Iedereen kan zijn steentje bijdragen, hoe klein ook..

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws, artikelen en onderzoek over ME (cvs)

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Frank
Actief lid
Berichten: 177
Lid geworden op: 07 nov 2008, 16:07

Iedereen kan zijn steentje bijdragen, hoe klein ook..

Bericht door Frank »

Het Belgisch wetenschappelijk tijdschrift EOS publiceerde in de editie van april het volgend artikel (1) mijn reactie hierop werd in de editie van mei gepubliceerd (2).

Afbeelding


Afbeelding

Stuur is een mailtje naar de lokale tv, naar een nieuwsprogramma, naar een beleidsvoerder, een bedankje, denk is aan iemand, doe een gebedje, ... hoe klein ook, het maakt een verschil. De moment is rijp voor verandering.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi s5044726,

AfbeeldingGoed van je dat bericht!

Is het een idee om die informatie ook aan EenVandaag te sturen?
Contact
Redactie EénVandaag

Postbus 1329
1200 BH Hilversum
redactie@eenvandaag.nl
EenVandaag ontvangt n.a.v. de uitzending van 29 mei jl. veel reacties per mail, telefoon en op de site. Als EenVandaag met een vervolg uitzending/programma wil gaan komen over ME/CVS, moeten zij zich goed gaan verdiepen in de materie zoals o.a. XMRV-virus en dan is alle te ontvangen informatie daaromtrent voor hen belangrijk.

Groetjes, Louisa
Afbeelding
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Ik heb al weer meer onzin gelezen in EOS, met name over ADHD.

In een interview met hoogleraar Psychologie beweert ie dat de aandoening niet bewezen zou zijn. En de journalist van EOS neemt het klakkeloos over.

Heeft die man dan nog nooit van EEGs gehoord, denk ik dan? Daar staat zwart op wit dat mensen met ADHD hun brein anders werkt. Idem voor de hoeveelheid dopamine enz.

Alles wat met "psy" begint, wekt bij mij alvast weerstand op. Hoe meer ik er zie, heer meer stresshormoon ik krijg. Die aandoening noem ik alvast Psychotritis.
Plaats reactie