Glaxo Smith Kline financiert XMRV replicatiestudie

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws, artikelen en onderzoek over ME (cvs)

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Punika
Actief lid

Bericht door Punika »

dat Glaxo Smith Kline nu ook bezig is met een replicatiestudie is toch echt goed nieuws.
Dit is het qua grootte 2e farmaceutische bedrijf ter wereld, dus die hebben wel wat liquide middelen om het goed aan te pakken.
Daarnaast gaan ze ook de Canadese Criteria toepassen op hun patientenselectie, die o.a. van Dr Klimas zullen komen.
Zoals op het forum van de vorige post al is aangegeven: een groot farmaceutisch bedrijf gaat niet zomaar zoiets doen, zoveel geld steken in een project, die hebben toch een goed vertrouwen erin met het oog op ontwikkeling van toekomstige medicatie. en ze gaan dus volgens de Science methodiek te werk. Hoopgevend!

Replication Study of Whittemore-Peterson XMRV Findings
“Glaxo Smith Kline, a pharmaceutical firm in Research Triangle Park, NC, has funded a new study that will evaluate CFS patients with characteristics similar to the Science paper. CFS patients known to have XMRV from the Science paper will be used as a positive control. This study is designed to estimate the prevalence of XMRV in CFS subjects (selected by the modified Fukuda criteria and the Canadian criteria) and healthy control subjects.

“Ethics board approval is pending, but we expect this study to begin shortly. GSK will obtain specimens for this study from [patients diagnosed by] Hunter-Hopkins Center (Charlotte, NC) as well as Drs. Klimas (Miami), Bateman (Salt Lake) and Gluckman (Philadelphia) in order to sample subjects from diverse geographic locations. Samples will be provided anonymously by the new SolveCFS BioBank, recently funded by the CFIDS Association…”
stier
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door stier »

Dat is zeker heel goed nieuws als de farmaceutische industrie er geld in gaat steken! Zo zijn ook aandoeningen zoals hoge bloeddruk, diabetes, migraine e.d. ´groot geworden´. Met alleen patientengroepen en enkele welwillende dokters komen we er niet. Goed nieuws ja! :D
wendy123
Actief lid

Bericht door wendy123 »

wow echt goed nieuws!!!!
Punika
Actief lid

Bericht door Punika »

Over deze studie verscheen reeds eerder een bericht op de site van The ME Association :
http://www.meassociation.org.uk/index.p ... Itemid=161

Vooral de onderste alinea klinkt veelbelovend:

So far no one has been able to corroborate the Whittemore-Peterson results, but we remain hopeful that by choosing the right subjects and the right techniques, this planned study will be able to confirm Dr. Peterson’s findings. Then work can begin to understand how XMRV affects PWCs, and how we could possibly treat it.
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Alie »

deze glaxosmith kline
heeft wel mijn medicijnen uit de handel gehaalt die ik sinds 1976
gebruikt ,en ik kan geen andere kan verdragen
zoals veel patienten
annac
Gevorderd lid

Bericht door annac »

Uiteindelijk heb je de grote industrieen wel nodig. Die hebben later wellicht de macht om op grote schaal zaken a/h licht te brengen.

Als straks op grotere schaal mensen uit de arbeidsmarkt beginnen te vallen wordt de noodzaak al groter. Zo werken dingen nu eenmaal. En relatie met andere ziekten als HIV en kanker zijn er wel egelijk.
Punika
Actief lid

Bericht door Punika »

Klopt Annac..
Alie, ik zeg ook niks goeds over de bedoelingen van GSK. De farmaceutische industrie is gewoon op winst gericht, dus die duiken ergens in als ze denken dat er handel in zit( en vice versa natuurlijk) ...dus zodra er genoeg evidentie is dat er een verband is tussen ME en XMRV, zullen ze er uit winstbejag induiken.
Hoewel het misschien verwerpelijk/onethisch is dat het zo werkt , in dit geval kan het in ons voordeel zijn...
Plaats reactie