XMRV onderzoek in hogere versnelling

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

Plaats reactie
yogan
Beginner

Bericht door yogan »

Het mogelijke risico op verspreiding van XMRV via bloedtransfusies heeft ervoor gezorgd dat er een federale werkgroep opgericht is in de USA. Er zullen 6 laboratoria bij betrokken worden waaronder FDA, CDC en Whittemore Peterson Institute.
Taken van deze werkgroep:
- onderzoeken welke testen het meest geschikt zijn om XMRV te vinden,
- daarna zullen alle laboratoria stalen krijgen waarvan ze moeten nagaan of ze al dan niet besmet zijn met XMRV en hopelijk komen de resultaten een beetje overeen
- onderzoek naar de verspreiding van XMRV (geografisch, tijd, geslacht, leeftijd) met behulp van bevroren bloedstalen van bloedbanken vanaf 1970 tot nu.

Resultaten voor de eerste taak, bepalen van de meest geschikte test, worden al binnen enkele weken verwacht.
Niet inbegrepen in de studie is onderzoek naar de gevolgen van een XMRV besmetting. Is het virus onschuldig of kwaadaardig? Daar zullen we nog even op moeten wachten.

Geen woorden, maar daden. Als het goed is, mag het ook eens gezegd worden over de USA.
Waar blijft het antwoord van de EU of de Belgische en Nederlandse regering? Zouden ze op het ministerie van volksgezondheid, in het parlement of op de nieuwsredacties al van XMRV gehoord hebben? Zoeken naar XMRV op de portaalsite van het ministerie van volksgezondheid (België) levert in elk geval niks op.

Yogan

http://blog.aboutmecfs.org/?p=1331

Zie artikel Potentieel risico XMRV onder de loep :wink: Admin
verlorengezondheidman
Gevorderd lid

Bericht door verlorengezondheidman »

@yogan;

Bedankt voor je bijdrage in deze ;-)

Het doet mij deugd dat er een soort van Taskforce is opgericht m.b.t. XMRV-onderzoek door de U.S.A.
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
yogan
Beginner

Bericht door yogan »

yogan schreef: Zie artikel Potentieel risico XMRV onder de loep :wink: Admin
Ik zweer dat ik de zoek-functie gebruikt heb om te zien of het al eerder door iemand gemeld was, maar blijkbaar wordt er enkel in de berichten op het forum gezocht. :wink:
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

Er zijn twee zoekfuncties

zoekfunctie op de site (knop bovenaan in de zwarte balk). Deze zoekt op de site: artikels, etc. niet op forum.
zoekfunctie op forum in het forum zelf. Deze zoekt in forumberichten.
Hoop doet leven!
Plaats reactie