idem voor gierst, bevat ook veel eiwit. ik heb bvb ook al gierstkroketjes gemaakt met een mengeling van gierst en aardappel, of gierstkoek met bloemkool.
zowel met gierst als met quinoa kan je bvb vegetarische burgers maken, gemengd met verschillende groentes, maar dan moet je wel glutenvrij paneermeel gebruiken. ze hebben dit bij Schar.
peulvruchten en noten zijn idd niet toegelaten bij het eliminatiedieet, het geeft veel te veel gisting in je darmen.
ei kan je vervangen door noEgg, het is te verkrijgen in de biowinkels. zo kan je bvb boekweitpannekoeken bakken met bvb een mengeling van boekweitmeel, rijst of maismeel en no egg. Ik doe het dan wel met lactosevrije melk, ik mag ook geen lactose, maar als je ook intolerant bent aan caseine mag lactosevrije melk ook niet.
er bestaat van valio, die van de lactosevrije melk, ook lactosevrije kaas en yoghurt.
ik at vroeger ook regelmatig vegetarisch, maar nu met het eliminatiedieet en zonder iets van kruiden wordt dit idd wel moeilijker gezien er ook een pak groenten zijn die niet mogen. Het is hier dus de laatste tijd veel (bio)kip tegenwoordig want vis mag ook niet meer dan 1 keer per week, het is een grote histamineopwekker .......Soja, zowat alle gekochte burgers dus, is trouwens ook niet goed, heel grote histamineopwekker, daar ben ik ook van af gestapt.
het is soms heel moeilijk en eentonig maar je wordt wel vindingrijk op de duur.
Ik heb onlangs een cake gebakken met glutenvrije bakmix van Schar, lactosevrij melk, nepsuiker van tagatesse en noEgg. het enige echte erin waren de appels

In het boek van tobback staat niet echt iets specifiek voor vegetariers voor zover ik mij herinner maar als je twijfels hebt zou ik toch eens proberen mailen naar haar. Leg haar je probleem uit en zeg dat het te ver is om naar haar te komen en dat je patient bent bij DML, ze zal wel antwoorden denk ik, ze is heel behulpzaam en vriendelijk ........