Welke test voor voedselintoleranties?

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

MJ
Actief lid

Bericht door MJ »

karolien schreef:DML is niet erkend, maar wel de fructose en lactose-testen.
De Meirleir is wel erkend! Het is een officiële dokter (én professor) die geneesmiddelen en behandelingen mag voorschrijven! Als Belg krijg je een briefje voor de mutualiteit zodat je een deel van de consultatiekosten kan terugkrijgen.

@niessie: van mijn 2e fructosetest (met bloedafname) had ik een week last. Ik was toen al een half jaar bezig met fructoseloos dieet. De dag zelf diarree en de dagen erna zeer moe en zieker.
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door niessie »

@MJ:Hoe is het nu met je ??
Kan het een teken zijn dat ik een fructose intolerantie heb?????
Zou ik al moeten beginnen met een dieet???
MJ
Actief lid

Bericht door MJ »

Dag Niessie. Het gaat nog altijd hetzelfde met mij. Ik heb verbetering maar de grote verbetering blijft uit. In de winter ook veel ziek geweest, constant griep, verkoudheden,... omdat mijn immuunsysteem erg zwak is.
Ik wacht xmrv-test af. Eind april moet ik teruggaan bij De Meirleir. Dan zal ik in mijn ervaringsverhaaltopic een update plaatsen.

Bij het einde van mijn fructose test heb ik onmiddelijk mijn uitslag aan de verpleger gevraagd. Ik ben dan zelf gestopt met fructose te eten en te drinken.
Je kan altijd proberen, veel kwaad kan het niet volgens mij. Ik had vrij vlug minder darmklachten en verbetering. Het hangt er natuurlijk van af hoe lang je ziek bent en in welke staat je lichaam al is.
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door niessie »

Kreeg jij meteen de uitslag dan???
Ik heb het nog gevraagd aan 2 verpleegkundigen maar allebei gaven ze aan dat ik moest wachten tot het gesprek met DML en alle uitslagen :shock:
senna
Donateur
Donateur

Bericht door senna »

De ene verpleegkundige zegt het meteen en de andere niet.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
MJ
Actief lid

Bericht door MJ »

Ik heb niet meteen de uitslag gekregen, ik heb gewoon gevraagd aan de verpleger hoe het er uit zag want ik had diarree van die fructose. Hij heeft mij gewoon zijn verslag laten zien (dus de waarden van die blaastest) en erbij verteld dat ik duidelijk beeld had van fructose-intolerantie.
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door niessie »

Vreemd :shock:
Ik bel anders dinsdag wel weer naar Himmunitas
Maartje
Donateur
Donateur

Bericht door Maartje »

Ik zou zeker niet zelfstandig stoppen met fruit eten!

Bij mij bleek ook een fructose intolerantie uit de test en Christine Tobback zei heel duidelijk tegen mij dat ik echt nog wel elke dag één stuk fruit mag (maar zeker niet alle soorten), maar dan het liefst icm brood (en koolzaadolie). Ik heb haar boek ook gekocht en daarin schrijft ze ook heel duidelijk dat je nooit volledig moet stoppen met fruit eten bij een fructose intolerantie, maar het wel moet beperken of weten hoe je het moet combineren. Dus ik zou niet op eigen houtje beginnen met diëten Niessie.
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door niessie »

Thanks Maartje :wink:
karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

@MJ,

Ik bedoelde dat DML niet erkend was om van het ziekenfonds terug kunnen te trekken.
Gtrz,
MJ
Actief lid

Bericht door MJ »

Sommige testen die hij uitvoert (bv. Red Labs) krijg je inderdaad niet terug.
Maar voor de rest is het een normale erkende arts.
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door niessie »

Ik ga weer naar Univé bellen :wink:
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

@ Maartje
Fruit + graan = meer kans op gisting in de darmen. Daarom is fruitpap aan babietjes met een koekje erin juist ongezond want daar gaan die buikjes van opzwellen.
Er zijn duidelijk veel strekkingen onder de dietisten.

Ik zal er nooit wijs uit geraken ...
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Maartje
Donateur
Donateur

Bericht door Maartje »

marlène schreef:@ Maartje
Fruit + graan = meer kans op gisting in de darmen. Daarom is fruitpap aan babietjes met een koekje erin juist ongezond want daar gaan die buikjes van opzwellen.
Er zijn duidelijk veel strekkingen onder de dietisten.

Ik zal er nooit wijs uit geraken ...
Oh, Christine vertelde mij juist dat het brood als een soort spons werkt en dat ervoor zorgt dat de suikers vertraagd worden opgenomen. En nog een reden, maar dat ben ik even kwijt. Ach, ik volg nu maar gewoon haar adviezen, die inderdaad soms weer volledig tegenovergesteld zijn aan mijn eerdere diëten. Maar ik vertrouw wel in haar onderbouwingen en het gaat prima met m'n darmen sinds ik daar dieet volg, dus dat is al heel fijn.
Plaats reactie