(Na inspanning) pijn in benen
Moderator: Moderators
Pijn in de benen... als dat nou eens ooit zou willen stoppen. Lang gedacht dat het uitstralende pijn vanuit m'n rug was. Heb er drie injecties voor gekregen in m'n ruggemerg... Geen oplossing natuurlijk. Is geen fibro volgens dr Lambrecht maar een bewijsbare spasmofilie. Maw de spieren komen nooit in rust, blijven gespannen. Zou iets te maken hebben met melkzuur in de spieren. Ik neem magnesium, 2 verschillende spierontspanners Epsipam en dan 3 keer 5 druppletjes van produkt x(die vrij zwaar zijn...); hopen Tramadol en Daphalgan codeine (reken in een orde van min 10 van elk per dag), elke morgen een warm bad, en wellicht nog wat zaken die ik vergeet.
Helpt niet, geeft me enkel de mogelijkheid een klein beetje te functioneren... om dan steeds weer te crashen.
Dus ja,... ik denk dat het er gewoon bijhoort.
Helpt niet, geeft me enkel de mogelijkheid een klein beetje te functioneren... om dan steeds weer te crashen.
Dus ja,... ik denk dat het er gewoon bijhoort.
Rekken rekken rekken wat niet hetzelfde is als stretchen.
Een cvs-vriendelijke kinesist kan je zeker helpen rekvriendelijke oefeningen aanleren die je dagelijks naar believen uitvoert. Na een tijdje zal het beteren. Spasmofilie is een typisch verschijnsel van over je grenzen te zijn gegaan. Het duurt een paar maanden voor het uit je lijf is.
Niet pogen te functioneren Vic, eerst rusten
Functioneren komt daarna wel.
Een cvs-vriendelijke kinesist kan je zeker helpen rekvriendelijke oefeningen aanleren die je dagelijks naar believen uitvoert. Na een tijdje zal het beteren. Spasmofilie is een typisch verschijnsel van over je grenzen te zijn gegaan. Het duurt een paar maanden voor het uit je lijf is.
Niet pogen te functioneren Vic, eerst rusten

Functioneren komt daarna wel.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Je zegt een paar maanden, is nu 2 jaar... Zou ik mezelf dan blijven overbelasten? Ik doe nu al zo weinig....
Ben nu weer 36u van de kaart. Eergisterenavond enorm moe geworden, veel pijn en begint nu een klein beetje te beteren. Gaat altijd gepaard met heel veel pijn in de benen (net zoals je koorts hebt, een griep of zo), ademen kost een beetje moeite, duizelig, niet alles beseffen, alles zo donker rond m'n hoofd, buikkrampen, maagkrampen en heel erg slecht slapen... (Ook te vergelijken met een koortsige slaap). Maar die pijn in m'n benen is constant, stopt nooit. Verminderd enkel met veeeeeel pillen, spierontspanners, warm bad. Rust helpt me niet hierbij...
En zo maar altijd klagen en zagen he haha.... Zouden we niet beter eens op het forum zetten wanneer we iets niet hebben? lol, zouden we misschien allen een beetje gelukkiger worden
Ben nu weer 36u van de kaart. Eergisterenavond enorm moe geworden, veel pijn en begint nu een klein beetje te beteren. Gaat altijd gepaard met heel veel pijn in de benen (net zoals je koorts hebt, een griep of zo), ademen kost een beetje moeite, duizelig, niet alles beseffen, alles zo donker rond m'n hoofd, buikkrampen, maagkrampen en heel erg slecht slapen... (Ook te vergelijken met een koortsige slaap). Maar die pijn in m'n benen is constant, stopt nooit. Verminderd enkel met veeeeeel pillen, spierontspanners, warm bad. Rust helpt me niet hierbij...
En zo maar altijd klagen en zagen he haha.... Zouden we niet beter eens op het forum zetten wanneer we iets niet hebben? lol, zouden we misschien allen een beetje gelukkiger worden

- vlindertje5
- Beginner
Na inspanning last van benen
Topic samengevoegd. Admin
Hallo,
Na inspanning (of zoals nu over mn grenzen zijn gegaan) heb ik zn last van mn benen...
Heb dit ook wel in mn armen en schouders.
Ze zeggen dat het verzuring is..
Wie herkent dit? en wat doen jullie er tegen?
Ik hoop te horen,
Groetjes Judith
Hallo,
Na inspanning (of zoals nu over mn grenzen zijn gegaan) heb ik zn last van mn benen...
Heb dit ook wel in mn armen en schouders.
Ze zeggen dat het verzuring is..
Wie herkent dit? en wat doen jullie er tegen?
Ik hoop te horen,
Groetjes Judith
In volgorde wat ik nu het meest gebruik en afhankelijk van de mate waarin mijn lijf signalen afgeeft:
- veel water drinken voor en na de "training"
-volgende dag een lichte "training" (stukje wandelen of fietsen in mijn geval)
- dosis vitamine b-12 verhogen (vlak voor het sporten) en dagen dat je last hebt
- rustig ademhalen en spieren ontspannen houden
- trainingsniveau zoeken waarbij ik om de dag even actief kan zijn zonder al te veel last
- Green Magma- of Chlorellatabletjes (voor ontgifting)
- magnesium gebruiken (bij neiging tot kramp in voet of been)
- melatonine gebruiken (voor beter herstel tijdens de slaap- is waarschijnlijk te persoonlijk en niet algemeen geschikt)
Goed herstel, Henny
- veel water drinken voor en na de "training"
-volgende dag een lichte "training" (stukje wandelen of fietsen in mijn geval)
- dosis vitamine b-12 verhogen (vlak voor het sporten) en dagen dat je last hebt
- rustig ademhalen en spieren ontspannen houden
- trainingsniveau zoeken waarbij ik om de dag even actief kan zijn zonder al te veel last
- Green Magma- of Chlorellatabletjes (voor ontgifting)
- magnesium gebruiken (bij neiging tot kramp in voet of been)
- melatonine gebruiken (voor beter herstel tijdens de slaap- is waarschijnlijk te persoonlijk en niet algemeen geschikt)
Goed herstel, Henny
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
- vlindertje5
- Beginner
Bedankt voor je reactie.
Waar kan je b12 krijgen? want ik slik dat verder niet.
Lees het Vit B12 - topic Admin
Waar kan je b12 krijgen? want ik slik dat verder niet.
Lees het Vit B12 - topic Admin
- verlorengezondheidman
- Gevorderd lid
Hier exact hetzelfde trillende armen benen na (lichte) inspanning, ontstaan na de INFECTIEJannekeBoZ schreef:Ik heb na inspanning ook trillende benen.... en bij het naar beneden gaan op een trap is het of mijn benen alle kanten op wapperen (spaghettibenen noem ik dat)

Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98
LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
LyME en co's INFO-topic!
En soms doet de handeling op zich al pijn....
Gisteren: met mijn hoofd voorover in de douchebak om mijn haren te wassen. De achterkant vanmijn benen, mij rug, mijn armen... alles schoot vast. \Vandaag wilde ik wat spulletjes (kleine prullaria) in een kastje zetten uit een doos. Mijn rugspieren waren het er duidelijk niet mee eens. Maar als ik de tabel van de VO2 max bekijk scoor ik "erg slecht" dus mijn spieren zullen wel snel verkrampen.... 

- verlorengezondheidman
- Gevorderd lid
bloemetje schreef:Ben je al eens een fysiotherapeut gaan zien? Ik had rugklachten en dat was volgens haar een 'typische kantoorklacht' van het teveel zitten (of liggen?!), maar in ieder geval dus te weinig beweging. Met een paar simpele oefeningen was ik binnen een paar weken van mijn klachten af (grotendeels toch) en weet ik nu wat te doen als het weer de kop op steekt.verlorengezondheidman schreef:@niessie;
De laatste tijd heb ik steken onderin mijn rug, ik vermoed dat het met ME/CVS te maken heeft, heb jij daar ook last van, zouden het (aangetaste?!) zenuwen kunnen zijn die daar zitten??
Behalve dat je wervels niet goed op hun plek kunnen zitten (zelfs als je zoveel zit als wij, probeer dan maar eens je rug keurig recht te houden - buik in, borst naar voren), kan het ook op een andere manier met te weinig beweging te maken hebben, nl: hierdoor zou je je afvalstoffen uit je lijf niet kwijt kunnen en deze gaan dan in gewrichten zitten. Klinkt in beide gevallen heel onschuldig, maar kan wel een vervelende bijwerking zijn als het pijnlijk is.
Succes ermee, groetjes!
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
LyME en co's INFO-topic!
LyME en co's INFO-topic!
Ik heb altijd bijzonder veel gelopen vóor mijn klachten en nu loop ik dagelijks nog steeds vele kilometers.
Desondanks heb ik ook altijd (vaak al na een uur) pijn aan m'n benen, dat terwijl die juist het best ontwikkeld zijn gezien m'n marathon-verleden en vele duursporten.
Ik link het ook puur aan m'n mogelijke CVS aangezien ik hier voorheen nooit last van gehad heb, liep wandeltochten van 70km aan elkaar gesloten op een dag, deed wel 6 uur voetballen in een middag en fietste bijzonder veel en nu doe ik nog steeds veel maar het wordt maar niet beter.
Wat ik ook merk, zodra ik een trap op moet start de verzuring wel érg snel in m'n bovenbenen, al na een trede of 15/20.
Echt alles werkt ook in extremen, ga ik een uurtje voetballen, heb ik 2 dagen last van m'n lies, ga ik hardlopen dan krijg ik pijn in schenen en bovenbenen en het herstelt zo verdomde traag.
M'n benen zijn nog steeds éen bonk spier, alleen functioneren ze voor geen meter meer, heb trouwens ook geen overgewicht (79 kilo bij 1.91 meter) of wat dan ook, dus waar het vandaan komt is mij een raadsel.
Desondanks heb ik ook altijd (vaak al na een uur) pijn aan m'n benen, dat terwijl die juist het best ontwikkeld zijn gezien m'n marathon-verleden en vele duursporten.
Ik link het ook puur aan m'n mogelijke CVS aangezien ik hier voorheen nooit last van gehad heb, liep wandeltochten van 70km aan elkaar gesloten op een dag, deed wel 6 uur voetballen in een middag en fietste bijzonder veel en nu doe ik nog steeds veel maar het wordt maar niet beter.
Wat ik ook merk, zodra ik een trap op moet start de verzuring wel érg snel in m'n bovenbenen, al na een trede of 15/20.
Echt alles werkt ook in extremen, ga ik een uurtje voetballen, heb ik 2 dagen last van m'n lies, ga ik hardlopen dan krijg ik pijn in schenen en bovenbenen en het herstelt zo verdomde traag.
M'n benen zijn nog steeds éen bonk spier, alleen functioneren ze voor geen meter meer, heb trouwens ook geen overgewicht (79 kilo bij 1.91 meter) of wat dan ook, dus waar het vandaan komt is mij een raadsel.
Rotterdammers kennen de vreselijkste dingen zeggen en het toch goed bedoelen!
Pijn in de benen, zeer herkenbaar. Ikzelf draag steunkousen omdat ik andere problemen heb, maar dit helpt me gedeeltelijk. Helpen tegen zwellingen en mn benen zijn er precies beter door ondersteund. Als ik zit, eraan denken om de benen op een krukje wat hoger te leggen. Slapen is met de benen wat hoger. Neem ook medicatie voor vasculatisatie, maar zoals ik al zei ik heb andere problemen in de benen. Dus last van vermoeidheid, slappe spieren + vasculaire problems.
Spierkrampen, zeer zeer zeer herkenbaar. Helaas.
Heb er woensdag nog een felle gehad vertrekkend van nek tot arm + vingers. Moment van de kramp doet zo'n pijn, maar dagen erna nog
Omdat ik last heb van spierkrampen/spasmen zit ik al dagelijks met dosis Diazepam. Een warme douche nemen, magnesium slik ik al, kiné zijn dingen die de pijn daarna wat verzachten.
Gevoel van krachteloosheid heb ik ook met momenten.
Wat ook herkenbaar is, is om niet te willen toegeven aan de problemen en beperkingen en zo nomraal mogelijk proberen te doen. Ik ben ook zo
Spierkrampen, zeer zeer zeer herkenbaar. Helaas.
Heb er woensdag nog een felle gehad vertrekkend van nek tot arm + vingers. Moment van de kramp doet zo'n pijn, maar dagen erna nog

Omdat ik last heb van spierkrampen/spasmen zit ik al dagelijks met dosis Diazepam. Een warme douche nemen, magnesium slik ik al, kiné zijn dingen die de pijn daarna wat verzachten.
Gevoel van krachteloosheid heb ik ook met momenten.
Wat ook herkenbaar is, is om niet te willen toegeven aan de problemen en beperkingen en zo nomraal mogelijk proberen te doen. Ik ben ook zo

Een hond heeft maar 1 doel in zijn leven. Zijn hart schenken.
Zoals ik eerder aangaf in een apart topic, zou Alkala N helpen tegen de verzuring die dergelijke klachten verergert.
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... highlight=
Ik heb het net aangeboden gekregen door mijn behandelende arts en de effecten zijn na 6 weken merkbaar volgens haar. Ik hou jullie zeker op de hoogte
Het "ontzuurt" het lichaam wat met een dieet niet meer mogelijk zou zijn eenmaal je een bepaalde grens bent overschreden.
Lijkt me heerlijk om van pijnlijke spieren verlost te zijn!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... highlight=
Ik heb het net aangeboden gekregen door mijn behandelende arts en de effecten zijn na 6 weken merkbaar volgens haar. Ik hou jullie zeker op de hoogte

Het "ontzuurt" het lichaam wat met een dieet niet meer mogelijk zou zijn eenmaal je een bepaalde grens bent overschreden.
Lijkt me heerlijk om van pijnlijke spieren verlost te zijn!