Waar heb jij door/buiten je ME nog meer last van?
Moderator: Moderators
Waar heb jij door/buiten je ME nog meer last van?
Heb jij nog andere aandoeningen naast je ME of misschien beter gezegd door je ziekte ME zou je hier dan eens willen vertellen welke? Misschien herken je het bij elkaar of vroeg je je al langer af of dat nou echt aan ME gerelateerd is. Ik denk aan aandoeningen als allergieen,candida,migraine,hypoglykemie,buikklachten en noem maar op, er is zoveel mogelijk.
RE: Waar heb jij door/buiten je ME nog meer last van?
Migraine, zeer gevoelig voor blaasontsteking, maag- en darmklachten (vooral heel snel na pikant/vet eten)..
Er is geloof ik nog veel meer maar dit schiet me zo te binnen..
Er is geloof ik nog veel meer maar dit schiet me zo te binnen..
Keep on rockin'
RE: Waar heb jij door/buiten je ME nog meer last van?
Ik heb ook nog last van maag-darmklachten (diaree en dan weer constipatie)en hypoglykemie. Vorig jaar had ik dan ook nog eens anorexia, omdat ik niets meer onder controle had, werd mijn gewicht mijn obsessie. Nu heb ik weer een normaal gewicht, want ik besefte dat ik door te dieeten niet beter zou worden, en ik deed er andere mensen ook heel veel verdriet mee. Maar ik heb het soms nog erg moeilijk, met het eten, en als ik dat wat bijgekomen ben, is dat een echte ramp. Maar het is gelukkig al beter dan in het begin, en ik eet weer normale porties.
-
- Beginner
Ik heb heel erg last gehad van maag/darm klachten. Was elke ochtend misselijk, en at heel slecht. ik heb dan ooki al jaren flink onder gewicht. De laatste tijd is mijn eetlust gelukkig een stuk beter, en ben dan ook sinds september 6 kg aangekomen (en trots...!). Maar de buikpijn blijft regelmatig terugkomen.
verder heb ik heeeel veel jeuk op de meest onmogelijke plaatsen. Dan komen er opeens rode bulten/blaren opzetten (net of ik me aan een brandnetel heb geprikt, maar dan groter), en die verdwijnen na een uur ook opeens weer. Hoezo vaag?
En ik heb veel last van mijn ogen. Jeuk, branderig, geirriteerd en zelfs met bril is mijn gezichtsvermogen niet optimaal te krijgen.
Er zal vast wel meer zijn, maar voorlopig schiet me even niet meer te binnen. Ik sta er ook maar liever niet te veel bij stil.
verder heb ik heeeel veel jeuk op de meest onmogelijke plaatsen. Dan komen er opeens rode bulten/blaren opzetten (net of ik me aan een brandnetel heb geprikt, maar dan groter), en die verdwijnen na een uur ook opeens weer. Hoezo vaag?
En ik heb veel last van mijn ogen. Jeuk, branderig, geirriteerd en zelfs met bril is mijn gezichtsvermogen niet optimaal te krijgen.
Er zal vast wel meer zijn, maar voorlopig schiet me even niet meer te binnen. Ik sta er ook maar liever niet te veel bij stil.
Ik heb ook last van darmklachten, heb regelmatig een opgezette buik.
Verder ben ik HSP, dat hoeft geen last te zijn, maar doordat ik er nog niet goed mee om weet te springen doet het me meer kwaad dan goed.
Verder nog veel klachten, maar doktoren schuiven dat allemaal naar CVS toe, dus daar weet ik het onderscheid ook niet tussen.
Verder ben ik HSP, dat hoeft geen last te zijn, maar doordat ik er nog niet goed mee om weet te springen doet het me meer kwaad dan goed.
Verder nog veel klachten, maar doktoren schuiven dat allemaal naar CVS toe, dus daar weet ik het onderscheid ook niet tussen.
*~.my life - look at my life - what will I become.~*
Imagine 24/7 pain.. You can?t .. So don?t say you know what I?m going through
Imagine 24/7 pain.. You can?t .. So don?t say you know what I?m going through
- Zuiderzon
- Site Admin
- Contacteer:
Een lastige vraag vind ik. Want welke ongemakken staan buiten ME/CVS en welke hangen er mee vast??
Hoofdzakelijk last van infecties (voornamelijk luchtwegen), fel ondergewicht, moeilijkheden met spijsverteringsstelsel, ...
hoewel ik al denk dat die laatste ook met ME/CVS vasthangen. Koorts, spier- en gewrichtspijn zijn sowieso al ME/CVS klachten. Flets/Broos haar en nagels hangt ook samen...Allergie?n die ik heb, zijn ook ontstaan door ME/CVS.
Hoofdzakelijk last van infecties (voornamelijk luchtwegen), fel ondergewicht, moeilijkheden met spijsverteringsstelsel, ...
hoewel ik al denk dat die laatste ook met ME/CVS vasthangen. Koorts, spier- en gewrichtspijn zijn sowieso al ME/CVS klachten. Flets/Broos haar en nagels hangt ook samen...Allergie?n die ik heb, zijn ook ontstaan door ME/CVS.
Laatst gewijzigd door Zuiderzon op 19 dec 2005, 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoop doet leven!
-
- Beginner
Ik denk dat je wel een groot risico loopt om als CVSpatient ondergewicht te krijgen, als je ook veel last van je darmen enzo hebt. Ik heb een paar jaar lang nooit zin in eten gehad. Ik moest wel eten, maar daardoor at ik nooit meer dan nodig (ideale manier om te lijnen!). Ik had dus steeds flink ondergewicht.
De laatste tijd gaat dat wel beter. Sinds ik op mezelf woon eet ik ook waar ik op dat moment zin in heb, in plaats van dat wat mn moeder me voorzet. Dus als ik last van mijn darmen heb, gewoon lichte kost. En ik ben nu al zes kilo aangekomen!
Het hoeft dus geen direct gevolg van CVS te zijn, maar het kan er zeker wel mee samenhangen denk ik. Aan de andere kant denk ik dat als je geen problemen met je eetlust hebt, je eerder risico loopt op overgewicht, doordat je weinig beweegt.
De laatste tijd gaat dat wel beter. Sinds ik op mezelf woon eet ik ook waar ik op dat moment zin in heb, in plaats van dat wat mn moeder me voorzet. Dus als ik last van mijn darmen heb, gewoon lichte kost. En ik ben nu al zes kilo aangekomen!
Het hoeft dus geen direct gevolg van CVS te zijn, maar het kan er zeker wel mee samenhangen denk ik. Aan de andere kant denk ik dat als je geen problemen met je eetlust hebt, je eerder risico loopt op overgewicht, doordat je weinig beweegt.
Hallo, Ik heb ook last van ondergewicht..Ik eet wel en neem zelfs van die herbalife shakes erbij heb dus eigenlijk 4 tot 6 maaltijden per dag. Ik schommel tussen de 52 en de 54 kilo en ben 1.63 lang.
Mijn "gewone" ME klachten worden veel en veel erger als ik ongesteld moet worden en dat is een hele hele verschrikkelijk bijkomstigheid. Heb er ook nog nooit iemand met me over gehoord die dat ook had..dus ben benieuwd.. groetjes van mij.
Mijn "gewone" ME klachten worden veel en veel erger als ik ongesteld moet worden en dat is een hele hele verschrikkelijk bijkomstigheid. Heb er ook nog nooit iemand met me over gehoord die dat ook had..dus ben benieuwd.. groetjes van mij.
Ik was telkens ook heel misselijk..
Dus dat had ik bij de ka aangekaard (loop daar ook voor andere ziektes)
hij had toen een waterstof ademtest gedaan..
Dan krijg je heel veel lactose te drinken en dan moet je om het half uur in een apparaat blazen (duurd ongeveer 3 uur dat onderzoek)
Daaruit was dus gebleken dat ik lactose intollerantie heb. (toen zat ik eerst op een lactose beperkt dieet geen melk, vla enz.. maar dat dieet hielp niet en zit nu op lactose vrij.. zit gewoon overal in.. helaas nog weinig verschil)
Er is een kleine kans dat dat door mn cvs komt.. maar dat zijn ze allemaal nog aan het onderzoeken
liefs sacha
Dus dat had ik bij de ka aangekaard (loop daar ook voor andere ziektes)
hij had toen een waterstof ademtest gedaan..
Dan krijg je heel veel lactose te drinken en dan moet je om het half uur in een apparaat blazen (duurd ongeveer 3 uur dat onderzoek)
Daaruit was dus gebleken dat ik lactose intollerantie heb. (toen zat ik eerst op een lactose beperkt dieet geen melk, vla enz.. maar dat dieet hielp niet en zit nu op lactose vrij.. zit gewoon overal in.. helaas nog weinig verschil)
Er is een kleine kans dat dat door mn cvs komt.. maar dat zijn ze allemaal nog aan het onderzoeken
liefs sacha
* 8 jaar diabetes
* 2005: lactose intollerantie
* 2005: cvs
* 2005: schildklier stopt er langszaam mee
* 2005: spieren aan het verzuren
* tijd met mn nieren lopen tobben
www.members.lycos.nl/kisses16
* 2005: lactose intollerantie
* 2005: cvs
* 2005: schildklier stopt er langszaam mee
* 2005: spieren aan het verzuren
* tijd met mn nieren lopen tobben
www.members.lycos.nl/kisses16
Hoi,jessie schreef:Hallo, Ik heb ook last van ondergewicht..Ik eet wel en neem zelfs van die herbalife shakes erbij heb dus eigenlijk 4 tot 6 maaltijden per dag. Ik schommel tussen de 52 en de 54 kilo en ben 1.63 lang.
Ik heb dan ook last van ondergewicht, ik vond zelf al dat ik veel te weinig weeg maar de meeste dokters zeggen dat ik niet te dun ben, dat zijn wel opvallend altijd de mannelijke dokters, de vrouwelijke dokter zeggen wel altijd dat ik zo mager ben.
Maar ik weeg sinds ik ziek ben tussen de 42-46 ongeveer en ik ben 1.62. En probeer echt zo veel mogelijk te eten want het voelt niet fijn om zo magertjes te zijn.
En ik heb ook zo heel veel veel meer last als ik ongesteld ben/word echt niet meer normaal zo ziek dat ik daar van kan worden, super misselijk en energieloos en verschrikkelijke buikpijn en pijn in mijn benen en onrustige benen en zelfs koorts, maar wat ik opmerk is dat als het even ietsje beter gaat dat ik dan ook een suk minder heftig is. Toen ik niet ziek was had ik namelijk helemaal geen enkele last van die periode. Dus vroeg me ook af of dat ook bij ME hoort..
Ik ben met die laatste vraag even een apart topic begonnen, dan wordt het wat duidelijker en kan er beter over gediscussieerd worden zonder al te veel offtopic te gaan hier - M'loes
ok
en verder heb ik door/buiten ME nog last van:
uitgeputte bijnier
niet goed werkende schildklier maar daar word je dan toch juist dik van?? En ik ben alles behalve dik..
Maar goed ik zou ook hypoglykemie hebben en HPU lichte mate.
Heb daar een dieet voor maar toen ik dat dieet even heb gedaan was ik gelijk weer een paar kilo afgevallen, nou daar zit ik echt niet op te wachten om nog minder te wegen. Met dat gezonde en volkoren dieet zou ik 4 x zo veel moeten eten wil ik nog een beetje op gewicht blijven en aankomen. Nou dan ben ik alleen nog maar bezig met eten de hele dag want eten kost me zoveel energie, het bereiden, het eten en het verwerken.
Ik ben er maar mee gestopt en ben nu ook weer een beetje op safe gewicht en kan weer lekker alles eten. Maar denk er wel weer aan om dat dieet te volgen want slecht eten kost wel meer energie en zo heel streng is het dieet niet alleen lust ik die volkoren smaakloze spullen na een tijdje ook echt niet meer.
Wat een problemen he Ik ben soms best een twijvelaar
Laatst gewijzigd door Aisha op 06 feb 2006, 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
moe natuurlijk
moeilijke stoelgang
pijnlijke menstruatie
vaak snel gevoel te moeten plassen
rugklachten (+spier en gewrichtsproblemen ook andere delen vh lichaam)
stemmingswisselingen (soms)
koude handen en voeten (ook gewoon snel koud)
ook bleek gelaat (las dat ook bij iemand anders)
droge mond/moeite met slikken
hoofdpijn
Ik vergeet vast nog wel iets
Ik heb even al mijn klachtenopgeschreven omdat ik niet weet wat bij ME/CVS hoort. (ik heb trouwens nog geen diagnose ME/CVS)
moeilijke stoelgang
pijnlijke menstruatie
vaak snel gevoel te moeten plassen
rugklachten (+spier en gewrichtsproblemen ook andere delen vh lichaam)
stemmingswisselingen (soms)
koude handen en voeten (ook gewoon snel koud)
ook bleek gelaat (las dat ook bij iemand anders)
droge mond/moeite met slikken
hoofdpijn
Ik vergeet vast nog wel iets
Ik heb even al mijn klachtenopgeschreven omdat ik niet weet wat bij ME/CVS hoort. (ik heb trouwens nog geen diagnose ME/CVS)
- dullegreet
- Actief lid
heel erg last van maag en darmklachten, maag/slokdarmontsteking en bijna continu diarree voor het ogenblik. Candida dus ook. heel erg buikpijn de laatste tijd.
het last aan mijn ogen heb ik ook heel erg, ze zijn bijna continu "moe" waardoor ik moeilijk kan lezen en vaak ook slecht zie.
blaasontstekingen, ook een probleem.
oorpijn, heel vaak tegenwoordig.
zweetaanvallen, bijna continu koortsgevoel de laatste tijd.
vreselijk droge mond snachts, word er van wakker en moet dan drinken.
ontstoken sinussen en slijm dat al vijf jaar "vast" zit ergens in mijn keel/slokdarm.
quasi onbestaand libido, compleet de dieperik in getuimeld.
rugpijn, gewrichtspijn.
hartoverslag en hartkloppingen.
regelmatig keelpijn en gezwollen halsklieren. aften, ook enorm last van.
enz, enz, enz.
het last aan mijn ogen heb ik ook heel erg, ze zijn bijna continu "moe" waardoor ik moeilijk kan lezen en vaak ook slecht zie.
blaasontstekingen, ook een probleem.
oorpijn, heel vaak tegenwoordig.
zweetaanvallen, bijna continu koortsgevoel de laatste tijd.
vreselijk droge mond snachts, word er van wakker en moet dan drinken.
ontstoken sinussen en slijm dat al vijf jaar "vast" zit ergens in mijn keel/slokdarm.
quasi onbestaand libido, compleet de dieperik in getuimeld.
rugpijn, gewrichtspijn.
hartoverslag en hartkloppingen.
regelmatig keelpijn en gezwollen halsklieren. aften, ook enorm last van.
enz, enz, enz.