Hoi mrt,
Ik heb de voorbeelden niet zo 1,2,3 bij de hand. Maar, in de afgelopen maanden zijn er in Nederland dergelijke discussies wel gevoerd op de sites van lokale- en nationale kranten. Hier op het forum zijn de sites van die betreffende kranten wel genoemd waar de discussies die daar plaats vonden te volgen waren.
Dat zijn écht geen faire discussies. ME/CVS-lotgenoten worden dan keihard de grond in getrapt: is erg kwetsend. De ziekte ME/CVS wordt belachelijk gemaakt. Als er een andere behandeling dan Nijmegen (NKCV) wordt genoemd of bijvoorbeeld de naam DML valt, dan wordt er eveneens met grof geschut geschoten. En wetenschappelijke bewijzen dat ME/CVS een lichamelijk ziekte is, worden belachelijk gemaakt. En zo kan ik nog wel even door gaan.
En wie voert daar meestal de hoogste boventoon? Juist, Nijmegen (NKCV) en consorten + medestanders + aanhangers + "genezenen".
Zonde van de energie om je als echte ME/CVS'-er te mengen in dergelijke discussies.

En consensus zal nimmer mogelijk zijn tussen degenen die ME/CVS als een psychische ziekte zien en degenen die ME/CVS als een lichamelijke ziekte hebben erkend.
Als DML en andere ME/CVS-vriendelijke internisten/professoren/wetenschappers nationaal en internationaal met steeds meer bewijzen zullen komen, dan komt er (eindelijk) gerechtigheid en kunnen de Belgische cvs-centra en Nederlandse versies gaan sluiten.
Groetjes, Louisa