1Vandaag: reportage XMRV en ME/CVS (ZA 29/5/10 18.20u)

Hier kan je lezen of laten weten wanneer er een programma op tv of radio komt over ME (cvs).

Moderator: Moderators

annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door annemoontje »

Yep, alles weer bijgewerkt! Mijne (reactie) staat er nu ook bij.

Geen idee of onze 'Henk' (van Ingrid of uit Nijmegen :lol: ), dit nog gaat lezen, maar goed, wil het toch gezegd hebben!

@Eressa: niet gek hoor dat je het niet vind. Sowieso niet vanwege je warrige ME-hoofd en daarbij zoveel reacties, dus tekst!

Groetjes Annemoontje
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
bloemetje
Columnist
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Whoahaha! Henk en Ingrid uit Nijmegen! Ik rol van mijn stoel!
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur

Dat van Henk en Ingrid is niet m'n eigen grapje hoor (helaas.. :( ) , maar gebaseerd op wat Melanie zei, zij schreef op 5 juni:
Misschien is het Henk van Ingrid
Maar ik moest er ook erg om lachen, vandaar dat ik het weer gebruikte !
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

De teller staat op 105 en nog steeds op nr. 1.

Groetjes, Louisa
Laatst gewijzigd door louisa op 23 jul 2010, 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
janine
Gevorderd lid

Bericht door janine »

Wauw, wat bijzonder dat het ME item zelf nu nog op de 1e plaats staat ondanks alle politieke spanningen!
Lynn
Donateur
Donateur

Bericht door Lynn »

En de uitzending die ik op youtube had gezet is ook al 500 keer bekeken!
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door niessie »

\:D/ \:D/ \:D/ \:D/
bloemetje
Columnist
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

janine schreef:Wauw, wat bijzonder dat het ME item zelf nu nog op de 1e plaats staat ondanks alle politieke spanningen!
Ja, da's zeker een goed teken, Janine! Ik probeer elke dag als ik de computer aanzet en naar dit forum ga ook even de betreffende pagina van EenVandaag aan te klikken om te zien of er nieuwe reakties zijn bijgekomen. Alleen al het dagelijkse bezoek van veel mensen zal wel een beetje helpen om deze uitzending op nummer 1 te houden.
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur

Dat denk ik ook, ik heb ook best vaak het item aangeklikt om te kijken of er nieuwe reacties waren. Maar hoe het ook komt: goeie zaak dat ie nog op 1 staat! =D>

annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur

Er zijn weer een paar berichten geplaatst op de EenVandaag-site. \:D/

louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

We zijn onze humor nog niet verloren!
Afbeelding

Groetjes, Louisa
Afbeelding
Laatst gewijzigd door louisa op 03 jul 2010, 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur

Zeker en gelukkig niet! En humor is ook wat mij op de been houdt, figuurlijk dan want letterlijk houden die benen het juist niet! Woehahaha!!
ME/CVS: Afbeelding

:-({|= "oh wat is het toch fijn, om ME-er te zijn"

"What doesn't kill you makes you stronger, and humor never killed anyone!" (net bedacht, vind em wel sterk eigenlijk!)
Afbeelding
Toedels!

louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hoi annemoontje,

:wink: Je komt echt los met die emotions.

Afbeelding
Ik heb 4 katten en die doen soms ook zo grappig.

En ff serieus, dat houdt mij ook op de been. In m'n omgeving snappen sommigen van die humor vaak geen sikkepit. Jammer voor ze, toch?

Groetjes, Louisa
Afbeelding
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur

Klopt Louisa, vind ze geweldig! Onderdeel van de humor he? Emoticons zijn wel geen diepgaande vorm van humor ofzo, maar dat hoeft ook niet altijd toch? :D

Tja, alsof ziek zijn betekent dat je in alles vooral moet laten zien dat het leven daardoor een grote ellende is! Wat de ziekte op zich ook echt wel is en ik vind het allesbehalve grappig en ben liever vandaag beter dan morgen. Alles beter dan dag in dag uit, week in week uit enz. te liggen en al zo lang nagenoeg volledig buiten het leven te staan (en prijs mezelf ook altijd gelukkig dat het niet erger is en bijv. al jaren, aan bed ben gekluisterd hoor!). Maar ik wil daar zeker niet steeds bij stil staan, zo min mogelijk juist. Anders word ik mijn ziekte, nu is het iets dat wel onlosmakelijk bij mij hoort, maar ik niet ben. Zo zien de paar mensen om mij heen die het wel begrijpen gelukkig ook!!

Ik neem m'n ziekte heel serieus en doe er alles aan om erger te voorkomen en beter te worden. Ik ga ook zeker niet zitten ginnegappen bij een arts, kan zelfs erg agressief en gefrustreerd worden als ik merk dat omgeving (zelfs levenslange vriendin) maar niet lijkt te (willen) begrijpen hoeveel impact het heeft en hoe erg het is. En natuurlijk heb ik ook weleens flink geschreeuwd en gejankt om alles wat niet kan en de vergaande beperkingen, afhankelijkheid, het hardnekkige achterlijke ongeloof en de ontelbaar opgegeven dromen.

Maar daarom heen zeg ik altijd: lachen wat je lachen kunt en m'n vriend (overigens een regelrecht godsgeschenk!!) en ik hebben dan ook echt lol wanneer maar mogelijk, ook in situaties waarbij een ander (moeder, broers) soms spontaan moet huilen van hoe slecht ik er vaak aan toe ben (geweest), zeker als ze getuige zijn van de volledige zwakte en onkunde om ook maar iets te kunnen, waar ze nagenoeg nooit getuige van zijn omdat zij me nou eenmaal bijna nooit (kunnen) zien.

Laatst in het ziekenhuis nog zo gelachen, opgenomen ivm flink nare epileptische aanval en zorgwekkende zuurstof/co2 combi, met volkomen normale ademhaling (waarschijnlijk gewoon onderdeel van alle afwijkingen door ME). Met vriend uren moeten wachten op SEH door drukte en ik was niet urgent. Op een gegeven moment nogal melig en compleet dubbel gelegen (lang verhaal) alleen maar door onze benadering vd situatie en daarmee omgaan en dat is zo fijn! Alleen zijn dit soort dingen niet geschikt om bij de UWV te melden, want dan leggen ze dat weer compleet verkeerd uit... [-(
Op de HUMOR meid! Afbeelding

annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur

PS: katten zijn ook cool!! Ik heb er 2 en maken me ook aan het lachen of zijn gewoon errug fijne vrienden!! Afbeelding

Plaats reactie