Duitse studie vindt XMRV!

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws, artikelen en onderzoek over ME (cvs)

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Punika
Actief lid

Bericht door Punika »

Ik zie dat Zuiderzon het artikel inmiddels heeft vertaald:

http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-574.html

Waar volgens de Nederlandse en Engelse studies XMRV in Europa niet voorkwam, ook niet in controls (terwijl het WPI ook 4% XMRV-besmetting vond in controls), zijn Duitse wetenschappers nu tot andere bevindingen gekomen. Zie voor meer info het artikel.

Als ik het goed begrijp:
Ging niet specifiek over ME maar over XMRV in immunologisch incompetente gevallen vs gezonde mensen

gevonden +-4% in controls, 10% in "immunosurpressed patients"

PCR methode, maar eerst op kweek gezet (cultured), in tegenstelling tot de drie negatieve studies, die alleen PCR toepasten.

Mijn idee, maar zeker geen feit, en misschien "wishful thinking" :
Net zoals met een ander virus zoals HIV: als je immuunsysteem zwak is, heb je meer kans om HIV op te lopen als je eraan blootgesteld wordt, net zoals je meer kans hebt om pfeiffer of iets dergelijks te krijgen...

En met XMRV is dat blijkbaar logischerwijze ook het geval…

Vergelijk HIV /AIDS met ME/XMRV:

Als je bijvoorbeeld zou zeggen dat van gezonde mensen x% HIV heeft, dan zal in een groep immuunincompetente mensen misschien 2x % HIV hebben, maar van AIDS patiënten heeft IEDEREEN HIV

En van gezonde mensen heeft dus 4% XMRV, immunosurpressed mensen 10%, en ME patiënten meer dan 98% volgens Science

De 10% doet dus niks af aan de idee dat XMRV bij ME pathogeen is, het sterkt juist eerder deze gedachte
Dit door het (enorme) verschil tussen andere mensen met een verzwakt imuunsysteem dat dit virus bij zich draagt en het percentage dat bij ME-patienten werd gevonden

Bovenstaande is mijn interpretatie, en zeker geen feit..hopelijk weten we snel meer
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door tanto »

Hier wordt ik best wel vrolijk van, dankjewel.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
Plaats reactie