Vit B12 inspuitingen

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Heb je baat bij Vit B12 inspuitingen?

Ja, ik merk een verschil (vb minder spierpijnen, meer kracht)
56
41%
Ja, in het begin merkte ik verbetering, nu niet meer.
15
11%
Nee, bij mij helpt het niet (meer).
24
17%
Ik krijg geen Vit B inspuitingen.
43
31%

Totaal aantal stemmen: 138
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door niessie »

Punika :D het vreemde is dat 1 mg vitb12 wel vergoed wordt maar 10 mg ws niet :? ze zijn veel te bang bij Univé dat ik beter ga worden lijkt wel :shock:
Ze doen hun uiterste best om me tegen te werken!!

-> Is het niet belangrijker dat je de juiste dosis naar binnen krijgt (nl. het 10-voud!) en dat je snel enige verlichting voelt ipv al dan niet vergoeding? ZZ
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door niessie »

Ik heb de ampullen van 10 mg binnen :D
De huisarts wilt alleen niet dat ik deze Z zelf diepsubcutaan doe maar dat hij zelf de spuiten gaat zetten en dan im!
Ik spoot de 1mg zelf en dat ging best goed maar het is niet anders!

@Zuiderzon: natuurlijk is het belangrijker dat ik de juiste hoeveelheid binnen krijg alleen kan ik het niet uitstaan dat de 10mg ws niet vergoed gaat worden maar de 1mg wel en dat vindt ik eigenlijk schandalig :evil:
karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

Niessie,
Wat bedoel je dat je HA de spuiten gaat zetten en dan waarschijnlijk im?
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door niessie »

@Karolien: Ja dat klopt dan zou mijn huisarts liever zelf de spuiten willen geven im :D
Het is voor hem ook een hele nieuwe ervaring om zoveel te geven dat heeft hij nog nooit gedaan :shock: en dan bedoel ik de 10mg :wink:
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door niessie »

Ik heb in het begin van het gebruiken van de injecties toch echt een lichte verbetering gemerkt maar nu na 5 keer 1 mg (gaat wel 10 mg worden) heb ik weer last van toename onwerkelijkheidsgevoel :shock:
Ik hoop dat als ik volgende week 3 keer 10 mg (in opdracht DML) me weer beter ga voelen!!!
jiresa
Beginner

Bericht door jiresa »

Ik spuit sinds september vorig jaar b12. In het begin 2x per week, 5 weken lang. Daarna ben ik af gaan bouwen naar 1x per week, 1x per twee weken etc.. nu zit ik op 1x twee maanden.

In het begin merkte ik meteen een heel erg groot verschil, de dag nadat ik de injectie had gehad was ik altijd veel vrolijker en veel minder moe.
Na een aantal maanden echter, merkte ik nauwelijks nog verschil. Ik denk dat ik toen weer op een normale waarde zat.
Ik begon namelijk met een ernstig tekort, ik had een waarde van 70.

Jammer dat het niet meer werkt! Maar gewoon bijhouden dus..
Maartje
Donateur
Donateur

Bericht door Maartje »

Barb, ik had je berichtje nog niet gelezen! Wat vervelend zeg dat je dat 'gewoon moet accepteren.' Hopelijk wordt het niet steeds erger!

Voor iedereen bij wie de injecties ook zo'n pijn doen (ik kon me vaak een half uur niet bewegen, zelfs m'n tenen niet, daarna trok de pijn wel weg), ik heb er nu Xylocaïne bijgekregen. Super spul! Gister voor het eerst geprobeerd en na twee minuten kon ik al opstaan! Echt geweldig. Dus vraag daar om als je het nog niet hebt!

Ga nu overigens 3x per week spuiten. Wel zo fijn dat het dus wat minder pijn doet.
Punika
Actief lid

Bericht door Punika »

@ Maartje..ga je nu naar 3x per week omdat je aan DML hebt aangegeven dat je er een positief effect aan ontleent maar dat het maar 2 dagen aanhoudt, en heeft hij toen gezegd: nou dan mag 3 keer in de week ook wel? zoiets? Ik neem aan dat je het met hem hebt overlegd..
ben benieuwd aangezien ik ook wel merk dat ik me beter voel, vooral de 1,2 dagen na een spuit
Maartje
Donateur
Donateur

Bericht door Maartje »

Ja, precies hoe je het zegt. Ik gaf aan dat het me heel erg hielp, maar dat het na 1,5-dag ongeveer uitgewerkt was. Toen zei hij dat het maar 3x per week moest doen. Hij vertelde over een studie in Amerika die mensen 120 mg per week gaven en dat had nog geen schadelijke effecten, dus uiteindelijk zei hij dat ik ook elke dag mocht spuiten als ik daar zin in had, haha. Dus ik zou het zeker aankaarten de volgende keer, want blijkbaar kun je gewoon niet zo snel te veel doen en elk stukje beter voelen is meegenomen, toch?
mieks
Beginner

Bericht door mieks »

Vraagje aan de ervaren vit B12 spuiters..

krijg je van de injecties huiduitslag?
ik kreeg namelijk eerst tabletvorm en daarvan kreeg ik uitslag nu willen ze mij dus injecties geven maar ben ik nog steeds bang voor huiduitslag :(

ik hoop dat jullie uit ervaring mij antwoord kunnen geven

Liefs,
Mieks
bloemetje
Columnist
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Dus als ik het goed begrijp, dan kan je voor deze tabletjes niet in NL bij de reguliere apotheek terecht, maar uitsluitend bij 1 van deze 2?
Lynn
Donateur
Donateur

Bericht door Lynn »

De 35 mg is alleen verkrijgbaar bij Protea inderdaad.. Die van 10 mg weet ik niet..
felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Die van 10 mg zijn verkrijgbaar bij reformzaken, van het merk Bloem. In NL dan.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
senna
Donateur
Donateur

Bericht door senna »

Mijn eerste 3 maanden B-12 zitten er bijna op.
De verpleegsters vragen me elke keer of dit nog verlengd gaat worden.
Volgens hen heb ik nu wel een dosis binnen om er jaren mee verder te kunnen. Ze vinden 10 mg een mega-dosis (zijn 1 mg gewend).
Ik ben die opmerkingen soms wel een beetje beu.
Wat denken jullie ? Gaat DML de behandeling verlengen ?
Hoe lang nemen jullie het ?
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Ik blijf 5mg nemen tot ik zelf vind dat mijn lijf voortkan zonder. Ieder zijn mening. Laten we ervan uitgaan dat ze het met een positieve intentie zeggen en dat het als bezorgdheid klinkt. In België kan je het kopen zonder voorschrift. Desnoods vind je een vepleegster in je familie/kennissenking die het voor een PRIKJE wil doen.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Plaats reactie