Metaalsmaak

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

Alie schreef:en van tijd tot tijd heb ik ook last van een metaal smaak
Tja, die metaalsmaak komt toch telkens terug, he, ik ga dat toch es proberen op te zoeken vanwaar die komt.

Bij mij voelt het alsof dat de basis is, maar ik kan verkeerd zijn, he.

als er iemand op het forum weet vanwaar die metaalsmaak komt, laat maar komen, he!
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door niessie »

Een metaalsmaak kan ook van bloed komen bv van bloedend tandvlees
karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

De metaalsmaak die ik ervaar komt zeker niet van bloedend tandvlees, maar komt van veel dieper, en gaat samen met tranende ogen, spierpijnen (soms), het is iets vanbinnen.
karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

Ik las al dat je een metaalsmaak kan krijgen door stagnatie van de lever.
En ook candida zou een metaalsmaak geven.
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door niessie »

Karolien ik heb ook wel eens gehoord dat de lever die niet goed functioneert dat dat idd een metaalsmaak kan geven
Ik heb van een reformzaak begrepen dat als je bv van de stevia(zoestof) een vreemde smaak krijgt dat dat ook een teken kan zijn dat de lever niet zo goed functioneert :shock:
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Alie »

helemaal waar niessie
ik heb nu een extreme pijn in mijn nek en boverrug karolien en dat geeft ook problemen naar de ogen door spierspanningen
en ook heb ik een vergrote lever dat geeft ook klachten :cry:
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door niessie »

Het gekke is dat ik een paar maanden terug een echo heb gehad van de lever omdat ik veel pijn had in de leverstreek en toen kwam er natuurlijk weer niets uit ook niet uit het bloedonderzoek(whats new??)
Sinds ik bezig ben met de medicatie van DML AB kuren en Colitofalk zijn mijn leverpijnen een stuk minder
Ik gebruik ook vit C,vit b12,Chlorella!
Ik heb wel zo nu en dan een metaalsmaak en ik zal eens in de gaten houden welke klachten hiermee nog meer mee gepaard gaan :wink:
Barb70
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Barb70 »

Candida kan een metaalsmaak geven in de mond.
visje
Gevorderd lid

Bericht door visje »

Ik herken die metaalsmaak, ik noemde het bloedsmaak. Ik heb er regelmatig last van. Het is een periode minder geweest, maar de laatste dagen weer meer. Artsen gaan er aan voorbij, kunnen er niks mee aangezien uit een maag en darmonderzoek geen afwijkingen naar voren kwamen. Ik heb geen last van bloedend tandvlees of wondjes in mijn mond, dus daar kan het niet van komen. Soms heb ik ook het idee dat er dan wat bloed in mijn speeksel komt, is een beetje roestig van kleur. Dit is niet altijd als ik die smaak heb. Hetkent iemand dit ook of is het bij jullie alleen de smaak?

groetjes, Visje
lotus
Beginner

Nare smaak in mond

Bericht door lotus »

topic samengevoegd met bestaand topic - mod.

Sinds zo'n 8 weken heb ik een nare smaak in mijn mond, soms bitter zurig some metaal achtig, ook tintelt mijn verhemelte een beetje en soms mijn tong ook. Mijn tong ziet er erg beslagen uit en ik heb ook een droge mond.
's Morgens zijn de klachten het minst maar 's avonds is het heel heftig. Ik hoef niet te vertellen dat mijn eten en drinken niet echt smaakt.
Ik kauw maar wat op een kauwgompje maar dat kan ook niet te vaak.
Mijn huisarts heb ik er verschillende keren over verteld (ik kom iedere week langs voor een vit.B 12 injectie) maar hij zegt het niet te weten, neemt ook geen actie om op te zoeken wat het zou kunnen zijn.
In mijn medicatie is al heel lang niets veranderd. Wat ik hoop is dat er misschien iets mis is met mijn tanden of kiezen, een lekkende vulling of zo, dus maandag maak ik een afspraak bij de tandarts.
Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die dit herkennen en wat er eventueel aan te doen is.
Ik eet verder gezond, en verzorg mijn gebit heel goed.
karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

Lotus,
Hier heb ik een aantal jaren g eleden ook een topic over geopend, ik geloof: metaalsmaak in mond.

Ik heb er nu sinds een 3-tal weken, sinds ik antibiotica moeten nemen heb weer veel last van, na zeker een jaar geen last meer van g ehad te hebben.
Het is een erg vervelend gevoel, ook voel ik me dan weer veel slechter, fysiek.

Ik denk niet dat het met tanden te maken heeft, maar eer met verzuring van je lichaam, ik neem dan Alkala N of maagzout, dat ontzuurd je lichaam ook, en maakt het weer alkalisch.

Ook neem ik dan Greens+, chlorella, of andere groen, dan gaat dat stilaan weer over. Maar als ik dan vb. koffie drink of iets anders verzurend, heb ik het weer, hoor.
I take one day at a time, unless they all attack at once.
lotus
Beginner

Bericht door lotus »

Dankjewel, ik ga maagzout proberen, bij mij is het begonnen na een griep/verkoudheid al heb ik geen antibiotica gehad. Nu even uitzoeken wat dan verzurende voedingsmiddelen zijn.

Nogmaals bedankt voor je reactie
karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

Veel groenten en f ruit zijn ook ontzurend, en vb. vijgen zijn heel ontzurend, er bestaan idd hele lijsten over voedingsmiddelen die verzurend of ontzurend zijn...
I take one day at a time, unless they all attack at once.
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

@ lotus

het kan door niet-opname van B12 zijn (wat net zoals bij mij het geval is) oftewel een zinktekort.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Molletje
Gevorderd lid

Bericht door Molletje »

Ik heb er soms een paar dagen last van.
Maar ook de lucht in mijn neus.
Een hele nare smaak en lucht.
Plaats reactie