Welke test voor voedselintoleranties?
Moderator: Moderators
Welke test moet je doen om te weten je voeding je niet verdraagt?
Ik ben eigenlijk best nieuwsgierig om te weten waar ik allergisch aan ben of intolerant voor ben.
Ik ben eigenlijk best nieuwsgierig om te weten waar ik allergisch aan ben of intolerant voor ben.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Ik heb afgelopen dinsdag de fructosetest gehad bij DML
Ik begon s avonds last te krijgen van mijn buik en kreeg krampen en had diarree
Ik heb nu ook een toenemende pijn in spieren en mijn buik blijft erg gevoelig en ook mijn maag
Zou dit kunnen betekenen dat ik een allergische reactie heb op de fructose??
Ik had van de lactose test totaal geen last
Ik begon s avonds last te krijgen van mijn buik en kreeg krampen en had diarree
Ik heb nu ook een toenemende pijn in spieren en mijn buik blijft erg gevoelig en ook mijn maag

Zou dit kunnen betekenen dat ik een allergische reactie heb op de fructose??
Ik had van de lactose test totaal geen last

Ja, dat zou heel goed kunnen.
Ik heb er geen last van gehad en mijn uitslag was dan ook negatief.
@Marlène : DM laat een zeer uitgebreide test doen bij US Biotek : fruit, groenten,granen,vis, vlees,...
Ik heb er geen last van gehad en mijn uitslag was dan ook negatief.
@Marlène : DM laat een zeer uitgebreide test doen bij US Biotek : fruit, groenten,granen,vis, vlees,...
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !
Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Time For Lyme BE-NL
Niesse,
de verplegers kunnen op het eind van je onderzoek,aflezen
of je intollerantie vertoont.
Heeft niemand iets gezegd ? Mss moet je eens bellen en vertellen ze het resultaat per telefoon.
ps: ik had ook pas 's avonds en de dag erop last, ook bij lactose, was voor beide positief,
misschien vanwege vertraagde darmtransit ?
groetjes
Mira
de verplegers kunnen op het eind van je onderzoek,aflezen
of je intollerantie vertoont.
Heeft niemand iets gezegd ? Mss moet je eens bellen en vertellen ze het resultaat per telefoon.
ps: ik had ook pas 's avonds en de dag erop last, ook bij lactose, was voor beide positief,
misschien vanwege vertraagde darmtransit ?
groetjes
Mira
@allemaal :
Ik moet volgende week ook voor Lactose-test en een week later voor Fructose-test en bloedafname gaan.
Wat is de kostprijs van Lactose- en Fructose-test ??
Ik heb deze week een brief gekregen met de kostprijs van de bloedanalyse,stoelgang,DMPS,...
Weet wel dat Lactose en Fructose door ziekefonds terugbetaald worden,omdat ik een klevertje v/d mutualiteit moet meebrengen,maar het zal denkeijk toch niet GRATIS zijn
Ik moet volgende week ook voor Lactose-test en een week later voor Fructose-test en bloedafname gaan.
Wat is de kostprijs van Lactose- en Fructose-test ??

Ik heb deze week een brief gekregen met de kostprijs van de bloedanalyse,stoelgang,DMPS,...

Weet wel dat Lactose en Fructose door ziekefonds terugbetaald worden,omdat ik een klevertje v/d mutualiteit moet meebrengen,maar het zal denkeijk toch niet GRATIS zijn

Niet vergeten dat Niessie uit Nederland komt.
Ik heb van alles prijzen op papier staan behalve van die testen.
Misschien krijgen wij het volledig terugbetaald via mutualiteit.
Ik heb van alles prijzen op papier staan behalve van die testen.
Misschien krijgen wij het volledig terugbetaald via mutualiteit.

Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !
Time For Lyme BE-NL
Time For Lyme BE-NL
Ik ben van Belgie en de testen waren volledig gratis en werd door hen geregeld, alleen kleefbriefje afgeven.
En Niessie, dan kan je er al van uit gaan dat je fructose-intolerant bent, en lactose kan je beter es navragen want je kan het ook hebben zonder klachten.
Dan weet je al dat je beter geen suiker eet, en ook het fruit laten waar fructose in zit, en dat is bijna alles. succes, maar nu weet je tenminste waar je kan beginnen, he.
En Niessie, dan kan je er al van uit gaan dat je fructose-intolerant bent, en lactose kan je beter es navragen want je kan het ook hebben zonder klachten.
Dan weet je al dat je beter geen suiker eet, en ook het fruit laten waar fructose in zit, en dat is bijna alles. succes, maar nu weet je tenminste waar je kan beginnen, he.
Ik heb net gebeld met Himmunitas omdat ik veel last heb van mijn darmen en spieren en ik vroeg me toch af of dit niet kan komen door de testen
Volgens de ass kan het idd van de testen komen maar ze gaat het overleggen met DM en ik moet morgen terug bellen
In Nederland worden de lactose en fructosetesten ook gedaan en dan krijg je het wel vergoed door het ziekenfonds volgens mij maar ga maar eens een arts vinden die dit wil gaan doen met ME/CVS klachten
Ik krijg het nu niet vergoed omdat DM niet in het lijstje staat van artsen die vergoed worden in het buitenland daar is hij te omstreden voor
Is DM wel erkend in Belgie eigenlijk????
Volgens de ass kan het idd van de testen komen maar ze gaat het overleggen met DM en ik moet morgen terug bellen
In Nederland worden de lactose en fructosetesten ook gedaan en dan krijg je het wel vergoed door het ziekenfonds volgens mij maar ga maar eens een arts vinden die dit wil gaan doen met ME/CVS klachten

Ik krijg het nu niet vergoed omdat DM niet in het lijstje staat van artsen die vergoed worden in het buitenland daar is hij te omstreden voor

Is DM wel erkend in Belgie eigenlijk????
Ik heb nog steeds last van de fructose test
Ik heb een heel naar gevoel in de maagdarm streek en ben misselijk,ook heb ik meer last van mijn keel maar dat kan ook door de vermoeidheid komen denk ik.
Ik heb al contact gehad met Himmunitas en ze zal het doorgeven aan DML dat ik zo n reactie heb.
Is er iemand op het forum die herkend dat je zo lang last kan hebben van de test?????

Ik heb een heel naar gevoel in de maagdarm streek en ben misselijk,ook heb ik meer last van mijn keel maar dat kan ook door de vermoeidheid komen denk ik.
Ik heb al contact gehad met Himmunitas en ze zal het doorgeven aan DML dat ik zo n reactie heb.
Is er iemand op het forum die herkend dat je zo lang last kan hebben van de test?????