Vit B12 inspuitingen

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Heb je baat bij Vit B12 inspuitingen?

Ja, ik merk een verschil (vb minder spierpijnen, meer kracht)
56
41%
Ja, in het begin merkte ik verbetering, nu niet meer.
15
11%
Nee, bij mij helpt het niet (meer).
24
17%
Ik krijg geen Vit B inspuitingen.
43
31%

Totaal aantal stemmen: 138
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door niessie »

Ik heb gisteren een gesprek gehad met de huisarts en het ook over de vitb12 gehad.
De huisarts en ik hebben besloten dat ik toch zelf de injecties mag zetten en dan diepsubcutaan dus in de buik of bovenbeen!
Het is gewoon niet te doen om steeds naar de huisarts te moeten voor de injecties te vermoeiend en ik heb geen recht op thuiszorg omdat ME/CVS niet erkend is dus geen indicatie krijg :shock:
Ik heb aanstaande dinsdag een prikles bij de doktersass!
Ik heb de eerste injectie gehad door de huisarts gezet :D

Er is nog steeds heel veel onduidelijk over de vitb12 volgens de huisarts en hij geeft me 5 ampullen en dan weer hij weer horen hoe het met mij gaat
:wink:

Ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat
senna
Donateur
Donateur

Bericht door senna »

Ik ben ook erg benieuwd of je effect gaat voelen.
Toch anders geregeld in Nederland hoor ! Mijn collega is niet ziek en krijgt de injecties thuis gezet door een verpleegster (vergoed via mutualiteit).
Ik hoop dat het je goed lukt om ze zelf te zetten wan dat lijkt me toch het makkelijkst ! Succes !
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Lea »

wij krijgen de injecties ook thuis gezet door een verpleegster. Het is inderdaad volledig vergoed door de mutualiteit.
Zowel mijn man als ikzelf voelden vanaf de eerste weken al een positieve verandering ivm brainfog. Bij mij is het effect nu af en toe minder te voelen, maar ik weet niet hoe ik eraan toe zou zijn zonder de spuitjes.
Nu moet ik wel gaan leren mezelf in te spuiten, dagelijks met Nexavir, maar daar krijg ik van de verpleger van Dr.De Meirleir een prikles voor.
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door niessie »

Hoi Meiden

Nederland is een achterlijk land met zijn eeuwige regeltjes!!!
Je bent er maar wel de dupe van als je ziek bent!
Lynn
Donateur
Donateur

Bericht door Lynn »

Hoi Niessie,

Ik zou echt eerst ff overlegen met DML hoor.. Diepsubcutaan komt toch niet overeen met I.M. lijkt me.. Misschien zijn dan de smelttabletjes van 35 mg net zo doeltreffend en dan bespaar je je veel (prik) ellende!!!! Ik zelf heb dagelijk de 35 mg B12 smelltabletten.. Deze enorme dosis komt dus overeen met 10 mg I.M. injecties.. Maar goed.,. Ben geen arts.. wil het alleen ff meegeven ;-).. Ik gebruik deze tabletjes omdat ik als de dood ben voor I.M. injecties..

Groetjes!
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door niessie »

@Lynn: Ik heb idd ook mijn twijfels over het diepsubcutaan spuiten maar volgens de bijsluiter van de vitb12 kan dit ook ipv i.m spuiten?
Het scheelt me ook enorm veel practische problemen omdat ik mezelf wel diepsubcutaan wil gaan prikken maar i.m wordt toch wat moeilijker en anders ben ik zo afhankelijk van anderen!
Ik zou het altijd nog kunnen vragen aan DML :wink: en bedankt voor je reactie
karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

Lynn,

Waar haal jij die smelttabletten want mijn dochter heeft ook veel pijn bij die inspuitingen en zou graag willen overschakelen. Maaar ik kan ze niet vinden, toch niet degene die hydroxoco... bevatten, en die moeten we hebben, he.
Zelfs mijn apotheek kan ze niet vinden en bij iHerb staan ze ook niet tussen.
Barb70
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Barb70 »

Diepsubcutaan is wel mogelijk, het is echter pijnlijker, en als je i.m. spuit dan geeft de spier het langszamer af aan je lichaam. Raar dat hij maar voor 5 keer wil geven, het protocol is starten met 10 ampullen.

Als je in je bovenbeen prikt zit je al zowat in je spier, en je voelt er echt helemaal niks van.
Lees goed de informatie op stichtingB12tekort!
Lynn
Donateur
Donateur

Bericht door Lynn »

Smelttabletetten 35 mg kun je alleen kopen bij protea.. Geen idee of ik hier een link mag plaatsen, maar gok het er maar op ;-)

http://www.protea-nutraceuticals.nl/pro ... la1so0v2i7
karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

Hej Lynn, het lukt me niet om in te loggen, blijkbaar doe ik iets verkeerd, maar ik weet niet wat. En kan je dit enkel bestellen via deze site?
Lynn
Donateur
Donateur

Bericht door Lynn »

Voor zover ik weet wel.. Ik heb het in elk geval nog nergens anders gevonden..
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hoi Niessie,

Krijg je wel de B12 injecties met de hoge dosering zoals DML die heeft voorgeschreven? Is dat gelukt via de Natuurapotheek?

Groetjes, Louisa
Afbeelding
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door niessie »

Volgens de huisarts bestaan er geen ampullen van 10 mg per ampul :?
De huisarts wilt weten hoe het met me gaat als ik ga spuiten daarom wilt hij dat ik na 5 injecties weer contact met hem opneem
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door niessie »

Ik heb ff wat vragen gesteld aan het vitb12 tekort forum en daar zijn ze het niet eens met DML wat betreft de hoeveelheid vitb12 omdat het geen zin heeft om veel te spuiten omdat alle overtollige vitb12 gewoon weer wordt uitgescheiden :shock:

Ik ben ff kwijt wat nu goed of slecht is :cry:
Lynn
Donateur
Donateur

Bericht door Lynn »

Ik zou van de kennis van DML uitgaan.. Hoe meer er door je lijf wordt opgenomen hoe beter..
Forumleden van B12 tekort hebben waarschijnlijk geen enkel benul van ME met daarbij behorende cognitieve klachten..
Plaats reactie