Endocrinoloog omgeving Antwerpen

Zoek je een arts, behandelcentrum of wil je contact met mensen met ME etc? Hier kan je je oproepjes plaatsen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Endocrinoloog omgeving Antwerpen

Bericht door marlène »

Na anderhalf jaar ben ik toe aan een check-up. Wie kent er een endocrinoloog vertrouwd met M.E., liefst in de omgeving van Antwerpen?
katia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 71
Lid geworden op: 09 aug 2009, 18:02

Bericht door katia »

Ik ben vroeger bij een endocrinologe geweest (Dr Pascale Abrams), voor ik CVS/ME had. Ze behoorde toen tot het team van dr. Abs (die van zover ik weet op pensoen is!?) die onderzoek doet/deed naar CVS/ME veroorzaakt door wiplash.

Toen zat Abrams in het UZA, maar nu geloof ik in het Augustinus, maar ze heeft ook ergens een privépraktijk denk ik.
Ik ben er sinds niet meer geweest dus ik weet niet wat haar precieze mening rond CVS/ME is.

Groetjes,
Katia
Gebruikersavatar
myriam
Beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 okt 2009, 13:16

Bericht door myriam »

Hierbij wil ik melden dat emeritus professor dokter Abs opnieuw consulteerbaar is in privépraktijk.
In het verleden was er op cvs-online een topic met de problematiek hierrond.Ik vind die niet meer terug en post daarom hier dit gegeven.
Wie patiënte was bij hem, is persoonlijk op de hoogte gebracht.
Het is niet aangewezen voor alle cvs-patiënten om naar een endocrinoloog te stappen. Wel in het geval als je een hersentrauma hebt opgelopen.

Vriendelijk groet,
Myriam
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

myriam schreef:In het verleden was er op cvs-online een topic met de problematiek hierrond.Ik vind die niet meer terug en post daarom hier dit gegeven.
Heb het topic op cvs-online gerecupereerd naar hier:
Topic Dr. Abs
myriam schreef:Het is niet aangewezen voor alle cvs-patiënten om naar een endocrinoloog te stappen. Wel in het geval als je een hersentrauma hebt opgelopen.
Dat is even te kort door de bocht. Nu denk je alleen aan groeihormoondeficiëntie door hersentrauma.
ME/CVS-patiënten hebben wel degelijk heel vaak endocrinologische problemen zonder hersentrauma. Denk hierbij aan problemen met bijnieren (cortisol, aldosteron), schildklier, melatonine, prolactine, ...en groeihormoondeficiëntie kan tenslotte ook zonder hersentrauma :wink:
Hoop doet leven!
Gebruikersavatar
myriam
Beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 okt 2009, 13:16

Bericht door myriam »

Bedankt om de topic te recuperen naar hier.

Wat het te kort door de bocht gaan, heb je mijn zin blijkbaar verkeerd begrepen. Met "niet aangewezen voor alle" sluit ik niet uit dat sommigen wel daar nood aan hebben. Uiteraard kan je ook endocrinologische problemen hebben zonder hersenletsel, zoals deze die je opnoemt. En natuurlijk kan je ook groeihormoondeficiëntie hebben zonder trauma door bijv. een gezwel. Wie een hersentrauma heeft opgelopen, gaat vaak alleen naar een neuroloog en daarom schreef ik dat het dan zeker aangewezen is dat je ook endocrinoloog raadpleegt als je klachten blijven.

Een :wink: terug.
Plaats reactie