XMRV-studie van Alter/Lo/Komaroff is uit!

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws, artikelen en onderzoek over ME (cvs)

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
sensitivo
Beginner
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 aug 2010, 14:25
Locatie: Naarden

Bericht door sensitivo »

Het is een goed artikel. Ook duidelijk bewezen dat er geen sprake is van vals positieve uitslagen door contaminatie. (onderzoek naar mitochondriaal dna was negatief) Maar het verklaard niet waarom diverse onderzoeken in europa het xmrv-virus niet konden vinden. Ik las dat er komende tijd diverse monsters en reagentia worden uitgewisseld tussen instellingen om dit verschil te onderzoeken maar dat duidelijkheid nog wel kan duren tot december/januari.

Ondertussen verwacht ik door deze onduidelijkheid geen grote omwentelingen op ME/CVS gebied in Nederland. En zelfs als alle wetenschappers het nieuwe artikel wel vandaag zouden ondersteunen dan is er eigenlijk alleen aangetoond dat er een statistisch significant verband bestaat tussen ME en het XMRV-virus. Moet er vervolgens nog onderzocht worden of het virus de ziekte veroorzaakt of dat door de ziekte dit virus de gelegenheid krijgt zich te ontwikkelen.

Kortom er moet nog veel onderzoek gedaan worden maar in elk geval ondersteund het tweede artikel de eerste bevindingen. Gelukkig geen aanwijzingen dat de eerste er naast zat en alle patienten blij werden gemaakt met een dode mus.

Wordt vervolgt..
Gebruikersavatar
aura
Actief lid
Berichten: 247
Lid geworden op: 20 jun 2010, 02:23

Bericht door aura »

Is dat niet de dame die door de auteur van Oslers Web wordt genoemd als degene die negatieve publicatie verspreid over ME ?
Vrienden zijn die zeldzame mensen die vragen hoe het met je gaat en dan wachten op je antwoord.
Gebruikersavatar
zonaanbidster
Gevorderd lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 08 jun 2007, 23:49

Bericht door zonaanbidster »

Er zijn mogelijk 3 of 4 soorten in de XMRV groep. Zal ook weer heel snel meer nieuws komen vanuit andere studies over ditzelfde. Met 2 weken hebben we weer nieuws.

Los van opzettelijk neg studies leveren, zijn er dus meerdere testen nodig om de verschillende stammen te detecteren. Nog los van het spel van het immuun en verbergen.
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Marlene, de lijst van het initiatief van mei vind je in het praatcafe en dan 'brainstormsessie'. Doe wat je niet laten kunt. Laat het ene tv-programma het andere maar inhalen of overschrijven, verbeteren... whatever. We kunnen niet met zijn allen gaan zitten wachten op het vervolg van dat ene item in EenVandaag van maanden terug.

Ik snap jouw standpunt wel hoor, Zonaanbidster. Maar mijn hemel gisteren kon ik geen radio- of tvzender aanzetten zonder dat ik struikelde over de takken van de omgewaaide boom bij het Anne Frankhuis. Laat de media op die manier eens het nieuws rondom ons treurige bestaan in beeld brengen. Dan hoef ik geen domme opmerkingen meer aan te horen van mensen die er geen kaas van hebben gegeten en niet de moeite willen nemen om zich in ME te verdiepen. Die mensen douwen hun goedbedoelde doch meestal domme adviezen door mijn strot, laat ze zelf maar eens ziek worden van een overkill aan XMRV-informatie.

Lieve groeten van Bloem ---> die heeft gewoon een boosaardige bui, morgen is ze weer een zonnetje
Gebruikersavatar
zonaanbidster
Gevorderd lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 08 jun 2007, 23:49

Bericht door zonaanbidster »

Ik begrijp je bloem, maar soms gebeurt er echt wat.
Kan ook nog.

hier een artikel op Mednet.

http://www.mednet.nl/nieuws/id4374-stud ... j-cvs.html
Gebruikersavatar
zonaanbidster
Gevorderd lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 08 jun 2007, 23:49

Bericht door zonaanbidster »

Gebruikersavatar
aura
Actief lid
Berichten: 247
Lid geworden op: 20 jun 2010, 02:23

Bericht door aura »

Quote: Daarnaast wordt in de studie de mogelijkheid van labcontaminatie ontzenuwd. Deze mogelijkheid werd door de onderzoekers van het UMC St Radboud geopperd als mogelijke verklaring voor tegenstrijdige XMRV-uitslagen op hun lab en op dat van Amerikaanse onderzoekers bij dezelfde bloedmonsters. Onder meer de vondst van de nauw verwante typen van het virus maakt contaminatie onwaarschijnlijk. Bij eventuele besmetting zou slechts één type gevonden zijn.

Zouder Vermeer en companen nu durven toegeven dat ze de testen om XMRV te vinden niet juist hebben uitgevoerd.
Vrienden zijn die zeldzame mensen die vragen hoe het met je gaat en dan wachten op je antwoord.
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Niet gedacht dat ik dit ooit zou zeggen: 'gelukkig wordt er wel over geTwitterd'.
Gebruikersavatar
sensitivo
Beginner
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 aug 2010, 14:25
Locatie: Naarden

Bericht door sensitivo »

Bedankt voor de links zonaanbidster.

Heb die links ook maar doorgemailt naar nu.nl
benieuwd hoelang het duurt voordat die het oppikken..
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Misschien ook naar gezond@bnr.nl?
Gebruikersavatar
sensitivo
Beginner
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 aug 2010, 14:25
Locatie: Naarden

Bericht door sensitivo »

bloemetje schreef:Misschien ook naar gezond@bnr.nl?
Bij deze..
Gebruikersavatar
zonaanbidster
Gevorderd lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 08 jun 2007, 23:49

Bericht door zonaanbidster »

Fijn Sensitivo: als Nu het heeft, gaat de rest vanzelf.
Nujij heeft wel iets, maar dat is zo klein, kan niet meegerekend worden.
Gebruikersavatar
sensitivo
Beginner
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 aug 2010, 14:25
Locatie: Naarden

Bericht door sensitivo »

Lees trouwens net dat het Hiv virus wat net als XMRV een retrovirus is
zich kan verschuilen in de hersenvloeistof waar de antivirale middelen niet goed bij kunnen.
Dat beloofd wat voor toekomstige medicatie tegen XMRV.
nijntje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 704
Lid geworden op: 03 dec 2006, 14:42

Bericht door nijntje »

weet iemand al reacties in België?
ik denk de hele tijd aan prof De Meirleir.... die moet zich echt goed voelen nu! En hopelijk wordt hij eens NIET tegengewerkt!!!!!
Gebruikersavatar
aura
Actief lid
Berichten: 247
Lid geworden op: 20 jun 2010, 02:23

Bericht door aura »

Hoi Sensitivo, waar heb je dat gelezen :?:
Nog welkom op het forum trouwens 8)
Vrienden zijn die zeldzame mensen die vragen hoe het met je gaat en dan wachten op je antwoord.
Plaats reactie