marlène schreef:Lenthe, dat van die datum, niks van aantrekken, verlies van tijdsbesef heb ik nu nog meerdere keren per week. Gewoon geen flauw benul welke maand we zijn, welke dag van de week, welke datum, ... en alles is weer in orde".
- Wel, dat deed me hevig panikeren toen. Een kalenderjaar niet meer weten is me maar 1x overkomen.
Het eerste waar ik aan denk als ik 's morgens mn ogen open: 'Welke dag zijn we?' En soms kom ik daar echt niet meteen op, na enige tijd graven in mn geheugen lukt het wel.
- Daarstraks nog bij de HA. Hij geeft me een uur van volgende afspraak. "Ja, ok, zeg ik." Hij staat recht, ik sta recht en dan plots in mezelf: "Welk uur had hij weer gezegd?" Vraag ik het maar opnieuw hé. Hij is dat gewoon, vraagt vaak: "Moet ik het niet opschrijven?" en ik zeg altijd: "Nee nee."

Zou eerder "Ja" moeten zeggen.
- Neem daarstraks mn medicatie in, twijfelen of ik dat ene pilletje van dat medicijn al heb geslikt of niet?
- Een boek lezen gaat niet even vlot als vroeger, maar het lukt me nog, en wil dat echt proberen verder doen. Al komt er plots soms een personage in terug, en ik weet begod niet meer wie dat is. Meestal schrijf ik nu al de personages op, mijn eigen geheugensteuntje.
- En nog iets raar...Als mn mijn leeftijd vraagt. Verleden keer moest ik bij een cardio voor inspanningstest en spirometrie en die vroeg mn leeftijd, ik stond daar met mn mond vol tanden: "Euh..." Beschamend

Ik weet niet of het van de zenuwen was of niet, maar denk het niet. Ik had die vraag ook niet verwacht en lag rustig neer op een electrocardiogram te wachten. En het getal dat er steeds uitkomt als ze mn leeftijd vragen is 27j. Terwijl ik er nu 29 ben, waarom ik dat getal 27 in mijne kop heb

, geen idee. Zolang ik niet blijf zeggen dat ik 27j ben als ik er 85 ben
Zouden we geen % krijgen op de aankoop van agenda's. Ik hoor dat ze hier zeer geliefd zijn. Ik heb in mn kamer een weekkalender en een maandkalender. En ook een agenda waar ik alles noteer en dan nog een kleine zakagenda voor in mn handtas. Verklaar me gek, maar 't is zo. Ik WIL niets vergeten.
Een hond heeft maar 1 doel in zijn leven. Zijn hart schenken.