Na een pak literatuur onder ogen te hebben gekregen, stel ik me soms de vraag, of ME/CVS niet het eindresultaat is van zelfvergiftiging.
Voor de virusadepten op hun kar springen, sta me toe om mijn standpunt duidelijk te maken.
Louis Pasteur zei op zijn sterfbed: "…The microbe is nothing. The terrain is everything."
Stel dat het een virus is dat ons ziek maakt, dan nog heeft het een terrein (een verzwakt lichaam) nodig om te gedeien als ik de woorden van Pasteur mag gebruiken.
Zo las ik gisteren wat de gezondheidsrisico's zijn van het trekken van een (wijsheids)tand, in mindere mate het ontzenuwen van een tand, ...
1915, Dr. G.v. Black: chronic osteitis
1940, Martin H. Fisher: Mort et Dentisterie
De embolische infectie dat ons hart treft noemt men myocardisch, ... Als het de spieren treft, noemt met het myositis, de pezen; fibrositen, ... Hetzelfde proces in de gewrichten noemt met artritis, in de zenuwen; nevritis. In de Hersenen, meningitis, ...
Als men een tand trekt, veroorzaakt dit ook een embolische infectie. Bij het trekken van een tand, moet men ook het volledige ligament dat deze verbindt aan het kaakbeen verwijderen. Juist het niet volledig verwijderen van het ligament zou zorgen voor bloeddoorstromingsproblemen. Op hun beurt gaan ze 'gaten' of 'zakjes' vormen onder het tandvlees.
Daar waar bloed niet meer kan stromen, kunnen toxines ook niet meer afgevoerd worden, voedingsstoffen en zuurstof kan niet meer aangevoerd worden.
1) Men treft bij een biopsie nauwelijks anaerobe microben aan. Het zijn echter de toxines die ze produceren die zeer schadelijk zijn voor ons lichaam.
Het probleem blijft plaatselijk en latent totdat de defensiesystemen het begeven en deze toxines toegang krijgen tot alle systemen. De symptomen beginnen zich te ontwikkelen vanaf het moment dat de toxines hun voedselreserves zijn uitgeput en 2) ze gaan rondreizen door het lichaam door de bloedbaan, het lymfesysteem en het zenuwstelsel.
3) Deze toxines creeren een uiterst zure omgeving. Zolang onze reserves (vnl calcium en sodium) intact blijven, blijft de zuurtegraad acceptabel, de homeostasis intact en functioneert het lichaam correct.
Zodra echter de reserves uitgeput raken, is het evenwicht verstoord. Granen en vlees zijn leveranciers van zuur maar tevens de toxines van deze bacteries die zich bevinden in de holtes gemaakt door bv het trekken van tanden.
Door het verlagen van de zuurtegraad, 4) vernietigen ze tevens zeer belangrijke enzymesystemen waaronder de energieproducerende systemen. 5) De gedesactiveerde enzymen kunnen hun werk niet meer uitvoeren als beschermers van mineralen. Deze laatste worden dus onbeschikbaar voor het lichaam, niet omdat ze er niet zijn maar omdat ze niet toegankelijk zijn. Men kan dus supplementen gaan nemen zonder resultaat.
6) De verzuring verdikt ook het bloed. Het loopt niet meer vlot door de aderen en zuurstof wordt moeilijker uitgewisseld. Gevolg; stollingsproblemen.
Het is van belang te zorgen dat bij een tandartsbehandeling geen 'gaten' worden gevormd waarin deze micro-organismen kunnen proliferen. Het zijn zeer waarschijnlijk deze organismen die verantwoordelijk zijn voor het fenomeen 'infactus-infaction-inducing' dat Fisher vele haren gelden reeds beschreven heeft.
7) Wanneer de toxines van deze micro-organismes in contact komen met andere toxische stoffen (materialen zoals amalgaam, verdoving, ...) is de kans groot dat ze supertoxines gaan creëren die op hun beurt weer door het lichaam gaan circuleren.
Het slechte nieuws: Heeft u reeds tanden laten trekken of blijft een tand gevoelig na een tandontzenuwing, dan maakt u kans op kaaknecrose. Het is niet of slecht zichtbaar op rontgenfotos. IRM is niet geschikt, CT wel maar is kostelijk en een radioloog is niet noodzakelijk getraind in het herkennen van dergelijke holtes onder tanden.
Wat kan u wel doen: zorgen voor een degelijke ontgiftiging onder begeleiding van een arts.
Vertaald uit: Stockton, Susan.Beyond Amalgam: Le Risque sanitaire posé parles cavitations de l’os maxillaire.
Wat ik er persoonlijk aan wil toevoegen, ik ben sinds kort met neuraal therapie begonnen. Meer info http://planetthrive.com/2009/08/neural-therapy/. De eerste sessie begint steeds met het inspuiten van de littekens. Ik ben mijn wijsheidstanden vergeten ... volgende keer eens vragen.
De ontgifting heeft de arts zelf voorgesteld. Dat was nodig om mijn dikke arm, lever en gal die volledig verstoord waren te ontgiften.
Als bij toeval deze week mijn bloed- en urineuitslagen gekregen. Het zal wel geen toeval zijn dat calcium, kalium, chloriden, enz allemaal volledig buiten de referentiewaarden lagen. Bloedstollingsproblemen hebben ze ontdekt sinds mijn eerste "crash" in 2007 en de naam anti-phospholipidensyndroom nu op mijn dossier staat.
Vandaar mijn bedenking, zou ME/CVS geen ziekte zijn die pas in gang kan gezet worden op een lichaam dat misschien reeds jarenlang ontregeld was.
Een beetje lekkende darm hier, een slecht getrokken tand daar, wat klierkoorts ginder, een beetje cholesterol en dus een slecht werkende lever, ...
Alleen wisten we het misschien op dat moment nog niet. Ons lichaam is en blijft een chemische fabriek.
Is ME/CVS het resultaat van zelfvergiftiging?
Moderator: Moderators
Is ME/CVS het resultaat van zelfvergiftiging?
Interessant.
Eng kloppend en... hoor het vaak en veel om me heen.
Niet alleen nu met ME/CVS oog maar veel leeftijdsgenoten, schildklier, kanker enz.
Eng kloppend en... hoor het vaak en veel om me heen.
Niet alleen nu met ME/CVS oog maar veel leeftijdsgenoten, schildklier, kanker enz.
Als ongeluk in een klein hoekje zit......
zit dan geluk in de rest?
zit dan geluk in de rest?
Klinkt logisch, Marléne, wat ik daar nog aan toe wil voegen is: als een lichaam verzuurd en vervuild is, ontstaan er vanzelf virussen en bacterien.
Wat zou er gebeuren, denk je, als je het toilet zoveel weken of maanden niet meer doortrekt? Die vergelijking heb ik ooit te horen gekregen en is steeds blijven hangen.
Wat zou er gebeuren, denk je, als je het toilet zoveel weken of maanden niet meer doortrekt? Die vergelijking heb ik ooit te horen gekregen en is steeds blijven hangen.