Ik heb ook geregeld last van exeem, nu op 1 hand, en soms op andere plekken..ook heb ik last van roos, ook exeem/ psoriases op mijn hoofd, soms is het rustig dan weer heftig..heb er nu al shampoo en een lotion voor.
heb gelukkig zalfjes in huis, want jeuken dat het soms doet
"Interessant is dat de reguliere medische wereld voorbij gaat aan het "Candidasyndroom". Niet doordat het bestaan van Candida albicans in het lichaam wordt ontkend, in tegendeel, schimmelinfecties vormen een belangrijke doodsoorzaak op de intensive care afdeling"
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Antibiotica was bij mij juist de oorzaak van het weer de kop opsteken van schimmel.
Dus weer streng suikervrij, gistvrij, geen champignons, weinig tot geen fruit, etc.
Wel dagelijks grote biogarde eten. Katoenen kleiding, broeien voorkomen, deppen met water en vooral geen zeep.
En als het echt niet verdwijnt dan naar de huisarts.
(Gelukkig werd het niet chronisch.)
Succes, Henny
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
marlène schreef:Chronische schimmel is een teken dat het in je bloedbaan is terecht gekomen.
Enige remedie die bij mij efficient was: maandenlange antibiotica.
Ben er nu eindelijk van verlost.
Gaat dat ook nog over candida? Ik heb er al een hele tijd last van en lijk er maar niet vanaf te raken... Er is nog maar 1 geneesmiddel dat helpt, maar ik ben eens benieuwd voor hoelang nog. Ook een dieët werkt niet meer.
Het klinkt wel eng, dat schimmel in je bloedvaten terecht kan komen
Ik heb last gehad van schimmelinfecties op mijn handen en voeten, maar die heb ik eindelijk onder controle. Doordat ik de ziekte van Lyme heb moet ik minimaal 6 maanden lang antibiotica slikken. De kans dat je daardoor een candida schimmel oploopt is erg groot. Ik zit dus aan een speciaal dieet om de candida ver weg te houden. Tot nu toe gaat dat goed want ik heb na 3 maanden antibiotica geen candida.
Voor degene die aangeven schimmels aan de binnezijde van hun mond te hebben of in de mondhoeken en bij de lippen, dit is 99% kans dat dit candida is. Deze is meestal zichtbaar in de mond, dan zit het al in je bloedbaan en ook in je darmen. Ik zou zeggen ga direct op een anti candida dieet, dit is de manier om het tegen te gaan en je helpt je meteen van je leaking gut af!
Hoe zien die schimmels van de mond eruit?
Ik heb vlekjes die de grootte hebben van een aft, maar het is geen aft, het lijkt meer op een blaar.
E, ik heb het nog maar pas, en ik krijg meer intoleranites, ik kan precies niks meer eten de laatste 2 weken.
Dat is het probleem bij intoleranties, he, je krijgt dan weer intoleranties op dingen die je veel eet en zo blijf je bezig, he.
Zijn er die dit herkennen?
Ik heb het topic niet gelezen, maar bij schimmels:
Op anti candida dieet (het belangrijkste!), probiotica nemen en natuurlijk anti schimmel middel (olijfbladextract, caprylzuur, oregano, pepermunt olie (opgelost) is ook goed .. let wel op of het tegelijk mag met je medicijnen en dat je er niet allergisch voor bent oid).
karolien schreef:E, ik heb het nog maar pas, en ik krijg meer intoleranites, ik kan precies niks meer eten de laatste 2 weken.
Dat is het probleem bij intoleranties, he, je krijgt dan weer intoleranties op dingen die je veel eet en zo blijf je bezig, he.
Zijn er die dit herkennen?
Hier exact hetzelfde Karolien
Tevens heb ik last van blaren op mijn handpalmen (binnenkant hand) gehad (handschimmel!)
Chronische tandvleesontsteking.
Volgens mij zit de schimmel (candida) al.) zelfs in mijn bloed, alleen jammer voor mij dat de reguliere "gezondheid"szorg niet gelooft in chronische candida bij ME/CVS-ers
Tevens heb ik last van blaren op mijn handpalmen (binnenkant hand) gehad (handschimmel!)
Heb ik ook gehad! Daar begon het mee... Anti candida dieet hielp (raad ik je echt aan ook ivm energie). Als ik weer normaal eet komt het zeker weer terug...
Ja hoor, die candida zit denk ik in je (+mijn) bloed. Er zijn ook bloedtesten voor candida (ook reguliere) dus niet zo'n gekke gedachte. Er zijn trouwens vele soorten candida. Candida Krusei, albican, etc.
Candida wordt trouwens pas een probleem als je overgroei krijgt, dan wordt het candidiasis genoemd (het juiste woord voor mensen met klachten ervan). Candida kent twee vormen: de Y-vorm (Y van Yeast = gist) en de M-vorm (M van Mycelium = netwerk van schimmeldraden waaruit schimmels bestaan). De laatste richt de schade aan (rechts):
Het is nu morgend en ik ben voor mezelf al een stukske vis met worteltjes aant koken. Ik zou er geld voor geven om nog eens een pistolè met kaas te kunnen eten, en een lekker tas koffie.
Mijn osteopaat heeft voor mijn dochter een behandelingsplan opgesteld voor lekkende darmen en dat begint met een natturlijk produkt dat schimmels doodt, dan zal ik dat toch es voor mezelf moeten gaan halen. Het heet Camdibactin
En VGZM ik ben al lang uit de reguliere gezondheidszorg uit, hoor.
Een homeopate(orthomoleculaire arts) heeft 2 jaar geleden al lekkende darmen vastgesteld bij mijn dochter, daar staan sommigen veel verder dan in de reguliere zorg. Maar de echte oplossing kennen ze ook nog niet echt, denk ik.
Maar ze heeft wel nooit gezegd dat het door melk kwam, wat DML dan weer wel wist. En als je de oorzaak niet wegneemt, ja, dan blijf je ook bezig, he.
Een anti-candida dieët werkt niet meer bij mij...
Komt er nog bij dat ik een glutenvrij, melkvrij, eivrij, lookvrij en ajuinvrij dieet volg (waar ik me overigens veel beter mee voel), maar in die voeding zitten veel vetten en suikers en dat bevordert weer die candida.
@allemaal,
Welke symptomen, buiten de blaren hadden jullie door de schimmel?
Ik heb gisteren 2 ampuls ingenomen tegen schimmels en bacterien en mijn metaalsmaak die ik al 2 weken had, is al weg.
De tintelingen die ik voel, kan dat ook door de schimmel of hoort dat echt bij intoleranties, ik begin het me echt af te vragen.
Of bestaat er een verband tussen intoleranties en schimmel?