Alie
ik leef met je mee. We willen nu allemaal toch iets van levenskwaliteit niet?!
Heb je de info met de neuraal therapie al eens kunnen lezen? Dat heeft mij toch echt al verlichting gegeven.
Ik heb eerst 4 sessies om de week achter de rug gehad en ik ging merkelijk vooruit. Dan vorige week moeten overslaan door dat ontslag en ik lag op de 9de dag weer meer uitgeteld in bed met alle mogelijke extra kwaaltjes. Gisteren was ik blij nog eens te kunnen gaan voor mijn dosis 'shots'.
Het is niet toxisch en er zijn zoveel toepassingsmogelijkheden. Laat iemand anders desnoods eens rustig de artikels doorlezen.
Het gaat geen operatie kunnen vervangen maar als het al wat verlichting kan geven, is je levenskwaliteit toch weer wat beter. Daar word ik alvast een pak vrolijker van.
Hier nog eens de adressen die een collega van het forum heeft vermeld:
www.nvnr.nl/artsen/ledenlijst.php
www.nvnr.nl/artsen/neuraaltherapie-procaine.php
www.nvnr.nl/patienten/wat-is-neuraaltherapie.php
www.nvnr.nl/patienten/klachten-algemeen.php
www.nvnr.nl/patienten/hoe-werkt-het.php
www.nvnr.nl/patienten/welke-zorgverzekeraars.php
Ze vermelden onder meer:
Vertigo, duizeligheid
Hiermee wordt in de ruimste zin van het woord bedoeld dat "het individu geen goede, betrouwbare informatie heeft over zijn/ haar positie in de ruimte".
De patiënt heeft vaak draaisensaties, wegzak-sensaties of "lift-" sensaties. Soms is er een duidelijke valneiging en een loopstoornis. Wat de klacht ook is, het maakt heel onzeker, vooral ook in het verkeer. Het is een heel vervelende handicap.
De oorzaken van vertigo zijn heel divers. De oorzaak kan gelegen zijn in het evenwichtsorgaan of de evenwichtszenuw. Het kan ook veroorzaakt worden door vaatlijden (atherosclerose), hersenschudding, afwijkingen van de halswervelkolom of door vergiftiging met bijvoorbeeld alcohol, nicotine, koolmonoxide, slaapmiddelen of bepaalde geneesmiddelen. De meer zeldzame oorzaken worden hier niet genoemd.
De behandeling van duizeligheid middels neuraaltherapie is zeer de moeite waard en wordt hieronder (bij de ziekte van Menière) beschreven. Uiteindelijk hangt het behandelresultaat mede af van de oorzaak van deze klacht.