UZ Gent versus dokter Lambrechts

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

Plaats reactie
matkim
Beginner

Bericht door matkim »

Hallo iedereen,

In september maakte ik een afspraak bij dokter Lambrechts in Gent,kon pas bij hem terecht eind maart.Daarom maakte ik ook een afspraak in het UZ in Gent,oorspronkelijk was dat voor begin februari,maar werd door hen verplaatst naar begin maart.
Daar werd toen enkel bloed genomen,en heb ik een massa afspraken,3 keer psychiater,fietsproef,slaaptest,allemaal verschillende dagen,en dit over een periode tot in augustus,door de lange wachtlijsten.
Nu ben ik dus intussen bij dokter Lambrechts geweest,bloedafname,fietsproef,longfunctieproeven,echografie,dat is al allemaal gedaan,enkel nog een wachtlijst voor een soort" armband",die dan 3 dagen je slaapritme,bloedgassen en nog een aantal andere dingen meet.
Nu dus de vraag,moet ik nog naar het UZ,of is dit gewoon alles dubbel laten testen.Wat als er bij dokter Lambrechts,CVS als diagnose volgt,aanvaarden ze dit in het ziekenfonds ook,of moet het van een "referentiecentrum" komen.
Wil alle testen doen die nodig zijn,maar de 3 afspraken bij de psychiater zijn samen 190 euro,en niets terugbetaalbaar,dus als het niet moet dan liever niet.
Maar aan de andere kant wil ik mijn afspraken ook niet zomaar opzeggen?

Wie weet wat ik best zou doen?

Vriendelijke groet

matkim
vivijan
Gevorderd lid

Bericht door vivijan »

Matkim, ik ben in behandeling bij Dr. Lambrechts.

Het ziekenfonds aanvaard al mijn verslagen van hem, ik heb nog nooit geen problemen gehad.

Viviane
matkim
Beginner

Bericht door matkim »

Hallo

Gezien er niemand is die mij advies kan geven heb ik besloten om de testen in het UZ te laten doorgaan.Heb dan ineens ook een "second opinion",kan misschien nog van pas komen ten opzichte van het ziekenfonds/Riziv.Maandag mijn eerste gesprek bij de psychiater,zie er wel tegenop,weet niet goed van ik van zo'n dokter mag verwachten.

Groetjes

Matkim
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door JannekeB »

Zeker weten dat elk verslag er 1 is. Je doet er goed aan.
De psych hoef je niet bang voor te zijn, je vertelt wat je wilt vertellen en wat je niet kwijt wil dat zeg je niet (jeempie sorry voor de zin)
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

Fietsproef is maar 1x per jaar terugbetaald door Riziv.

Zelfde testen dubbel laten doen lijkt me dat dit niks toevoegt als je het resultaat al kent (tenzij de eerste proeven afkomstig zouden zijn van een non-believer, maar dat is niet het geval). Aanvullende testen zijn dan wel weer nuttig.

Over psychiater: als je aan een verslag kan komen dat je psychisch gezond bent, is dit nuttig voor je verweer later tegen instanties.
Alleen is de vraag of je een 'positief' verslag zult kunnen krijgen van een referentiecentrum waar ze n.b. het psychosociaal model hanteren en ervan overtuigd zijn dat er psychisch iets niet goed zit.
Hoop doet leven!
dullegreet
Actief lid

Bericht door dullegreet »

matkim schreef:Hallo iedereen,

.
Wil alle testen doen die nodig zijn,maar de 3 afspraken bij de psychiater zijn samen 190 euro,en niets terugbetaalbaar,dus als het niet moet dan liever niet.
Maar aan de andere kant wil ik mijn afspraken ook niet zomaar opzeggen?

Wie weet wat ik best zou doen?

Vriendelijke groet

matkim
Voor consultaties bij een psychiater krijg je wel terugbetaling gezien dit een arts is en je een doktersbriefje krijgt, het zijn de afspraken bij de psycholoog die je niet terugbetaald krijgt. Ik betaalde daar toendertijd in UZG 35 euro per sessie voor .....
matkim
Beginner

Bericht door matkim »

volgens de verpleegster moet ik de eerste keer € 190 betalen,dit is voor 3 sessies,en is niet terugbetaalbaar door het ziekenfonds.
Zal maandag nog eens informeren,alvast bedankt voor de info.

Groetjes

matkim
linde
Beginner

Bericht door linde »

Dag matkim,
Hoe was het in het UZGent? Ik moet er nl. binnenkort ook naar toe. Ik had reeds een gesprek met prof. Pevenagie (of zoiets) en moet nu ook drie maal gaan voor die psychologische gesprekjes. Je krijgt er idd niets van terug omdat het geen gesprekken zijn met een psychiater.
Ik weet ook niet echt wat de visie is in Gent.
Groetjes, Linde
dullegreet
Actief lid

Bericht door dullegreet »

de visie in gent is dat het tussen je oren zit en je CGT moet doen .......................
linde
Beginner

Bericht door linde »

Bedankt voor je antwoord.
Wat is dan de meerwaarde om je daar te laten testen? Ik weet zeker dat het niet tussen mijn oren zit en moet jullie gelukkig daar niet van overtuigen...
Zijn er dan referentiecentra in België die je wel serieus nemen?
Groetjes, Linde
matkim
Beginner

Bericht door matkim »

Hallo

Intussen ben ik twee keer naar de psycholoog geweest in het UZ.De eerste keer is het een"gesprek",dit duurde ongeveer 1 uur.Dan krijg je een aantal vragen mee,die moet je thuis beantwoorden en de volgende week terug meenemen.De tweede keer is het ook allemaal vragen,is precies een examens,dit duurde meer dan 1 uur,en ik moet zeggen,na het invullen was ik op.
Intussen heb ik vorige week ook het slaaponderzoek gehad,eind van de maand moet in voor de derde keer naar de psycholoog en de eerste week van juni terug naar de dokter (Erica Sermyn),voor de uiteindelijke diagnose.

Groetjes
Matkim
Plaats reactie