Ik zit met een probleem. Sinds een aantal jaren heb ik een koude plek tussen mijn schouderbladen en in mijn nek.
Wat ik ook doe; die plek blijft koud. Overdag zit ik met vijf lagen aan in huis met de verwarming aan, 's nachts lig ik op een electrische deken, dubbel dekbed, hemd + shirt aan, shawl om en een zwarte doek over mijn ogen

Nee, serieus, zowel in de zomer als in de winter (is dan nog erger en met vochtig weer) heb ik een shawl om. In bed en buiten bed.
Pas als de mussen van het dak vallen, zoals afgelopen maand juli, dan kan de shawl pas af!
Als ik dat niet doe, dan word ik er zoooo beroerd van!! Ook kan ik niet tegen tocht, air-conditioning etc. Ik krijg dan acuut migraine, verstijfde spieren.....
Mijn reumatoloog (ik heb ook FM) zelf dat mijn "thermostaatknop" in mijn hersenen kapot is. Daar ben ik vet mee..... Ik lijk wel een koudbloedig dier!!! Ik vind dit echt reuze vervelend, want ik moet continue opletten, één moment van onnadenkendheid, en "hoppa"; ik zit weer met de ellende....
Herkent iemand dit???
Alvast bedankt voor de eventuele antwoorden,
groetjes,
Mokkie