Petitie: Genetisch Gemodifieerd Voedsel

Hier vind je enquêtes, vragenlijsten, oproepen, petities en acties. Hopelijk wil je ook meehelpen en invullen of reageren! PS Oproepen die naar reclame ruiken, worden geweigerd.

Moderator: Moderators

marlène
Gevorderd lid

Petitie: Genetisch Gemodifieerd Voedsel

Bericht door marlène »

"Voor het eerst in 12 jaar heeft de Europese Commissie zopas het kweken van genetisch gemodificeerde gewassen toegelaten. Daarmee geeft ze de winsten van de GG lobby's voorrang boven de bezorgdheid van de bevolking -- 60% van de Europeanen is van mening dat er meer informatie nodig is voordat we voedsel kweken dat een bedreiging voor onze gezondheid en het milieu kan betekenen.

Een nieuw initiatief biedt 1 miljoen Europese burgers de unieke kans een officieel verzoek aan de Europese Commissie richten. Laten we 1 miljoen stemmen bijeen brengen voor een verbod op genetisch gemanipuleerde voedingmiddelen tot het onderzoek klaar is. Teken onderstaande petitie en stuur deze e-mail door naar vrienden en familie. Vergeet niet om je adres te geven zodat alle handtekeningen meetellen voor het burgerinitiatief.

Aan de voorzitter van de Europese Commissie José Manuel Barroso:
We verzoeken u om een tijdelijk verbod op het kweken van genetisch gemodificeerde gewassen in Europa en om het instellen van een onafhankelijke, ethische, wetenschappelijke instantie om de impact van GG gewassen te onderzoeken en regelgeving te vast te stellen."

Bron: https://secure.avaaz.org/nl/eu_health_and_biodiversity/

Als langdurig zieke ben ik ervan overtuigd dat structureel ongewijzigde groenten en fruit, mijn darmpjes en systeem meer goed zullen doen dan gewijzigde.
Van deze laatste is bekend dat de genetische code veranderd is en dus het slijmvlies mijn darmpjes het niet zal herkennen.
Deze genetische code (de sleutel) zal het slot (slijmvlies) van mijn darmen moeten forceren om opgenomen te kunnen worden met alle gevolgen vandien op lange termijn.
Plaats reactie