hallo shanak
welkom alvast
Lupus kan je onder controle krijgen met medicatie en een anti-ontstekingsdieet (denk aan paleo-dieet, geen gluten, mais wat grote moleculen bevat die in je bindweefsel blijven vastzitten en op lange termijn een bron van fibromyalgie kunnen worden).
Als je er al lang met rondloopt, is het ook interessant om de werking van je bijnieren, schildklier, vitamine B12, gamma globulines, eiwitten, antistoffen tegen virussen zoals pfeiffer, cytomegalovirus, chlamydia pneumonia, mycoplasma e.d. na te kijken.
eigenlijk zou een endocrinoloog en een reumatoloog je eens goed moeten doorlichten. Vraag daarna alle uitslagen op en wees kritisch.
In grote ziekenhuizen geven ze niet makkelijk de diagnose lupus, vaak de ene keer wel, dan weer niet. Je zal merken dat ze die pas geven als je al in een "terminale" fase bevindt en al je organen aangetast zijn. Terwijl het logischer is dat de diagnose moet gegeven worden als de ziekte actief is en nog afgeremd kan worden. Kom dus voor jezelf op. Je bent nog jong en zwangerschappen hebben vaak een slechte invloed op het verloop van de ziekte.
Zelf ben ik heel erg geholpen met low dose naltrexone. Dat is een medicijn om meer endorfinen aan te maken. Mensen met een auto-immuunziekte hebben dat te weinig. Sinds ik LDN neem, maak ik geen antistoffen meer aan en ben ik minder vermoeid. De rode vlekken zijn na verloop van tijd (reken meer dan een jaar) ook een pak verminderd.
Lees je eens in op
www.ldnscience.com en
www.lowdosenaltrexone.nl
Misschien heb je er wat aan