Begin dit jaar ben ik bij een psychiater beland omdat ik het even niet meer aankon. Mijn relatie was op de klippen gelopen, ik moest weer bij mijn ouders gaan wonen, ik kon niet omgaan met het etiket CVS dat na 10 jaar ziek zijn op mij werd geplakt. Gelukkig zag die psychiater in dat ze niet veel voor mij kon doen en stuurde ze me door naar een arts/voedingsdeskundige.
Hij deed een (door de algemene wetenschap niet erkende) bloedttest en gaf me daaruitvolgend een dieet. Glutenvrij, eivrij, koemelkvrij en nog een aantal dingen. Ik voel me veel beter met dat dieet. Alleen blijf ik gewicht verliezen, hoeveel ik ook eet. Ik heb ook een tekort aan verschillende vitaminen, ondanks het feit dat ik dagelijks de gda ervan bijneem.
Nu ben ik aan het wachten tot ik de uitslagen van de bloedproeven van het referentiecentrum thuisgestuurd krijg, om ze mee te nemen naar die arts/voedingsdeskundige voor een verdere evaluatie van mijn dieet.
De laatste keer dat ik bij die dokter ging, had ik ook al bepaalde tekorten. Hij zei toen dat hij mensen met burnout en vermoeidheidsklachten specifieke voedingssupplementen gaf , die hij alleen verkocht. Eigenlijk zijn het geen supplementen zei hij, maar is het voeding. Het zijn aminozuren, die het lichaam kan opnemen zonder ze eerst te moeten omzetten in andere stoffen, zoals bij vitaminen en voedingssupplementen wel het geval is. Het is zelfs zo dat, bij ijzer bijvoorbeeld, al een bepaald niveau van ijzer aanwezig moet zijn in het lichaam opdat het ijzer zou kunnen opnemen.
Dit klinkt allemaal heel mooi, zeker als je de kilo’s er steeds maar ziet afvliegen. Alleen kosten die supplementen ongeveer € 70 per maand. En als je het echt nodig hebt, moet je ’s avonds nog andere supplementen bijnemen en zit je aan het dubbele.
Deze dokter is in onze streek bekend als een zeer goede dokter, die ook graag een beetje alternatief werkt. Hij haalt zijn producten en testen uit Duitsland en is daarmee de enige in België die ermee werkt. Ik ben blij dat hij mij kan helpen, maar bij het woordje alternatief gaat er steevast een alarmbelletje bij me rinkelen. Onnodig misschien, maar toch.
Heeft er nog iemand aminozuren als supplement gekregen? Of weet iemand hier genoeg van om te zeggen dat het werkt of niet? Vitaminen halen in elk geval niet veel meer uit bij mij.
aminozuren als voedingssupplement?
Moderator: Moderators
- epagneulbleu
- Actief lid
aminozuren als voedingssupplement?
Leg hem uit dat je een beperkt budget hebt en dat hij je een "alternatief" moet voorstellen.specifieke voedingssupplementen gaf , die hij alleen verkocht
Wat is het meest noodzakelijke van die producten?
Wat kan je in een later stadium toevoegen als de eerste producten (tekorten) wegvallen?
Zijn producten zullen wellicht goed zijn maar hij moet jouw budget respecteren. Op die supplementen boekt hij veel winst.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.