Hoe weet je het verschil tussen echte griep en malaise?
Moderator: Moderators
Sommige ME'ers hebben ook last van een "algemene malaise" of "grieperig gevoel" na een inspanning.
Hoe weet je dat het niet gaat om een echte griep?
Wat is het verschil tussen echte griep en post-exertionele malaise?
Hoe weet je dat het niet gaat om een echte griep?
Wat is het verschil tussen echte griep en post-exertionele malaise?
Echte griep houdt twee dagen tot een week continue aan. Griepgevoel meestal slechts enkele uren na inspanning, of is het griepgevoel bijna altijd aanwezig, meestal op een bepaald dagdeel meer dan de rest (en dat is meer dan een week dus). Met griep heb je ook veel nevenklachten als benauwdheid, neusverkoudheid, enz. en dat is vaak afwezig met malaisegevoel (op keelpijn en opgezette klieren na). Voor mij is het verschil in ieder geval heel duidelijk, maar dat komt misschien ook omdat ik het op de één of andere manier kan "voelen" wanneer mijn immuunsysteem overuren draait - ik weet meestal van tevoren dat ik de volgende dag met griep op zal staan.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends. ~ Martin Luther King
ik vind het ook steeds moeilijk om het verschil te zien
ik heb constant een gevoel van malaise maar als ik echt griep heb dan kan ik echt mijn bed niet uit ,dan ben ik zo beroerd en vreselijk last van mijn spieren ,maar dit heb ik ook heel vaak
dus mijn gedachte als je griep heb dan kan je malaise verergeren
ik heb constant een gevoel van malaise maar als ik echt griep heb dan kan ik echt mijn bed niet uit ,dan ben ik zo beroerd en vreselijk last van mijn spieren ,maar dit heb ik ook heel vaak
dus mijn gedachte als je griep heb dan kan je malaise verergeren
Tja ... goede vraag; NIET is mijn antwoord.
Pas als je niet meer je bed uit kunt... alleen om te plassen en je weer vraagt of het eten/drinken je gebracht mag worden dan is het zeker griep.
Alhoewel het is gewoon altijd griep zeg ik altijd, en je gaat er altijd doorheen maar soms pakt ie je iets harder en dan lig je er.
Pas als je niet meer je bed uit kunt... alleen om te plassen en je weer vraagt of het eten/drinken je gebracht mag worden dan is het zeker griep.
Alhoewel het is gewoon altijd griep zeg ik altijd, en je gaat er altijd doorheen maar soms pakt ie je iets harder en dan lig je er.
Als ongeluk in een klein hoekje zit......
zit dan geluk in de rest?
zit dan geluk in de rest?
Ik heb vaak hetzelfde probleem Kit. Ik voel me eigenlijk altijd grieperig, maar na een vermoeiende activiteit wordt dat nog erger. Dus vaak kan ik het dan wel bepalen. Nu ben ik recentelijk een weekje op vakantie geweest, iets wat me een aantal jaren niet is gelukt en eigenlijk nu ook nog te inspannend was.. Maar ik wilde zo graag! Dus toch gedaan, en het was erg fijn, maar nu loop ik dus al een week rond met het gevoel griep te hebben en het wordt eerder erger dan minder. Voel me ook heel ziek. Ik denk dat het gewoon een heftige terugval is, maar soms begin ik dan door de heftigheid van de klachten ook te twijfelen: is het niet toch een 'echt' griepje?
Teken deze petitie! http://petities.nl/petitie/erken-myalgi ... che-ziekte Alvast bedankt!
ik denk dat de meeste van ons elke dag de symptomen hebben
maar wat truus zegt begrijp ik ,de ene dag voelt het iets beter maar toch ook nog steeds rot, maar je kan er dan beter mee om gaan
ik zeg altijd ik heb vandaag een goeie dag ,maar dan voel je je ook niet zo happy .we moeten het er maar mee doen
maar wat truus zegt begrijp ik ,de ene dag voelt het iets beter maar toch ook nog steeds rot, maar je kan er dan beter mee om gaan
ik zeg altijd ik heb vandaag een goeie dag ,maar dan voel je je ook niet zo happy .we moeten het er maar mee doen