jeetje wat voel ik me beroerd..
ben om half twee mn bed in gedoken en ben er net een uurtje uit..
heb twee kleine kindjes en ben al bang hoe mijn dag morgen gaat verlopen..
heb ook echt even de ogen uit mn kop gejankt..
mijn longinhoud is niet al te best en ik heb last van hartritmestoornis...ik heb de test eigenlijk best wel goed gedaan..ik ben ook een doorzetter..ga dan tot over het randje..maar jeetje wat voel ik me beroerd..
ben om half twee mn bed in gedoken en ben er net een uurtje uit..
heb twee kleine kindjes en ben al bang hoe mijn dag morgen gaat verlopen..
heb ook echt even de ogen uit mn kop gejankt..
Klopt het dat jij je fietsproef niet bij CVS centrum Amsterdam hebt gedaan? Want die kijken naar andere dingen zoals verzuring van de spieren. Dingen die van belang zijn bij CVS patiënten.nel schreef:Heb die test vorig jaar ook gedaan. Kort gezegd : ik wandelde naar binnen, fietste een redelijk goede FQ en ben met een rolstoel terug buiten gekomen. Twee weken nodig gehad om te herstellen. Ik geloof eerlijk gezegd niet in de fietstest. Ik heb die test op karakter gedaan en niet op energie. Ik ben een doorzetter en zal niet opgeven als het niet mag. Wat heeft dat resultaat dan in godsnaam met je cvs te maken. Ter info: Ik heb de aansluitende therapie ook gevolgd. Heb er toch wel wat tips aan over gehouden maar fietsen doe ik niet meer. Ik geloof er niet meer in. Toen ik hun confronteerde met het feit dat ik niet kon begrijpen dat mijn FQ zo hoog was en ik toch in een rolstoel door het leven moet antwoordden ze dat ik waarschijnlijk een hele goede conditie had voor ik ziek werd omdat ik veel ging sporten. Het verschil tussen toen en nu zou dus wel eens groot kunnen zijn. Laat me niet lachen. Conditie verlies je onmiddellijk als je stopt met sporten.
Ik ben in Leuven geweest. Wat die verzuring betreft, dat hebben ze mij niet gezegd of dat ook getest was, maar ik heb het wel gevoeld. ben moeten stoppen omdat ik de pedalen niet meer rond kreeg van de pijn en het stuur niet meer kon vasthouden van de pijn. Buiten adem was ik niet.Jazzie schreef: Klopt het dat jij je fietsproef niet bij CVS centrum Amsterdam hebt gedaan? Want die kijken naar andere dingen zoals verzuring van de spieren. Dingen die van belang zijn bij CVS patiënten.
Heb een pakje gezondheid op mijn boodschappenlijstje gezet.
Ik heb volgende week vrijdag mijn eerste fietstest in Leuven.
Wat gebeurd er dan eigenlijk? Moet je dan gewoon een stukje fietsen en kijken ze hoe ver je geraakt, of hoe zit dat?
Wat gebeurd er dan eigenlijk? Moet je dan gewoon een stukje fietsen en kijken ze hoe ver je geraakt, of hoe zit dat?
Waarom doe je de fietstest niet bij de Meirleir? Dat is immers ook terugbetaald..
Het is inderdaad met een masker op je hoofd, doorgaan tot je niet meer kunt, op een altijd hogere weerstand. Ikzelf heb er een aantal weken last van blijven ondervinden. Stijve en stramme spieren. Probeer het toch positief te bekijken. Ik dacht er bijvoorbeeld aan dat dit mijn circulatie sinds lang nog is volledig in gang zou zetten.
Het is inderdaad met een masker op je hoofd, doorgaan tot je niet meer kunt, op een altijd hogere weerstand. Ikzelf heb er een aantal weken last van blijven ondervinden. Stijve en stramme spieren. Probeer het toch positief te bekijken. Ik dacht er bijvoorbeeld aan dat dit mijn circulatie sinds lang nog is volledig in gang zou zetten.
Mij hebben ze in het UZA Edegem laten trappen tot ik buiten westen van de fiets ben gevallen. Never again.
"Vreemd, haar bloeddruk gaat niet naar boven."
En dat heeft hen geen belletje doen rinkelen. Stelletje ganzen.
Gelukkig was een andere cardioloog in Brussel alerter en liet me bijtijds stoppen bij de 2de poging een jaar later.
"Vreemd, haar bloeddruk gaat niet naar boven."
En dat heeft hen geen belletje doen rinkelen. Stelletje ganzen.
Gelukkig was een andere cardioloog in Brussel alerter en liet me bijtijds stoppen bij de 2de poging een jaar later.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.