Last van gezichtsvermogen: onscherp zien

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

niessie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door niessie »

@Alie Wat is het toch een ellende allemaal he :cry: :cry:
Sterkte met je onderzoeken!

Liefs Niessie
Eline
Actief lid

Bericht door Eline »

Alie heel veel sterkte. Ik hoop echt dat ze iets voor jou kunnen doen!
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Alie »

dank je wel eline en niessie
het was gisteren weer raak
ik ging net achter mijn computer zitten
kreeg ik mij een enorme draaiduizelingen
mijn nek en achter hoofd deed heel pijn en ook mijn ogen
henk heeft de doker er bij geroepen
die denkt dat het de spierspanning in de nek is
en daardoor een doorbloeding stoornis
nog voelt het niet lekker
ik zal blij zijn als het volgende week is
want ik maak mij toch zorgen :cry:
Grigor
Gevorderd lid

Bericht door Grigor »

Boeiend onderwep.

Ik ben nogal een party-boy geweest , en dacht dat het eventueel aan dingen lag die ik tot mij heb genomen toen ik nog jonger was :lol:

Had het bij dokter Vermeulen voorgelegd. En die vond het natuurlijk uiterst merkwaardig. :shock:

Ik dacht dat ik eventueel dus ergens anders last van had omdat het volgens hem niet bij CVS hoorde.

Anyways, bij mij is het zo begonnen dat ik op straat liep en alles begon te draaien. Zag ontzettend wazig en dat is nu al 4 jaar zo.
Natuurlijk is er de vermoeidheid en concentratie problemen. Maar het gezichtsvermogen is wel het lastigste.

Dit is dus ook de reden dat ik niet echt werk want hoe meer ik mij inspan ( dat kan werkelijk alles zijn ) des te erger wordt het.
Ik begin dan nog minder te zien en alles begint als een gek te draaien.
Ik kan er niet van op aan wanneer het gaat verergeren.

Ik probeer het altijd aan mensen uit te leggen dat ik met net voel ofdat ik koort heb zonder verhoging.
Daar zou je het mee kunnen vergelijken?

In het begin was het behoorlijk scary. Omdat als ik dan op straat liep kon ik alle indrukken gewoon niet aan. En dan kan je niet even gaan zitten . Helpt gewoon niet echt.

Het is eigenlijk ook de reden geweest waarom in het begin veel liever 's avonds wat langer op bleef dan 's ochtends vroeg op te staan want het licht is gewoon te sterk.

Mijn ogen zijn ook getest en die waren, bijna jammer genoeg ,goed. Wie weet had ik dan er wat aan kunnen doen.
Maar zoals met alles ben ik ' gezond' .

Soms denk ik wel een van " Als andere mensen zouden zien wat ik zie zouden ze helemaal gek worden"
Het is net of alles de hele dag aan het draaien is. Alsof ik al niet genoeg vermoeid ben , zit ik ook nog in een 24 hours draaiorgel. :twisted:
Eline
Actief lid

Bericht door Eline »

Wat een elende. Vooral als je het de hele dag hebt. Ik heb het heel af en toe en dan vind ik het al zo vervelend. De hele wereld draait dan om mij heen en niets helpt, ook liggen helpt dan niet.
Het is bij mij het teken dat ik echt heel rustig aan moet doen!
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Lea »

hebben jullie al eens een osteopatische behandeling geprobeerd?

Zelf heb ik regelmatig last van draaien en als mijn nek dan wordt gedeblokkeerd, stopt het onmiddellijk. Ook mijn zicht kan na een behandeling ineens een stuk beter zijn.

Het is misschien toch het proberen waard.

's avonds heb ik altijd wel last van een wazig beeld als ik TV kijk. Ik heb ook sinds juni vorig jaar een bril met prisma's. Die hielp tegen de vermoeidheid in mijn hoofd, maar het wazig beeld neemt de laatste tijd toe. Ook maar weer eens laten nakijken...
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door sowfia »

Hoi allemaal, dit topic nog eens even opnieuw doorgenomen.
Ik heb sinds een twee-drietal weken opnieuw een zwarte vlek midden in mijn gezichtsveld van mijn linkeroog. Daarbij ook nog flikkeringen, in de vlek, soms over het gehele gezichtsveld. Sinds vorige week kwam er dan met periodes nog een zwarte vlek bij, en heb dat toen voorgelegd aan de huisarts. Die zei dat ik toch zeker nog eens langs de oogarts moest om dat te laten nakijken. Dat heb ik gisteren gedaan, die heeft het allemaal grondig bekeken maar aan mijn oog is niets mis. Ze raadde mij aan om, als het erger werd, naar een neuroloog te gaan.

Maar als ik dit nog eens lees, zal het hoogstwaarschijnlijk toch weer aan de ME liggen hé. Als het erger wordt zal ik wel naar een neuroloog gaan, maar volgens mij zal het weer logisch te verklaren zijn door onze ziekte.

Is er iemand die daar nog meer over weet?
lastpost
Beginner

Bericht door lastpost »

Ik heb wel dat ik af en toe wazig zie en soms zelfs dubbel, dat ik zeg maar m'n oog zie in de spiegel en vlak eronder nogmaals alleen dan bijzonder wazig en doorzichtig en dat verplaatst zich dan naar hetgeen waar ik dáarna naar kijk.
En m'n focus lijkt af en toe weg, alsof je cameralens niet goed staat ingesteld staat waardoor alles blurry lijkt. :D
Overigens heb ik al vanaf m'n geboorte een oogafwijking (staar, niet verhelpbaar) waardoor ik met m'n ene oog al niets (amper) meer zie.

Ook heb ik geregeld van die zwarte vlekken die af en toe wat tropische kleuren krijgen en na een aantal minuten en wat knipperen en af en toe m'n ogen dichthouden is het dan weer weg maar dat had ik vóor die klachten ook nog niet, al heb ik het eigenlijk nooit gelinkt aan m'n andere klachten.
Het klinkt nu trouwens ernstig, heb er absoluut niet hele dagen last van en soms ook tijden helemaal niet.
Rotterdammers kennen de vreselijkste dingen zeggen en het toch goed bedoelen!
karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

Ik heb de laatste tijd heel veel last van mijn ogen, mijn ogen gaan "zienderwijze" achteruit!
als ze zo blijven achteruit gaan als ze het laatste jaar verslechterd zijn, ziet het er niet goed uit voor binnen enkele jaren.
Ook tranen ze soms heel fel, zeker als ik eens een tas koffie gedronken heb, of iets van gluten, dan heb ik s anderendaags de hele dag dat de tranen uit mijn ogen lopen.
Meestal als ik het zo erg heb, proef ik ook een metaalsmaak in mijn mond, is dit voor iemand herkenbaar?
Ik vraag me echt af van waar die metaalsmaak komt? Ik heb soms echt het gevoel dat daarin de oorzaak ligt van alles, maar...
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Lea »

dag karolien,
Na een tas koffie en het eten van gluten, wijst het toch wel in de richting van allergie. Ook voedingstekorten kunnen een slechter zicht geven.
Mijn zicht is de laatste twee jaar ook veel achteruit gegaan. Toch gaat het met vlagen ook een stuk beter. Mijn man en ik hebben allebei bijna direkt verbetering na het drinken van zelfgeperst wortelsap van biowortels.
Die metaalsmaak heb ik ook regelmatig, maar ik weet niet meer juist waar dat aan te wijten is. Alle amalgaanvullingen zijn verwijderd. Ik ga er nog eens op zoeken.
groetjes,
Lea
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door niessie »

@Karolien: Ik herken ook de metaalsmaak die heb ik ook zo nu en dan !
Mijn ogen zijn ook veel slechter geworden en ik heb nu ook sinds vorige week leesgedeelte in mijn glas zitten, ik had al een - sterkte en nu ook +
Het is ff wennen met kijken maar het gaat beter ik kon gewoon niets meer lezen en dat is echt in een sneltempo gegaan :shock:

Volgens opticien ben ik vrij jong voor leesgedeelte(42) maar niet ongewoon!
Ik heb ook regelmatig een gevoel van onrust met mijn ogen en dat is er met testen in het ziekenhuis ook uitgekomen (hersenonderzoek) er staat in mijn dossier dat ik een abnormale oogreactie heb (veel bewegen) en dat komt door de hyperventilatie volgens de heren doktoren :twisted:
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Alie »

hallo karolien
zeer herkenbaar
ik heb al jaren last van mijn ogen
ik heb verschillende brillen gekocht het koste een vermogen omdat ik bij een dure zaak ging en nog gaat ,ik heb allerlei onderzoeken gehad
ook hersenonderzoeken en mri .s ik loop ook al jaren bij de oogarts ,zeker na mijn operatie aan mijn netvlies loslating wat nog meer problemen geeft
als ik moe ben en pijn in mijn nek en schouders word de klachten erger
ook boven mijn ogen doet het pijn ik geeft ook het eten de schuld van alles maar komt er niet echt uit ik word er doodmoe van
tranen en vlies voor mijn ogen
en van tijd tot tijd heb ik ook last van een metaal smaak
groetjes alie
stargazertje
Gevorderd lid

Onscherp beeld

Bericht door stargazertje »

topic samengevoegd. admin

Ik dacht, goh ik probeer iets te lezen en/of te puzzelen. Dat gaat goed voor een aantal seconden, maar dan lijken mijn hersenen te vergeten dat ze er 1 mooi beeld van moeten maken. Ik zie dan plots over elkaar wat mijn ogen apart van elkaar zien waardoor ik alles dubbel zie naast elkaar. Ik word me er toch beroerd van. Is dit bij jullie ook bekend? Kan ik hiervoor naar de opticien?
sterre
Gevorderd lid

Bericht door sterre »

Ik zie niet dubbel maar ik krijg wel een onscherp beeld als ik vermoeid ben. Met de middag begint dat al en soms al als ik opsta.
MJ
Actief lid

Bericht door MJ »

Uw ogen zijn ook een soort van spieren. Als uw lichaam vermoeid, verzwakt en uitgeput zijn, zijn uw ogen dit ook.
Ik heb mijn ogen al enkele keren laten testen, telkens met 1 of 2 weken tussen en telkens zat er verschil op mijn negatieve waarden.
Plaats reactie